نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹

سونی حساب های کاربری PSN را که از PayPal استفاده می‌کنند موقتا مسدود کرد

به‌تازگی مطلع شدیم حساب کاربری برخی کاربران شبکه پلی‌استیشن که برای انجام خریدهای خود از PayPal استفاده می‌کنند، توسط سونی به حالت تعلیق درآمده است.

اخیرا حساب کاربری شماری از کاربران انگلستانی پلی استیشن نتورک که برای پرداخت هزینه بازی‌ها و سرویس‌های پلی‌استیشن از PayPal استفاده می‌کردند، موقتا مسدود شده است.

برخی از کاربرانی که برای خریدهایشان از سرویس تراکنش مالی PayPal که متعلق به آمریکا است استفاده کرده بودند، پولشان به طور خودکار پس داده شده بود، اما حساب کاربری آن‌ها هم به طور خودکار توسط سونی به حالت تعلیق درآمده بود؛ چرا که سونی پولی برای خریدهای صورت گرفته دریافت نکرده بود و امکان تجربه بازی به صورت آنلاین از این کاربران گرفته شده بود.

کاربرانی که از حساب‌های کاربری انگلستان استفاده می‌کنند و با این مشکل مواجه شده‌اند، احتمالا ایمیلی از PayPal در مورد استرداد پولشان دریافت کرده‌اند. یکی از کاربران PSN به نام آدام، به Newsbeat گفته است که روز پنج‌شنبه ایمیل مذکور را دریافت کرده است. وی در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) یک خرید درون برنامه به ارزش ۱.۹۹ پوند انجام داده بود که این مبلغ به طور خودکار استرداد شده است. وی می‌گوید:

من کنترلی روی بازگشت پول نداشتم. اگر از من بخواهند که پول را بازگردانم، من هیچ مشکلی ندارم. سعی کردم وارد پلی‌استیشن شوم و از من خواسته شد وارد حساب کاربری شوم. پس اطلاعات کاربری خود را وارد کردم و گفته شد که از دسترسی به شبکه منع شده‌ام.

آدام با کد WS-37368-7 مواجه شده است که به این معنا است:

این حساب کاربری شبکه سرگرمی سونی به علت نقض شرایط سرویس و توافقنامه کاربری موقتا از دسترسی به سرویس‌های سونی تعلیق شده است. برای اطلاعات بیشتر به ایمیل مرتبط با حساب کاربری خود مراجعه کنید.

آدام می‌گوید تاکنون هیچ ایمیلی از سمت سونی دریافت نکرده است. وی می‌گوید:

من در تلاش برای ارتباط با پلی‌استیشن آنلاین بودم، ولی نمی‌توانستم از کسی کمک بگیرم.

گفته شده در ایمیل PayPal، بخشی خالی وجود دارد که برای پیامی که سونی بایستی ارسال می‌کرده، در نظر گرفته شده است.

با این حال، آدام موفق شده از طریق رایانه وارد حساب کاربری PSN خود شود؛ اما هنوز برای ورود از طریق پلی‌استیشن 4 تلاشی نکرده است.

طبق گفته وب‌سایت کوتاکو، سونی و PayPal برای حل این مشکل در حال صحبت هستند. پلی‌استیشن بیانیه زیر را برای کاربران ارسال کرده است:

مطلع هستیم که برخی کاربران برای دسترسی به حساب‌های کاربری PSN خود با مشکل مواجه شده‌اند. به سختی در تلاشیم تا دسترسی تمامی حساب‌های تحت تاثیر این مشکل را بازگردانیم و این مشکل را با کمک همکاران خود به طور کامل برطرف کنیم.


منبع BBC UK
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده