نویسنده: سجاد پاک آیین
// جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

کنفرانس توسعه بازی به شیوه داده محور در نمایشگاه TGC 2017

با گزارش زومجی درباره کنفرانس توسعه بازی به شیوه داده محور با حضور علی نادعلیزاده در نمایشگاه TGC 2017 همراه باشید.

کنفرانس علی نادعلیزاده با موضوع «توسعه بازی به شیوه داده محور و رویکرد هک رشد (Growth Hacking)» در نمایشگاه TGC 2017 برگزار شد. نادعلیزاده مدیرعامل شرکت TOD Game Studio است که بازی‌های موبایل Fruit Craft و Percity و فروشگاه سیبچه را در کارنامه خود دارد. وی یکی از افراد علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی است که برای تحقق رویاهای خود این استودیو را تاسیس کرده است. هدف اصلی نادعلیزاده در کنفرانس، ارائه تجربیات چند وقت اخیر خود در ساخت بازی‌های موبایل بود. او کنفرانس خود را با یک نظرسنجی به نام The Economist Test در مورد خرید بازی‌های رایانه‌ای آغاز کرد و در ادامه با استناد به این نظرسنجی آزمایشی که تیم سازنده بازی پرسیتی برای این مبحث ایجاد کرده بود، گزارش‌هایی را در معرض دید عموم قرار داد.

تیم TOD در رابطه با مشکلات پیش‌آمده در طول ساخت بازی پرسیتی تست‌هایی را در سه بخش Data Driven Production و Data Driven Game Design و Data Driven Marketing انجام داد. اعضای این تیم در بخش اول، تعدادی از سیستم‌های رایج در بازی‌سازی را تغییر دادند و این سیستم جدید را در مورد دو گروه از کاربران بازی آزمایش کردند و به نتایج جالب توجهی رسیدند. یکی از تست‌های انجام‌شده، تغییر شیوه آموزش در اول بازی بود.

کنفرانس TGC 2017

در بخش دوم، تیم سازنده تستی را آغاز کرد که در آخر، نتیجه آن به‌وجود آمدن باگی در پیشرفت سطح بازیکنان از مرحله پنج به ده بود. تیم TOD در برخورد با این مسئله در وهله اول تصمیم گرفت که باگ را برطرف نکند تا نتایج به‌دست‌آمده را مورد بررسی قرار دهد و بعد از مدتی تیم متوجه این قضیه شد که بازیکنان میزان خرید درون برنامه‌ای بیشتری نسبت به قبل داشتند. با توجه به باگی که در بازی به وجود آمده بود، بازیکنان از مرحله پنج به ده را به آسانی سپری می‌کردند؛ اما از مرحله ده به بعد، بازی بسیار دشوار شده بود و کاربران هم بدون اینکه اعتراضی به این اتفاق و سخت شدن بازی داشته باشند، تصمیم گرفتند آیتم‌های مختلفی از جمله جم بیشتر را از فروشگاه داخل بازی خریداری کنند. اما تیم سازنده برای رفع این مشکل به این نتیجه رسید که باگ بازی را در راستای بهبود شرایط بازیکنان قرار بدهد.

نادعلیزاده در بخش سوم هم نسبت به بازاریابی بازی و نحوه درآمدزایی از بازی‌های این کمپانی نکاتی را از قبیل شناخت بازار هدف بازیکنان و شرایط حاکم بر عرضه یک بازی در فروشگاه‌های اینترنتی عنوان کرد. وی در آخر مروری بر مباحث مطرح‌شده در کنفرانس داشت و مراسم با پرسش و پاسخ حضار به پایان رسید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده