نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱

بررسی بازی Sundered از دید سایت های معتبر دنیا

Sundered را با نمره‌هایی که دریافت کرده، می‌توان یکی از بازی‌های مستقل موفق چند وقت اخیر دانست. با مروری بر بررسی و نمره‌های بازی از سایت‌های دنیا همراه باشید.

در چند وقت اخیر، بازی‌های مستقل موفق زیادی عرضه شده‌اند؛ از بازی Black the Fall گرفته که حس و حالی شبیه به بازی Inside داشت تا Pyre که نمره‌های فوق‌العاده‌ای دریافت کرد و حال هم Sundered که بازی جدید سازندگان بازی موفق Jotun است و موفق شده نمره‌های خوبی از منتقدین دریافت کند. Sundered یک بازی دوبعدی اکشن و اصطلاحا مترویدونیا است که تمامی محیط و جزییات آن، توسط دست طراحی شده‌اند و از این‌رو با بازی بسیار زیبایی از حیث هنری طرف هستیم. 

داستان بازی بدین شکل است که شما در نقش شخصیت اصلی، در دنیایی گیر افتاده‌اید و باید با کشتن موجودات مختلف و همچنین باس‌های بسیار عظیم‌الجثه و خطرناک، برای زنده ماندن و صد البته فرار تلاش کنید. از جمله ویژگی‌های جالب بازی می‌توان به داشتن جهان‌های تصادفی، پایان‌های مختلف و همچنین بیش از ۱۵ ساعت گیم‌پلی اشاره کرد. بازی Sundered قیمتی معادل ۲۰ دلار دارد و برای پلی استیشن 4 و کامپیوتر منتشر شده است. البته به مناسبت عرضه بازی، هم‌اکنون می‌توانید این ساخته استودیو تاندر لوتوس گیمز را با تخفیف ۱۰ درصدی خریداری کنید. 

در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی Sundered و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Sundered

  • سازنده: تاندر لوتوس گیمز
  • سبک: اکشن-ماجراجویی دو بعدی
  • تاریخ انتشار: ۶ مرداد
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و پی‌سی

sundered

اتک آف فن بوی: ۱۰۰ از ۱۰۰

Sundered سری بازی‌های مترویدونیا را وارد سطح جدیدی می‌کند و نشان می‌دهد که بازی‌های این سبک اگر کیفیت خوبی داشته باشند، تا چه حد می‌توانند جذاب باشند. جالب‌تر اینکه این بازی، صرفا با گیم‌پلی عالی‌اش هم می‌توانست به اثری فوق‌العاده تبدیل شود، ولی تیم سازنده به این هم بسنده نکرده و توسعه‌دهندگان ترجیح داده‌اند دنیای بازی‌شان را با دست طراحی کنند که همین مساله هم باعث شده تا بازی به چیزی فراتر از یک اثر عالی تبدیل شود. 

دوال شاکرز: ۹۵ از ۱۰۰

Sundered یک بازی هیجان‌انگیز، زیبا و شدیدا اعتیادآور است. گیم‌پلی بازی نشان می‌دهد که سازندگان با علاقه زیادی آن را ساخته‌اند و دقت فوق‌العاده‌ای به جزییات بازی‌شان داشته‌اند. شاید عده‌ای اعتقاد داشته باشند که سبک مترویدونیا اشباع شده است و بازی‌های زیادی در آن ساخته شده‌اند که همگی هم به هم شبیه هستند، اما واقعیت این است که Sundered ثابت می‌کند که هنوز هم اگر بازی خوبی در این سبک ساخته شود، تجربه آن شدیدا لذت‌بخش خواهد بود. 

گیمزبیت: ۸۸ از ۱۰۰

درست است که این روز‌ها شاهد عرضه بازی‌های زیادی در سبک مترویدونیا هستیم، اما بازی Sundered از آنجایی که یکی از بهترین بازی‌های این سبک در چند وقت اخیر است، می‌تواند به بهترین شکل ممکن خودش را نشان دهد. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

Sundered یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده در سبک مترویدونیا بوده و شبیه به یک ماجراجویی عظیم و حماسی است. سیستم پیشرفت بازی بسیار عالی کار شده است و مبارزه‌های آن هم چالش‌برانگیز و لذت‌بخش هستند. البته در برخی لحظات بازی، شرایط کمی ناعادلانه می‌شود و این تاثیری منفی روی تجربه بازی دارد، ولی حتی با وجود این مشکل هم Sundered تجربه‌ای سرگرم‌کننده است که پس از تمام کردن آن، به تجربه مجدد آن هم علاقه نشان خواهید داد؛ چرا که اولا بازی پایان‌های مختلفی دارد و ثانیا صرفا کشتن موجودات مختلف در آن، آن‌قدر لذت دارد که هرگز از تجربه بازی خسته نشوید.

آی‌جی‌ان: ۷۸ از ۱۰۰

Sundered فرمول‌های همیشگی بازی‌های مترویدونیا را با یک سری ایده جذاب جدید ترکیب کرده و نتیجه بازی‌ای شده است که حتی از مردن در آن هم لذت خواهید برد. دنیای بازی ترکیبی از محیط‌های طراحی‌شده با دست و محیط‌هایی است که به صورت تصادفی ایجاد می‌شوند و در مجموع شاهد بازی زیبایی هستیم. علاوه بر این، دشمنان بازی هم روند به‌وجود آمدن مشخصی ندارند و به صورت تصادفی ایجاد می‌شوند که این مساله، در کنار مزایایی که دارد، باعث می‌شود که گاهی شرایط ناعادلانه‌ای به‌وجود بیاید و بازی صرفا به اثری تبدیل شود که در آن باید با تمام وجود کلید‌ها را بزنید تا شاید شانسی برای زنده ماندن داشته باشید! ولی حتی با اینکه در بازی به دفعات کشته می‌شوید، می‌دانید که دفعه بعد قوی‌تر از همیشه باز خواهید گشت و این باعث می‌شود تا از مردن‌های زیاد هم خسته نشوید. 

دیستراکتوید: ۶۰ از ۱۰۰

Sundered ایده‌های جالبی دارد که ترکیب آن‌ها روی کاغذ، جذاب و عالی به نظر می‌رسد. با این حال زمانی که این ایده‌ها در یک بازی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، نتیجه خیلی هم رضایت‌بخش نشده است. البته Sundered به‌خوبی نشان می‌دهد که سازندگانش هم استعداد خوبی در ساخت بازی دارند و هم علاقه زیادی به این کار نشان می‌دهند. به همین دلیل هم شخصا امید زیادی به پروژه بعدی این استودیوی بازی‌سازی دارم. 

نمره بازی Sundered

نمره بازی Sundered


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده