نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰

وزیر ارشاد: هدف ما تصاحب نیمی از بازار‌های داخلی بازی های ویدیویی است

وزیر ارشاد با حضور در نمایشگاه TGC، اعلام کرد که در حال حاضر تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد بازار داخلی بازی‌ها در اختیار ایرانی‌ها است که این رقم باید حداقل به ۵۰ درصد برسد. 

رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز یکی از بازدید‌کنندگان نمایشگاه TGC بود و توضیحات مختلفی در این رویداد ارائه کرد. وی در بخشی از صحبت‌های خود به لزوم حمایت‌های مادی و حقوقی از بازی‌سازان ایرانی اشاره کرد و در بخش دیگری هم از برنامه‌هایی که برای تصاحب حداقل نیمی از بازار داخلی بازی‌های ویدیویی دارند، گفت. 

طبق اعلام وزیر ارشاد، در حال حاضر تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد بازار داخلی بازی‌ها در اختیار ایرانی‌ها است و هدف این است که در عرض پنج سال، ایرانی‌ها حداقل ۵۰ درصد بازار را در اختیار بگیرند. برای این منظور، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال تدوین برنامه‌ای است تا در عرض پنج سال به این هدف برسد. صالحی امیری رقابت بین بازی‌های ایرانی و خارجی را عاملی ضروری در رسیدن به این هدف معرفی کرد و گفت که بازی‌های ایرانی این روز‌ها کم کم قدرت ورود به بازار‌های جهانی و رقابت با نمونه‌های خارجی را پیدا کرده‌اند و حتی یکی از بازی‌های ایرانی توانسته سال گذشته درآمدی جهانی معادل ۱۵۰ میلیون دلار داشته باشد. 

وزیر ارشاد در نهایت هم اعلام کرد که از حضور در نمایشگاه TGC احساس غرور کرده و یقین دارد که چنین رویداد‌هایی باعث پیشرفت صنعت بازی‌سازی در کشور خواهند شد که ثمره آن، هم پیشرفت اقتصادی و هم صادرات فرهنگی خواهد بود. علاوه بر این، وی یکی دیگر از ویژگی‌های خوب نمایشگاه را حضور جوان‌ها دانست و اعتقاد داشت که این حضور، خلاقیت، نشاط و امید تولید می‌کند. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده