// پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Spaceplan

در بازی موبایل Spaceplan، سیب‌زمینی‌ها را به سیارات مختلف بفرستید و در نهایت کهکشان را در اختیار بگیرید. در ادامه با معرفی این بازی اعتیادآور همراه ما باشید.

در گذشته‌ی دور بودند افرادی که تنها به موقعیت و زمان خود محدود بوده و به هیچ‌وجه ممکن تصور دنیای پیشرفته امروزی برایشان امکان‌پذیر نبود و در ذهنشان هم نمی‌گنجید. اما با گذشت زمان و توسعه‌ی روزافزون تکنولوژی، متوجه شدیم که هیچ چیز از دست انسان‌ها غیرممکن نیست. از مواردی که با پیشرفت چشمگیری در این مدت همراه بوده می‌توان به صنعت بازی‌های موبایل و بخش واقعیت مجازی آن‌ اشاره کرد. امروزه شرکت‌ها و استودیوهای بزرگ بازی‌سازی زیادی از جمله سرآمد آنها یعنی سوپرسل را می‌بینیم که با عرضه بازی‌های با کیفیت و دور از ذهن خود مانند Clash Of Clans ،Hay Day و Boom Beach این امکان را فراهم نمودند تا نه تنها گیمرها بلکه افراد عادی بتوانند به وسیله دستگاه‌های خود به صورت مجازی شهر یا مزرعه مختص خود را بسازند، آن را مدیریت کنند و  با توسعه‌ی آن بتوانند با دیگر افراد تعامل داشته و گاهی اوقات با دشمنان به رقابت بپردازند. 

از دیگر بازی‌های موبایل این سبکی می‌توان به بازی Spaceplan ساخته استودیو دولوپر دیجیتال دیجیتال اشاره کرد. بازی‌ای که رویا و آرزوی مدیریت و زندگی در دیگر سیاره‌ها را فراهم ساخته است اما با این تفاوت که به جای انسان‌ها، سیب‌زمینی‌های جاندار نقش اساسی و تعیین‌کننده بازی را ایفا می‌کنند. گفته می‌شود که بازی Spaceplan اثری اقتباسی و کاوش-محور از کتاب A Brief History Of Time نوشته‌ی استفن هاوکینگ است. 

داستان بازی به این صورت است که باید سیب‌زمینی‌ها را توسط سفینه‌ای در سیاره‌ی مشخصی مستقر سازید و به وسیله‌ی ابزارهایی از جمله پنل خورشیدی، گیاهان فضایی، اسپادنیک و دیگر مواردی که توسط همین سفینه به وجود می‌آیند، هوا، اکسیژن و دیگر چیزهای مورد نیاز برای زندگی سیب‌زمینی‌ها را در سیارات مختلف مهیا سازید.

مراقب باشید! این بازی می‌تواند بسیار اعتیادآور باشد و شما را از کار و زندگی بیاندازد

در ابتدای بازی فقط یک سفینه تک و تنها و بدون امکانات را دارید که برای تسخیر سیاره‌ها باید کاوشگرها و ابزارهایی را به سیارات ارسال کنید. اما نکته جالب بازی این است که تمامی این وسایل در ابتدای بازی در اختیارتان قرار داده نمی‌شود. حال به همین منظور انرژی و منبع مهمی به نام وات (Watt) برای بازی تعبیه شده تا بتوانید با تولید انرژی، امکانات و قابلیت‌های بیشتری را برای مستقر ساختن هر‌چه بیشتر سیب‌زمینی‌ها در سیارات مختلف را فراهم سازید.

در این بازی آیفون و اندروید، کنترل بازی فقط و فقط به وسیله ضربه زدن (Tap) به صفحه نمایش یا کلیکی انجام می‌گیرد که هر چقدر تعداد ضربات بیشتری را وارد کنید میزان وات شما افزایش یافته و در نتیجه می‌توانید ابزارهای مختلفی را از قسمت های Thing Maker و idea Lister تولید کنید. البته بازی فقط به ضربه زدن محدود نشده و به صورت اتوماتیک هم تولید انرژی می‌کند. همچنین Spaceplan این امکان را فراهم ساخته تا با خارج‌شدن از بازی روند تولید وات متوقف نشود. گیم‌پلی و گرافیک بازی به صورت مینیمالیستی یا به بیانی دیگر مفهومی طراحی شده است. از دیگر  نکات جالب‌توجه بازی می‌توان به اعلام وضعیت و گزارش لحظه به لحظه و شرح خودکار وظایف بازی در قسمت Word Outputter اشاره کرد که همچنین عملکردی را در سری بازی های ماجراجویی LifeLine نظاره‌گر بودیم.

 از کیفیت‌ و المان‌های به کار گرفته شده در گیم‌پلی و دیگر بخش‌های بازی می‌توان پی برد که استودیو دولوپر دیجیتال و خالق بازی، جیک هولاندز مدت زمان زیادی را صرف جزییات بازی کرده‌اند تا بتوانند این اثر را به بهترین نحو و با کیفیتی مطلوب عرضه کنند. همچنین برای آهنگ‌ها و موسیقی‌های به کار گرفته شده در بازی، اثر لوگان گابریل برنامه‌ریزی شده است تا بتواند حس طبیعی‌تر و هیجان‌انگیزتری را به کاربر حین تجربه بازی منتقل کند

این بازی توانسته با مجموعه‌ای از ویژگی‌های بصری، هنرها و قابلیت‌‌‌‌های خاص خود امتیازات و نمرات بالایی را از سوی منتقدین و کاربران دریافت کند. اگر شما هم از طرفداران و علاقه‌مندان به این نوع بازی‌های اعتیادآور و سرگرم‌کننده هستید می‌توانید این بازی محبوب را در لیست بازی‌های خود قرار دهید. این بازی با حجمی نسبتا بالا برای دستگاه‌های آیفون و اندروید عرضه شده است. شما هم اکنون می‌توانید این بازی را با قیمت ۲.۹۹ دلار از گوگل‌پلی و  اپ‌استور خریداری کنید.

دانلود بازی موبایل Spaceplan

  

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده