نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۹

امیدواری وزیر ارشاد به تصویب قانون مالکیت معنوی تا پایان امسال

وزیر ارشاد در بین صحبت‌هایش در نمایشگاه TGC، ابراز امیدواری کرد که قانون مالکیت معنوی تا پایان امسال تصویب شود. 

رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخشی از صحبت‌های خود در نمایشگاه TGC 2017 ابراز امیدواری کرد که قانون مالکیت معنوی تا پایان امسال تصویب شود و در نتیجه، قانون کپی رایت در ایران نیز رعایت شود. وزیر ارشاد اعلام کرد که چندی پیش همایشی با محوریت این قانون برگزار شده و وی همچنین شخصا جلسه‌ای با کمیسیون قضایی مجلس داشته و رییس کمیسیون نیز قول داده است این لایحه در اولویت دستور کار مجلس قرار گیرد. 

وزیر ارشاد تصویب این قانون را برای بهبود وضع بازی‌سازی در ایران و همچنین ورود ایران به بازار‌های جهانی ضروری می‌داند. صالحی امیری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود از نظارت وزارت ارشاد روی بازی‌های ویدیویی خارجی که در کشور عرضه می‌شوند گفت و اعلام کرد که برای این منظور یک نهاد مخصوص وجود دارد که بازی‌ها را بررسی می‌کند و آن‌هایی را که با فرهنگ ایرانی مغایر باشند، اصلاح می‌کند یا حتی مانع از انتشار آن‌ها می‌شود. 

وزیر ارشاد در نهایت هم به اخذ عوارض از بازی‌های خارجی اشاره و اعلام کرد که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طرحی در این مورد آماده کرده که این طرح قرار است در مجلس مطرح شود و در صورت تصویب، اجرایی خواهد شد. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده