// جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

کنفرانس چگونه یک گیم آرتیست خوب شویم در نمایشگاه TGC 2017

در کنفرانس خبری چگونه یک گیم آرتیست خوب شویم، امیرحسین عرفانی در مورد چالش‌ها و نحوه تبدیل شدن به یک گیم آرتیست سخن گفت.

قطعا گیم آرتیست، یکی از تخصص‌هایی است که یک تیم بازیسازی شدیدا به آن نیاز دارد. از طرفی بسیاری وارد این حرفه شده‌اند، ولی یک گیم ارتیست خوب شدن، نیازمند تلاش و دانستن یک سری نکات مختلف و حیاتی است که طبق گفته‌های امیرحسین عرفانی، کارگردان خلاق، اگر این موارد را نمی‌دانید و یک گیم آرتیست هستید، بهتر است از این حرفه جدا شوید.

در ابتدا امیرحسین عرفانی در مورد گیم آرتیست و اهمیت آن در بازی‌های ویدیویی صحبت کرد و پس از یک بیوگرافی کوتاه از خود، بحث اصلی را شروع کرد. یکی از نکات جالب کنفرانس امروز نمایشگاه TGC 2017، نحوه‌ی ارائه‌ی کنفرانس خبری بود که عرفانی برای این کار از فونت‌های پیکسلی (آرت‌های پیکسلی بخشی از مباحث وی بود) و یک عکس از یک بازی مشخص برای هر اسلاید خود استفاده کرده بود تا حاضرین بهتر بتوانند مطالب را درک کنند. در ابتدای کار یک عکس از بازی Comingsoon به نمایش درآمد که نمونه‌ی بارزی از اثری بود که دارای آرت‌های هنری زیبایی است.

در ادامه امیرحسین عرفانی گفت که آرت‌های هنری کلاسیک برای اولین بار خود را در مدیوم سینما نشان دادند و در ادامه در بازی‌های ویدیویی نیز از آن‌ها استفاده شد. وی مدام در صحبت‌های خود به بازی‌هایی نظیر بازی Uncharted یا بازی The Last of Us اشاره می‌کرد که از آرت‌های هنری زیبایی برخوردار هستند. البته برای یک هنرمند خوب شدن در این زمینه باید سال‌ها تلاش کرد و مفاهیم زیادی را یاد گرفت. یکی از ویژگی‌های مهم گیم آرتیست خوب و حرفه‌ای این است که باهوش باشد. باهوش بودن در این حوزه بدین معنا است که خود را با شرایط و مکانی که در آن کار می‌کند وفق دهد. مثلا مهم نیست شما بهترین آرت‌های هنری از شخصیت بتمن را ساخته‌اید؛ مهم این است که در زمینه‌ای که از شما یک آرت هنری می‌خواهند، چقدر موفق باشید. امیرحسین عرفانی برای فهم بهتر یک اثر هنری فوق‌العاده، بازی Alto's Adventure را مثال زد.

tgc 2017

نکته‌ی جالب کنفرانس خبری، این بود که عرفانی به این نکته اشاره کرد که کارگردان هنری، مهم‌ترین نقش در یک تیم هنری است. اگر یک تیم بازیسازی تشکیل داده‌اید، سریعا یک کارگردان هنری لایق انتخاب کنید و در غیر این‌صورت، خود یک کارگردان هنری باشید که شدیدا نقش سخت و پرمسئولیتی است. حال به سراغ یازده موردی می‌رویم که اگر هرکدام از آن‌ها و زیر مجموعه‌هایش را خوب فرا بگیرید، به یک گیم آرتیست حرفه‌ای تبدیل می‌شوید:

  • مورد اول: تمامی مدیوم‌های حوزه گیم و سرگرمی را بشناسید
  • مورد دوم: علاوه بر شناخت مدیوم‌های بازی، تمامی مدیوم‌های سایر حوزه‌ها را نیز بشناسید
  • مورد سوم: حتما باید یک Aestheticist (شخصی که به دنبال زیبایی است) باشید. وقتی می‌خواهید یک آرت هنری زیبا طراحی کنید، باید دید زیبایی داشته باشید. از این‌رو Aestheticist بودن، شدیدا می‌تواند شما را کمک کند
  • مورد چهارم: در مورد چهارم امیرحسین عرفانی به اهمیت مورد سوم تاکید کرد
  • مورد پنجم: اصول هنرهای تجسمی را بدانید. دانستن مواردی نظیر فرم، تضاد، حالت و مواردی دیگر از واجبات این حوزه است
  • مورد ششم: هنرهای تجسمی را به صورت پویا یاد بگیرید
  • مورد هفتم: جنبش‌های هنری مثل مینیمالیسم را بدانید
  • مورد هشتم: گیم آرتیست خوب کسی است که تکنولوژی و ترندهای موجود را بشناسد. اگر با تکنولوژی پیش نروید، زیر فشار این حوزه دوام نخواهید آورد
  • مورد نهم: بدانید چطور با ابزار مختلف کار کنید
  • مورد دهم: چگونه یک ارائه‌ یا بازاریابی مناسب داشته باشید

tgc  2017


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده