// شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲

آمار جدیدی از بازی Rocket League منتشر شد

استودیو سایانیکس آمار جدیدی از بازی Rocket League منتشر کرده است؛ این بازی ۳۳ میلیون بازیکن دارد و ماهیانه ۶.۱ میلیون نفر آن را تجربه می‌کنند.

استودیو سایانیکس پس از تجربه نسبتا نا‌موفق بازی Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars در سال ۲۰۰۸ که روی پلتفرم پلی‌استیشن 3 عرضه شد، در سال ۲۰۱۴ دنباله این بازی یعنی بازی Rocket League را منتشر کرد و تا‌کنون موفقیت‌های بی‌شماری به دست آورده است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، این استودیو آمار جدیدی از بازی مذکور منتشر کرده که نشان از محبوبیت بسیار بالا در بین بازیکنان دارد.

در ابتدا استودیو Psyonix تعداد بازیکنان را بررسی کرده و اعلام کرده است که بازی Rocket League هم‌اکنون دارای ۳۳ میلیون بازیکن است. این رقم لزوما نشان‌دهنده میزان فروش بازی نیست. در طی ۱۲ ماه گذشته به صورت میانگین روزانه ۱٫۶ میلیون نفر، هر هفته ۳٫۳ میلیون نفر و ماهیانه ۶٫۱ میلیون نفر بازی Rocket League را تجربه کرده‌اند. در عمر دو ساله این بازی تعداد ۱٫۵ میلیارد مسابقه انجام شده است که در آن‌ها تعداد ۶٫۹ میلیارد گل به ثمر رسیده است. مسابقات بازی مذکور در چهار شکل یک به یک، دو به دو، سه به سه و چهار به چهار انجام می‌شوند که نیمی از مسابقات به صورت دو به دو بوده و تنها چهار درصد آن‌ها به صورت چهار به چهار انجام شده است.

در بخش پلتفرم‌های مورد استفاده، استودیو سایانیکس اعلام کرده است که کنسول پلی‌استیشن 4 با ۴۱ درصد بیشترین تعداد بازی فعال را در اختیار دارد. پس از آن، پلتفرم نسل هشتم کمپانی مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس وان با ۳۲ درصد و رایانه‌های شخصی با ۲۷ درصد قرار دارند. بازی Rocket League در سه‌ماهه چهارم امسال روی جدید‌ترین کنسول کمپانی نینتندو که نینتندو سوییچ نام دارد، منتشر خواهد شد و دارندگان این کنسول می‌توانند با بازیکنان ایکس‌باکس وان به صورت Cross-Play بازی را تجربه کنند. 

بازی Rocket League دارای طیف گسترده‌ای از ماشین‌ها و آیتم‌های شخصی‌سازی است که محبوب‌ترین آن‌ها در گزارش استودیو سایانیکس اعلام شده است. طبق این گزارش ماشین Octane محبوب‌ترین ماشین و Halo محبوب‌ترین Topper در بین بازیکنان بوده‌اند. جدید‌ترین آمار بازی Rocket League را که در قالب یک اینفو‌گرافیک منتشر شده، در اینجا قابل مشاهده است.

Rocket League

در آپدیت دومین سالگرد بازی Rocket League محتویات متنوعی در دسترس بازیکنان قرار گرفته است که از بین آن‌ها می‌توان به نقشه جدید به نام Champions Field، آیتم‌های شخصی سازی با محوریت سریال Rick and Morty و صدا‌های موتور و انفجار‌های پس از گل متفاوت اشاره کرد.

علی‌رغم موفقیت فوق‌العاده بازی Rocket League، استودیو سازنده اعلام کرده است که نسخه دوم این بازی در آینده نزدیک منتشر نخواهد شد. جرمی دانم، نائب رئیس استودیو سایانیکس اعلام کرده است که «هدف آن‌ها بهتر کردن بازی Rocket League و در نتیجه از دست ندادن حتی یکی از بازیکنان است» و «قصد ندارند به دلیل اضافه کردن چند ویژگی بازیکنان را مجبور به پرداخت دوباره هزینه و خرید بازی کنند.»


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده