هر آنچه در مورد سه گانه Total War: Warhammer می دانیم

هر آنچه در مورد سه گانه Total War: Warhammer می دانیم

پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

با نزدیک شدن به تاریخ انتشار نسخه‌ی دوم از سه‌گانه‌ی Total War: Warhammer، قصد داریم در این مقاله به بررسی تمامی اطلاعاتی که از آن داریم بپردازیم.

حتی اگر شما طرفدار بازی‌های توتال‌ وار یا در کل سبک استراتژی نیز نباشید، احتمال این‌که نام سه‌گانه‌ی Total War: Warhammer را نشنیده باشید بسیار کم است. سه‌گانه‌ای که به واسطه‌ی جهش جاه‌طلبانه‌ی استودیو کریتیو اسمبلی و برای ترکیب دنیای عظیم وارهمر با مکانیزم توتال‌وار در ابتدای سال ۲۰۱۵ معرفی شد. اولین نسخه از این سه‌گانه یعنی بازی Total War: Warhammer سال گذشته منتشر شد و تقریبا یک سال پس از آن نیز بازی Total War: Warhammer II معرفی شد که قرار است در تاریخ ۶ مهر ماه به صورت انحصاری برای پی سی منتشر شود. در این مطلب قصد داریم تمامی اطلاعاتی را که تاکنون از هر دو نسخه‌ی بازی در اختیار داریم به ترتیب مورد بررسی قرار داده و طبق آن‌ها دیگر ویژگی‌های احتمالی نسخه‌ی دوم و سوم را نیز شفاف‌سازی کنیم.

سری Total War: Warhammer

The Empire

سرزمینی در قلب قاره‌ی کهن، زادگاه زیگمار و بسیاری دیگر از قهرمانان، سرزمینی که هدف بسیاری از نژادها برای تصرف کردن یا از بین بردن است. این نژاد در حال حاضر دارای سه لرد افسانه‌ای است. برخی از نیروها و ویژگی‌های این نژاد که در فانتزی وارهمر وجود دارند در حال حاضر در بازی وجود ندارند و انتظار می‌رود در آینده به واسطه‌ی بسته‌های الحاقی اضافه شوند. همچنین ممکن است در آینده شاهد قابل بازی شدن برخی دیگر از فکشن‌های تحت نفوذ امپراطوری مانند Middleland باشیم.

Dwarfs

یکی از قدیمی‌ترین متحدین انسان‌ها که می‌توانند به یکی از جدی‌ترین دشمن آن‌ها نیز بدل شوند. آن‌ها در دژهای مستحکم خود در دل رشته‌ کوه‌های World's Edge زندگی می‌کنند و تقریبا تمامی ویژگی‌هایی را که باید داشته باشند دارند؛ به غیر از تعداد بسیار کمی نیرو که ممکن است به واسطه‌ی DLC بعدها اضافه شوند. در حال حاضر دو فکشن از این نژاد قابل بازی هستند که بعید است فکشن دیگری به آن‌ها اضافه شود؛ البته در نسخه‌ی اول بازی. لردهای افسانه‌ای این نژاد در مجموع چهار نفر هستند.

نقشه‌ی دنیای وارهمر. هر عدد نشان دهنده‌ی نقشه‌ی بازی به همان شماره است و اعدادی که علامت سوال دارند نشان دهنده‌ی نامشخص بودن وجود آن قسمت از نقشه در آن نسخه از بازی هستند. برای دیدن تصویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید.

Greenskins

نژادی تشنه‌ی نبرد و کشتار که برای متصرفات خود هیچ حد و مرزی قائل نیست و در زمان‌های دور به سرزمین‌های جدید نیز لشکر کشیده است. یکی از محبوب‌ترین نژادهای بازی که در حال حاضر دارای سه فکشن قابل بازی و در مجموع چهار لرد قابل بازی است و احتمال آن می‌رود که در آینده شاهد ورود لرد جدیدی نیز برای آن‌ها باشیم. سیاهه‌ی نیروهای این نژاد تقریبا تکمیل شده و بعید است تغییری در آن رخ دهد. احتمال قابل بازی شدن این نژاد در قالب فکشن‌های جدید در نسخه‌های دیگر بازی وجود دارد.

Vampire Counts

نژادی که پیش از معرفی رسمی همه‌ی طرفداران را در آب‌نمک نگه داشته بود و مانند بمب در بین هواداران بازی صدا کرد. این نژاد با دو فکشن دارای بیشترین تعداد لرد افسانه‌ای (۵ لرد) تا به اینجای کار است که دیگر بعید است عضو جدیدی به آن اضافه شود. لیست نیروهای این نژاد نیز تقریبا تکمیل است و بعید است در آینده محتوای جدیدی برای آن‌ها منتشر شود. مگر در سایر نسخه‌های بازی و برای هم‌نوعان آن‌ها در قاره‌های دیگر.

Warriors of Chaos

نژادی که با تمامی نژادهای دیگر سر جنگ دارد و به دنبال نابودی دنیای وارهمر است. این نژاد متشکل از یک فکشن و سه لرد افسانه‌ایست که تنها گوشه‌ای از قدرت Chaos را نشان می‌دهد. با توجه به این‌که تقریبا یک پنجم نیروهای جنگجویان کی‌-آس که در داستان وارهمر وجود دارند در بازی حضور ندارند، انتظار می‌رود که در نسخه‌های بعدی (احتمالا نسخه‌ی سوم) لیست نیروهای آن‌ها تکمیل شود. همچنین ممکن است لردهای دیگری نیز به آن‌ها اضافه شوند.

سری Total War: Warhammer

Beastmen

نژادی که در زمان‌های دور عملا وجود نداشته‌اند و انسان‌هایی هستند که توسط Chaos به این شکل درآمده‌ و به آنان خدمت می‌کنند. این نژاد سه لرد افسانه‌ای را پیش‌روی شما قرار می‌دهد و ممکن است در آینده شاهد اضافه شدن لرد جدیدی نیز به آن‌‌ها باشیم. مردان دیوی نیز مانند اربابان خود تعدادی نیروی قدرتمند خود را در بازی ندارند که احتمال اضافه شدن آن‌ها در آینده زیاد است. هیولاهایی مانند Jabberslythe و Ghorgon. از آنجایی که احتمال حضور این نژاد در نسخه‌ی سوم بازی بسیار زیاد است، ممکن است در نسخه‌ی دوم نیز شاهد حضور پراکنده‌ی آن‌ها باشیم.

بررسی بازی No Man

Wood Elves

نژادی که بر اثر نبردهای طولانی که با عمو زادگان خود در قاره‌ی جدید (محل ساخت نسخه‌ی دوم بازی) داشته‌اند ناچار به مهاجرت به قاره‌ی کهن و جنگل سحرآمیز Athel Loren شده‌اند. الف‌های جنگل دارای دو فکشن و دو لرد افسانه‌ای هستند و ممکن است در آینده شاهد نوع جدیدی از هر یک باشیم. همچنین لیست نیروهای این نژاد کامل است و کم و کسری نسبت به فانتزی وارهمر ندارد. تنها محل حضور این نژاد نیز در همین قاره است و در نسخه‌های دیگر شاهد حضور آن‌ها نخواهیم بود، مگر در قالب ارتش‌های ولگردی که به همه حمله می‌کنند و شبیه به فکشن‌های شورشی در صدد تشکیل دولت خود هستند.

Bretonnia

اگر به دنبال بهترین سوارکاران و شوالیه‌های قاره‌ی کهن می‌گردید، باید به سرزمین برتونیا وارد شوید. متحد قدیمی امپراطوری که می‌تواند به دشمن آنان نیز بدل شود. این نژاد به عنوان جدیدترین نژاد نسخه‌ی اول بازی دارای سه فکشن و سه لرد افسانه‌ایست و تقریبا تمامی نیروهای فانتزی وارهمر را داراست. بعید است در آینده شاهد محتوای جدیدی برای این نژاد و همچنین شاهد حضور آنان در نسخه‌های دیگر بازی باشیم. البته تمامی نژادها در نقشه‌ی نهایی و ادغام شده‌ی بازی که متشکل از هر سه نسخه است، حضور دارند.

سری Total War: Warhammer

علاوه بر تمامی نژادهای ذکر شده، نژاد دیگری نیز برای نسخه‌ی اول بازی در حال ساخت است که هنوز معرفی نشده و قرار است پیش از انتشار نسخه‌ی دوم در دسترس قرار بگیرد. این نژاد با پیش‌خرید نسخه‌ی دوم بازی به صورت رایگان در اختیار قرار می‌گیرد و در غیر این‌صورت باید آن را خریداری کنید. احتمال این‌که این نژاد Norscans باشد بسیار بالاست. مهاجمانی که همین حالا نیز در بازی حضور دارند اما قابل بازی نیستند. خدمت‌گذاران Chaos که در صورت تایید شدن، دارای لردها، ویژگی‌ها و نیروهای مختص به خود هستند. نیروهایی مانند گرگینه و ماموت جنگی! نژادهای دیگری نیز وجود دارند که تنها می‌توان احتمال داد در آینده‌ای نه چندان نزدیک به بازی اضافه شوند و مهم‌ترین آن‌ها Kislev، Estalia و Tilea هستند. این نژادها اساسا انسان هستند و دارای نیروها و ویژگی‌های مختص به خود بوده و در فانتزی وارهمر جزو نژادهای فرعی محسوب می‌شوند.

سری Total War: Warhammer

Lizardmen

طبق گفته‌ی Creative Assembly این نژاد متفاوت‌ترین نژاد این سه‌گانه تاکنون است که در نسخه‌ی دوم به بازی اضافه خواهد شد. لیست نیروهای این نژاد نیز کامل نبوده و احتمال این‌که مدتی پس از انتشار به واسطه‌ی DLC تکمیل شود زیاد است. لردهای افسانه‌ای این نژاد نیز تا این لحظه دو نفر هستند. از جمله‌ی ویژگی‌های این نژاد می‌توان به وجود شبکه‌ای از ارتباط بین شهرها و امکان دفاع از شهرهای بدون ارتش اشاره کرد که فعلا اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشده است. محل زندگی این نژاد در قاره‌ی Lustria و جدا از دو نژاد دیگر است.

بررسی بازی No Man

High Elves

یکی از عمو زادگان الف‌های جنگل که در قاره‌ی کهن زندگی می‌کنند هستند و در حال نبرد با دشمن دیرینه‌ی خود یعنی الف‌های تاریکی. شاید بتوان لقب بهترین نیروی هوایی را که پیش‌تر در اختیار کنت‌های خون‌آشام بود، از این‌پس به این نژاد داد؛ چراکه با داشتن سه نوع اژدها که یکی از آن‌ها قوی‌ترین در نوع خود است و می‌تواند هر هیولایی را از پای درآورد، کمتر ارتشی توان مقابله با آن‌ها را دارد. یکی از ویژگی‌های این نژاد این است که در صورت تجارت با هر فکشنی، می‌توانند همانند سرزمین‌های خود، قلمروهای آن‌ها را نیز به شکلی روشن مشاهده کنند (فاقد Fog of War) تعداد لردهای افسانه‌ای این نژاد تا این لحظه دو نفر است که در آینده احتمال بیشتر شدن نیز دارند. همین مورد در رابطه با لیست نیروهای آن‌ها نیز صدق می‌کند. این گروه از الف‌ها در قاره‌ای موسوم به Ulthuan زندگی می‌کنند.

Dark Elves

سومین و آخرین نژاد الف‌ها که خود را پادشاه تمامی آن‌ها می‌خواند و به همین دلیل نیز با عمو زادگان خود سر جنگ دارد. از آنجایی که هنوز این نژاد به صورت رسمی معرفی نشده، تنها می‌توان به وجود دو لرد افسانه‌ای که یکی از آن‌ها Malekith نام دارد اشاره کرد. البته انتظار می‌رود لیست نیروهای این نژاد نیز کامل نبوده و بعدها تکمیل شود. از جمله ویژگی‌های این نژاد می‌توان به امکان مبادله‌ی اسیر به جای سکه اشاره کرد. این نژاد ویژگی‌های خاص دیگری نیز دارد که هنوز تایید نشده است. محل زندگی الف‌های تاریکی در قاره‌ی Naggaroth است.

سری Total War: Warhammer

اولین نژاد قطعی این نسخه، نژاد چهارم است که با توجه به سرنخ‌هایی که کریتیو اسمبلی به کاربران داده، موش‌های عظیم‌الجثه یا Skaven است. این نژاد طرفداران بسیاری دارد و استودیوی سازنده نیز از این فرصت استفاده کرده و حسابی آنان را در آب‌نمک قرار داده است. نژاد Skaven در هر دو قاره‌ی قدیم و جدید زندگی می‌کنند که البته در نسخه‌ی اول اثری از آنان نبود و باید دید که چطور قرار است به نسخه‌ی اول وارد شوند. تنها احتمال ممکن از طریق ادغام دو نقشه است، نه به صورت نژادی جداگانه در نسخه‌ی اول. استراتژی این نژاد که محل زندگی‌شان در تونل‌های زیر شهرهاست، همراه با آلودگی، بیماری و حملات شیمیایی خواهد بود. بدون شک در ابتدای بازی، Skavens دارای دو لرد و احتمالا ۹۰-۸۰ درصد از لیست نیروهای خود خواهند بود که به مرور تکمیل خواهد شد.

سری Total War: Warhammer

همانطور که پیش‌تر نیز در زومجی خواندید، بازی Total War: Warhammer II قرار است شامل چهار قاره‌ی Lustria، Ulthuan، Naggaroth و Southlands باشد که این مورد آخر در نقشه، ادامه‌ی سرزمین‌های بد (محل زندگی ارک‌ها) به سمت جنوب است که خود به دو قسمت تقسیم می‌شود. حال باید دید منظور سازنده از این قاره هر دو قسمت آن است یا تنها بخش جنوبی‌تر آن؛ در صورتی که بخش شمالی آن نیز در نقشه وجود داشته باشد، باید منتظر معرفی نژاد محبوب Tomb Kings نیز باشیم. این نژاد هم مانند کنت‌های خون‌آشام با مردگان سر و کار دارند، اما در صحرا زندگی می‌کنند و نیروها و ویژگی‌های جالبی دارند. یکی دیگر از نژادهایی که در این منطقه زندگی می‌کنند و پیاده‌سازی آن‌ها در بازی احتمالی است، نژاد Araby است. این نژاد را انسان‌های چادرنشین صحرا تشکیل داده‌اند و دارای تنوع خوبی از نیروها هستند. نژادهای فرعی دیگری نیز در قاره‌ی جدید وجود دارند که احتمال آمدن آن‌ها کم است.

سری Total War: Warhammer

از آنجایی که هنوز هیچ‌گونه اطلاعات رسمی از نسخه‌ی سوم بازی منتشر نشده، تنها به ذکر نام نژادها می‌پردازیم. اگر نژاد Tomb Kings در نسخه‌ی دوم حاضر نباشد، باید در نسخه‌ی سوم منتظر آن باشیم. نژادهای قطعی این نسخه Ogre Kingdoms، Daemons of Chaos و Chaos Dwarfs هستند و به احتمال زیاد در آن شاهد تمرکز بیشتری بر نیروهای کی-آس و تکمیل شدن لیست نیروهای نژادهای پیشین مانند Beastmen و Warriors of Chaos خواهیم بود. هنوز مشخص نیست که نقشه‌ی نسخه‌ی سوم قرار است تنها مناطق این سه نژاد را پوشش دهد یا بیشتر به سمت شرق برود. اگر این‌چنین باشد باید منتظر نژادهای ناشناسی مانند Cathay و Nippon نیز باشیم که در شرق دور زندگی می‌کنند. در این نسخه شاهد حضور نژادهای دیگری مانند Greenskins و Beastmen نیز خواهیم بود.

سری Total War: Warhammer

از آنجایی که ویژگی‌های نسخه‌ی اول بازی در قالب بررسی و آموزش‌های آن در زومجی منتشر شده‌اند، پس از تکرار آن‌ها خودداری می‌کنیم و به بیان ویژگی‌های قطعی و احتمالی نسخه‌های دوم، سوم و مدل ادغام شده‌ی هر سه نسخه، به صورت کلی و بدون تفکیک می‌پردازیم. قرار است پس از انتشار نسخه‌ی دوم که نقشه‌ای برابر یا کمی بزرگ‌تر از نقشه‌ی نسخه‌ی اول دارد، یک بروزرسانی منتشر شود که نقشه‌های هر دو نسخه‌ را به همراه نژادهای آن‌ها با هم ادغام کرده و نقشه‌ای بسیار بزرگ را خلق کند. همین امر در مورد نسخه‌ی سوم نیز وجود خواهد داشت و در نهایت شاهد حضور تمامی نژادها و نقشه‌ها در یک کمپین واحد خواهیم بود.

ویژگی‌های قطعی

با توجه به نبود برخی ویژگی‌ها در نسخه‌ی اول بازی، استودیو Creative Assembly تصمیم دارد برخی از آن‌ها را در نسخه‌ی دوم و برخی دیگر را در نسخه‌ی سوم اضافه کند. برخی از این ویژگی‌های جدید علاوه بر این‌که در خودِ نسخه‌ی جدید وجود دارند، به صورت جداگانه نیز به نسخه‌ی اول اضافه می‌شوند. اما برخی دیگر تنها در نقشه‌ی ادغام شده قابل دسترس خواهند بود. یکی از ویژگی‌های خوبی که قرار است به تمامی نیروهای اژدهای بازی اضافه شود، قابلیت نفس آتشین و انواع دیگر آن است. به صورتی که پس از پرتاب آتش، این قابلیت روی Cooldown رفته و اژدها به صورت فیزیکی حمله می‌کند. همچنین در این نسخه و احتمالا نسخه‌ی سوم شاهد انیمیشن‌های نبرد بیشتری برای هیولاهای بزرگ خواهیم بود. همانطور که در تریلر رویداد E3 2017 نبرد یک Carnosaur و Sun Dragon را با انیمیشن نبردی زیبا مشاهده کردید.

بررسی بازی No Man

از جمله‌ی تغییرات در بخش کمپین بازی نیز می‌توان به اضافه شدن ساختمان‌های بیشتر به تمامی نژادها و همچنین اضافه شدن نبردهای دروازه (Gate Battles) اشاره کرد. دروازه‌ها در نسخه‌ی دوم اضافه شده و احتمالا تنها در این نسخه و نسخه‌ی ادغام شده وجود دارند. نحوه‌ی کار نیز به این صورت است که هر قلمرو در حصاری قرار دارد که تنها راه ورود به آن عبور از چندین دروازه در چند جهت است. هر کسی که دروازه‌ها را کنترل کند، حصار را کنترل می‌کند و برای عبور از آن‌ها نیز باید در نبرد با کسی که آن را کنترل می‌کند پیروز شوید و سپس به سمت‌های شهرهای داخل آن پیش بروید. در تریلر نقشه‌ی بازی Total War: Warhammer II می‌توانید این دروازه‌ها را مشاهده کنید. ویژگی قطعی دیگر نیز وجود ارتش‌های ولگردی است که ممکن است از هر نژادی سرباز داشته باشند و به دنبال تصرف شهرهای خالی از سکنه هستند.

یکی دیگر از ویژگی‌های نسخه‌ی دوم وجود گردبادی در مرکز منطقه‌ی Ulthuan، محل زندگی High Elves است که نابودی یا حفاظت از آن بسته به نژادی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند ماموریت نهایی شما باشد. به عنوان مثال نژاد High Elves باید از آن حفاظت کند و نژاد Dark Elves باید آن را از بین ببرد. این ویژگی به گفته‌ی سازنده برای مهیج‌تر کردن بازی و ایجاد رقابتی سخت، مخصوصا در تُرن‌های پایانی بازی قرار داده شده و می‌تواند شما را تا آخرین لحظات بازی تحت فشار قرار دهد. به احتمال زیاد این ویژگی در نقشه‌ی ادغام شده وجود نخواهد داشت. تعداد نژادها و فکشن‌های نسخه‌ی دوم بازی در هنگام انتشار نیز به ترتیب ۴ نژاد و ۴۲ فکشن است که طبق گفته‌ی کریتیو اسمبلی، ۱۰ تا ۱۲ عدد از این فکشن‌ها در قاره‌ی Southlands زندگی می‌کنند. همچنین در این نسخه شاهد حضور انسان‌ها، احتمالا از فکشن‌های Estalia و Tilea، برخی از قبایل پوست‌سبزها و دورف‌ها نیز خواهیم بود.

از جمله‌ی سایر ویژگی‌های قطعی که در تمامی نسخه‌های بازی اعمال می‌شود می‌توان به نبود نبردهای دریایی، تغییراتی در بالانس و کاربرد جادوهای بازی، تغییراتی در بخش شخصی‌سازی و خصوصیات کاراکترهای بازی و بهبود سیستم کنترل و ساخت ارتش توسط هوش مصنوعی (AI) اشاره کرد. یکی دیگر از تغییرات بزرگ حذف شدن ویژگی Regional Occupation است که باعث می‌شود از این پس بتوانید با هر نژادی تمامی شهرهای نقشه را تصرف کنید. یکی از ویژگی‌های بخش چندنفره که بسیاری از طرفداران به دنبال آن بودند، در نسخه‌ی دوم نیز محقق نخواهد شد. این ویژگی امکان بازی به تعداد بیش از دو نفر در حالت همکاری چندنفره روی نقشه است که طبق گفته‌ی سازنده، رفع کردن آن به این سادگی‌ها نیست و آن‌ها در حال کار کردن روی آن هستند.

سری Total War: Warhammer

ویژگی‌های احتمالی

احتمالا در نسخه‌ی سوم بازی شاهد برطرف شدن محدودیت در تعداد بازیکنان حالت چندنفره‌ی روی نقشه خواهیم بود. همچنین طبق تقاضاهای بسیاری که طرفداران از سازنده‌ داشته‌اند و همچنین به دلیل این‌که مجموعه‌ی وارهمر در ابتدا یک بازی رومیزی بوده، امکان اضافه شدن قابلیت رنگ‌آمیزی نیروها به هر رنگ و مدلی که علاقه داشته باشید، در نسخه‌ی سوم وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های مبهم نیز در مورد ادغام نقشه است. از این جهت که نقشه‌های نسخه‌ی اول و دوم و سوم هر کدام دارای مقیاس متفاوتی هستند، ادغام کردن آن‌ها بدون تغییر در اندازه و تعداد استان‌ها و شهرها کاری تقریبا غیر ممکن است. حال اگر تعداد بسیار زیاد فکشن‌ها را نیز با هم جمع کنیم، متوجه می‌شویم که امکان اجرای روان ترن‌ها خصوصا در اواخر بازی کاری بسیار سخت است. از این‌رو احتمالا شاهد تغییراتی در تعداد شهرها و فکشن‌های بازی در نقشه‌ی ادغام شده خواهیم بود. ممکن است برخی از فکشن‌های نه‌ چندان مهم بازی حذف شوند و تغییراتی از این قبیل رخ دهد. با این روال نقشه‌ی ادغام شده دقیقا ترکیب نقشه‌های دو بازی نخواهد بود و احتمالا کمی کوچک‌تر از دوبرابر باشد؛ حال از لحاظ اندازه یا تعداد مناطق قابل تصرف.

نظرات خود را در رابطه با این سه‌گانه و تغییراتی که پیش‌روی آن است با زومجی در میان بگذارید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده