نویسنده: سجاد پاک آیین
// جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۴

گزارش کالبدشکافی بازی صاعقه با حضور مجید رحمانی در TGC 2017

با گزارش زومجی از کنفرانس مجید رحمانی درباره نحوه ساخت بازی موبایل صاعقه، در نمایشگاه TGC 2017 همراه باشید.

کنفرانس مجید رحمانی به همراه تیم سازنده بازی صاعقه یعنی استودیو Black Cube Games با موضوع «کالبدشکافی صاعقه: شوت‌ام‌آپ با یونیفرم‌های سبز» در نمایشگاه TGC 2017 برگزار شد. علاوه بر مجید رحمانی، سازندگان دیگری از جمله ایمان گلکار، سروش عباسیان و حسین ریحانی در این کنفرانس حضور داشتند و توضیحاتی را درباره نحوه ساخت بازی صاعقه، به صورت تخصصی به حضار ارائه کردند. رحمانی فعالیت حرفه‌ای خود را به عنوان یک منتقد بازی‌های ویدیویی در مجله‌های معتبر ایرانی آغاز کرد و پس از چهار سال به ساختن بازی رو آورد. وی استودیوی مستقل Black Cube Games را تأسیس کرد و بازی‌های صاعقه و شکارچی را در دوران سربازی خود توسعه داد. همچنین رحمانی در توسعه بازی پروانه نیز نقش داشته است.

کنفرانس با نمایش تریلری از گیم‌پلی و فضای داخلی بازی صاعقه شروع شد. پس از آن، اعضای اصلی سازنده این بازی، خود را به حضار معرفی کردند و مجید رحمانی سخنرانی خود را آغاز کرد. رحمانی در ابتدا خلاصه‌ای از بیوگرافی خود و دیگر اعضای استودیو Black Cube Games ارائه کرد و در ادامه عنوان کرد زمانی که وی دوران خدمت سربازی خود را در ارتش جمهوری اسلامی ایران سپری می‌کرد، از سوی مرکز ساخت بازی‌های رایانه‌ای نیروی هوایی (نهاجا) پیشنهاد ساخت یک بازی ویدیویی با موضوع جنگ ایران و عراق را دریافت می‌کند. وی پس از بررسی شرایط و تحقیق‌های مختلف، تصمیم گرفت یک بازی هواپیمایی در سبک Shoot'em Up طراحی کند که نتیجه کار رحمانی به ساخت بازی صاعقه منجر شد. بازی صاعقه با موتور بازی‌سازی Unity در دست توسعه قرار گرفت و تیم سازنده با استفاده از نرم‌افزارهایی از جمله Mantis و Git مراحل بازی و آیتم‌های گوناگون بازی را طراحی کرد. رحمانی عنوان کرد که تیم سازنده توانسته است در مدت پنج ماه ساخت این بازی را به پایان برساند و دو ماه پس از عرضه بازی در فروشگاه‌ها، آپدیتی برای رفع باگ‌ها و ایرادات بازی منتشر کند.

نمایشگاه TGC 2017

رحمانی در ادامه کنفرانس اعلام کرد که بازی صاعقه از نظر مالی موفق عمل نکرده است؛ اما آنها توانسته‌اند به اهداف خود و کسب تجربه ساخت یک بازی خوب برسند. بازی دارای یک داستان ۱۵ ثانیه‌ای در شروع هر مرحله است که عملیات‌ مختلف نیروی هوایی در زمان جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. گیم‌پلی بازی به این صورت است که بازیکن کنترل یک هواپیمای جنگی را بر عهده می‌گیرد که این هواپیما به صورت خودکار شلیک می‌کند و بازیکن باید دشمنان و تانک‌های داخل محیط بازی را از بین ببرد. سازندگان برای طراحی دشمنان از بازی Skyforce الهام گرفته‌اند و از تمام عناصر UIهای داخل این بازی استفاده کرده‌اند. رحمانی در ادامه ذکر کرد که ساخت بازی صاعقه در یک محیط نظامی در ارتش انجام شده است. در ادامه نیز دیگر اعضای سازنده بازی صاعقه به صورت تخصصی از نحوه و پروسه ساخت و توسعه این بازی صحبت کردند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده