نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۴

وزیر ارتباطات: با اعطای وام از بازی سازان ایرانی حمایت خواهیم کرد

محمود واعظی، وزیر ارتباطات، در جریان نمایشگاه TGC از رفع محدودیت در اعطای وام به بازیسازان ایرانی خبر داد.

صبح امروز محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نمایشگاه TGC 2017 حضور داشت و ضمن بازدید از غرفه‌ها، در مورد موارد مختلفی اظهار نظر کرد. وی در بخشی از صحبت‌هایش به لزوم ارزان‌تر شدن اینترنت برای اجرای روان‌تر بازی‌ها اشاره کرد که می‌توانید آن را در زومجی بخوانید. وزیر ارتباطات همچنین در بخش دیگری از صحبت‌ها، در مورد برنامه‌های این نهاد برای حمایت از بازی‌سازان اشاره کرد. 

طبق گفته وی، این حمایت‌ها باید به سه صورت باشند. اول بالا بردن اعتمادبه‌نفس بازی‌سازان ایرانی تا آن‌ها به این باور برسند که قادر به ساخت بازی‌های باکیفیتی هستند. دوم حمایت‌های مالی و فنی که وزارت ارتباطات برنامه‌های مختلفی در این زمینه دارد. برای مثال، یکی از اقدامات آن‌ها، اعطای وام به بازی‌سازانی است که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تایید می‌شوند. طبق گفته وزیر ارتباطات، این نهاد طی هشت ماه گذشته نزدیک به ۵ میلیارد وام با سود کم به بازی‌سازان داده است و قرار است از این پس هم چنین رویه‌ای را در پیش بگیرد. وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد که در بازدید از غرفه‌ها، به بازی‌سازان قول داده که محدودیت‌های موجود در راه اعطای این وام را هم رفع کند و به هر بازی‌سازی که توسط بنیاد تایید شود، وام اهدا شود. 

البته سوالی که در این بین ایجاد می‌شود، شرایطی است که بازی‌ساز برای دریافت وام باید داشته باشد. طبق گفته وزیر ارتباطات، از آنجایی که اعضای وزارت ارتباطات در زمینه بازیسازی تخصصی ندارند، آن‌ها این کار را بر عهده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گذاشته‌اند تا با بررسی شرایط، صلاحیت بازی‌ساز را برای دریافت وام تایید کند. همچنین وزیر ارتباطات وعده داد که علاوه بر حمایت‌های مالی مستقیم، آزمایشگاه‌هایی در کشور تاسیس خواهند شد که فعالیت اصلی آن‌ها در زمینه بازی‌های ویدیویی خواهد بود و برای مثال این امکان برای بازی‌ساز فراهم خواهد شد تا با استفاده از کامپیوتر‌های پیشرفته، سریع‌تر از کار خود رندر بگیرد و بدین ترتیب وزارت ارتباطات هم حمایت مالی و هم فنی از بازی‌سازان خواهد داشت. 

سومین نوع حمایت وزارت از بازی‌سازان ایرانی هم هموارتر کردن راه صادرات بازی‌های ایرانی به خارج از کشور خواهد بود. این قضیه علاوه بر اینکه باعث می‌شود فرهنگ ایرانی در جهان معرفی شود، باعث خواهد شد تا بازی‌سازان جوان ایرانی بتوانند از حیث اقتصادی نیز شرایط خوبی برای ادامه راه‌شان داشته باشند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده