نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy در هفته اول انتشار

بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy در اولین هفته انتشار شروعی طوفانی داشته و در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفته است. 

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد و در جدیدترین اخبار بازی،‌ بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy که در تاریخ ۹ تیر برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد، توانست در صدر جدول فروش هفتگی انگلیس قرار بگیرد. این بازی توسط استودیو ویکاریوس ویژنز ساخته شده و فروش عالی آن نشان می‌دهد که شخصیت کرش هنوز هم یکی از محبوب‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی است.

اما در رتبه دوم جدول فروش این هفته هم باز شاهد یک تازه‌وارد دیگر هستیم؛ بازی Micro Machines World Series که یک بازی ماشین سواری هیجان‌انگیز است که توسط کدمسترز منتشر شده است. بازی GTA V که هفته گذشته توانسته بود پس از گذشت تقریبا ۴ سال از عرضه به صدر جدول برسد، این هفته دو پله سقوط داشته و در رتبه سوم قرار گرفته است. بازی Forza Horizon 3 یکی از بازی‌هایی است که این هفته صعود خوبی داشته و از رتبه نهم هفته گذشته به جایگاه چهارم در این هفته رسیده است. دقیقا مانند بازی GTA V، بازی فیفا 17 هم این هفته دو پله سقوط را تجربه کرده و از جایگاه سوم هفته گذشته به رتبه پنجم رسیده است. 

جایگاه ششم جدول فروش هفتگی انگلستان نسبت به هفته گذشته بدون تغییر مانده و بازی Overwatch کماکان در این رتبه دیده می‌شود. اما در رتبه هفتم شاهد بازی Elite Dangerous هستیم؛ بازی‌ای که در سال ۲۰۱۴ برای پی‌سی منتشر شده بود، اما چندی پیش برای پلی‌استیشن 4 نیز عرضه شد و به همین دلیل هم توانسته وارد جدول فروش هفتگی شود. بازی Mario Kart 8 Deluxe که به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه شده، این هفتگی با ۳ پله سقوط در جایگاه هشتم قرار گرفته است. اما بیش‌ترین سقوط این هفته مربوط به بازی Dirt 4 است که هفته پیش در رتبه دوم قرار داشت و این بار در جایگاه نهم دیده می‌شود. در نهایت، در جایگاه دهم هم بازی Rocket League قرار دارد که یک پله صعود کرده و دوباره وارد لیست ۱۰ بازی پرفروش هفته شده است. 

از جمله بازی‌هایی که هفته گذشته در بین ۱۰ بازی پرفروش دیده می‌شدند و این هفته غایب هستند، می‌توان به بازی Ghost Recon: Wildlands، بازی Tekken 7، بازی ARMS و بازی Horizon Zero Dawn اشاره کرد. 

در انتها، لازم است یادآور شویم که آمار ارائه‌شده توسط وب‌سایت چارت‌ترک، فقط مربوط به بازی‌های فیزیکی فروخته‌شده است و خریدهای دیجیتالی را شامل نمی‌شود. در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان در هفته منتهی به ۱ جولای (۱۰ تیر) را مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-Crash Bandicoot N.Sane Trilogyصدرنشینی در هفته اول انتشار
۲-Micro Machines World Seriesهفته اول انتشار
۳۱Grand Theft Auto V-
۴۹Forza Horizon 3-
۵۳Fifa 17-
۶۶Overwatch-
۷-Elite Dangerous-
۸۵Mario Kart 8 Deluxe-
۹۲Dirt 4سقوط ۷ پله‌ای
۱۰۱۱Rocket Leagueورود مجدد به جدول

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته

بازی Crash Bandicoot

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

کرش یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌رود که توسط استودیو ناتی داگ خلق شده است. سونی از مدت‌ها پیش اشاره‌هایی به احتمال انتشار نسخه‌ای از این بازی برای پلی‌استیشن 4 داشت و در نهایت در جریان E3 2016 بود که اعلام کرد قصد دارد سه بازی اول این مجموعه را در قالب ریمستری برای پلی‌استیشن 4 منتشر کند. سپس در PSX 2016 بود که سونی اعلام کرد این مجموعه Crash Bandicoot N.Sane Trilogy نام خواهد داشت. حال، این بازی برای پلی‌استیشن 4 عرضه شده و البته شایعه‌هایی مبنی بر عرضه آن برای ایکس‌باکس وان هم به گوش می‌رسد. این ریمستر توسط استودیو ویکاریوس ویژنز ساخته شده و البته آن‌ها چندی پیش اعلام کردند که به دلیل دسترسی نداشتن به کد نسخه‌های اصلی، تقریبا بازی‌ها را از نو ساخته‌اند. شما می‌توانید پیش نمایش بازی Crash Bandicoot N.Sane Trilogy و همچنین بررسی آن از دید سایت‌های معتبر دنیا را در زومجی بخوانید. 

Micro Machines World Series

Micro Machines World Series

Micro Machines World Series جدید‌ترین نسخه از سری بازی‌های Micro Machines کمپانی کدمسترز است که چندی پیش منتشر شده است. در این بازی ماشین سواری که دوربین ایزومتریک (بالا به پایین) دارد هم می‌توانید با ماشین‌های دیگر مسابقه دهید و هم می‌توانید در حالت مبارزه‌ای آن، با ماشین‌های دیگر مبارزه کنید. بازی دارای تعداد زیادی اتومبیل، ۱۰ پیست مسابقه و ۱۵ میدان نبرد است. همچنین در این بازی شاهد لایسنس ماشین‌های اسباب‌بازی کمپانی مشهور هاسبرو نیز هستیم. در کل، Micro Machines World Series با اینکه یک بازی ماشین‌سواری جدی نیست، اما یک تجربه آرکید سرگرم‌کننده به حساب می‌آید. 


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده