نویسنده: رضا اکبری
// شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

EVGA کارت گرافیک GTX 1080 Ti KINGPIN را عرضه کرد

کمپانی EVGA کارت گرافیک GTX 1080 Ti KINGPIN را عرضه کرد که ۹۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده و دارای تکنولوژی iCX، کنترلر فن ASync و هیت سینک کاملا مسی است.

پس از مدت زیادی انتظار سرانجام EVGA کارت گرافیک قدرتمند GTX 1080 Ti KINGPIN را عرضه کرد. همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، طراحی این کارت به عهده اورکلاکر مشهور کمپانی EVGA با نام KINGPIN بوده که برای کارایی بالا بهینه‌سازی شده است. نمونه اولیه‌ی این کارت در نمایشگاه Computex 2017 به نمایش درآمد و حالا در سایت EVGA آماده فروش است.

EVGA 1080TI

اورکلاک KINGPIN با تکنولوژی iCX

نسخه قبلی کارت گرافیک GTX 1080 KINGPIN این امکان را برای خریداران فراهم کرده بود که کارت را برای کارکرد‌های خاص شخصی‌سازی کنند و قیمت این کارت هم بر‌ اساس همین انتخاب متغیر بود. این‌بار EVGA کاملا طرح قبلی را کنار گذاشته و یک قیمت واحد ۹۹۹ دلاری برای کارتش تعیین کرده است. این کارت شامل بردی شخصی‌سازی‌شده توسط EVGA و یک GPU مخصوص است که این شرکت وعده اورکلاکی بالاتر از ۲۰۲۵ مگاهرتز را روی آن داده است.

EVGA 1080TI

مانند بیشتر کارت‌های رده بالایی که اخیرا از EVGA دیده‌ایم، کارت گرافیک 1080Ti KINGPIN دارای تکنولوژی پیشرفته iCX است که شامل ۹ سنسور on-board، فیوز‌های محافظ و ماژول تبدیل ولتاژی کارآمد با ۳+۱۰ فاز است. همچنین این کارت از EVbot و اتصال پاور فرعی به صورت ۹۰ درجه نیز پشتیبانی می‌کند که به راحتی روی میز قابل دسترس است.

خنک‌کننده‌ای خالص از جنس مس با کنترلر فن ‌ASync

کارت گرافیک GTX 1080 Ti KINGPIN کارتی خاص است با خنک‌کننده‌ای خاص که کاملا از مس تهیه شده است و دارای سه فن است که وظیفه خنک کردن این Heatsink را به عهده دارند. همچنین این شرکت از کنترلر فن ASync استفاده کرده که بسته به گزارش‌های حرارتی iCX کار می‌کند. این یعنی هر فن می‌تواند به طور مستقل از وضعیت دیگر فن‌ها حرکت کند. به طور مثال، اگر دمای ماژول تبدیل ولتاژ (VRM) بالا رفته باشد، تنها فنی که بالای این ماژول است شروع به گردش با آخرین سرعت خواهد کرد.

این کارت با خنک‌کننده هوایی قابل شخصی‌سازی عرضه می‌شود. همچنین GTX 1080 Ti KINGPIN قابل تبدیل به کارت تک اسلات است و می‌تواند بلاک آبی هم داشته باشد. در محتویات داخل جعبه، قاب پشتی تک اسلاته قرار دارد. در طراحی دو اسلاته تمامی خروجی‌های تصویر در اسلات پایینی این کارت قرار دارند که شامل یک خروجی DVI ،HDMI و سه mini-DP است. در محتویات جعبه هم یک مبدل mini-DP به DVI وجود دارد.

EVGA 1080TI

قیمت و دسترسی

طبیعتا این کارت به طور محدود به فروش می‌رسد و تنها امکان خرید دو کارت برای هر خانواده وجود دارد. خرید این کارت هم مستقیما از وب‌سایت EVGA و با قیمت ۹۹۹ دلار امکان‌پذیر خواهد بود که البته همراه با لوازم اضافی و تی‌شرت KINGPIN است.

EVGA 1080TI


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده