نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

نامزد‌های کارگردانی فیلم جیمز باند 25 اعلام شدند

بعد از تایید بازگشت دنیل کریگ به فیلم باند ۲۵، فهرست افرادی هم که برای کارگردانی کاندید شده‌اند اعلام شد.

اخیرا گزارش شده که کارگردان فیلم Blade Runner: 2049 یعنی دنی ویلنو یکی از فیلمسازانی است که برای کارگردانی فیلم Bond 25 در نظر گرفته‌اند. پس از دو سال بی‌خبری بعد از آخرین قسمت سری فیلم‌های جیمز باند، اسپکتر، بالاخره ما در این هفته خبر‌هایی مانند تایید زمان اکران فیلم باند ۲۵، تهیه‌کنندگان آن و همچنین تایید حضور ستاره معروف دنیل کریگ در نقش جیمز باند را شنیدیم.

از آنجایی که سم مندس، کارگردان فیلم Skyfall و فیلم Spectre دیگر قصد کارگردانی فیلم‌های جیمز باند را ندارد، تیم تولید این سری فیلم‌ها باید به دنبال فرد جدیدی برای کارگردانی باشد و به نظر می‌رسد که تاکنون حداقل سه فرد را برای این کار کاندید کرده باشد.

بر اساس اخبار اخیر، دنی ویلنو، دیوید مک کنزی (کارگردان فیلم Hell or High Water) و یان دمانگ (Yann Demange) که هر کدام به نوعی در این سبک فیلمسازی تازه‌وارد هستند، برای کارگردانی در نظر گرفته شده‌اند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که تیم تولیدات گزینه‌هایی مانند پائول مک گویگن، کارگردان سریال شرلوک، و همینطور کریستوفر نولان را که طرفدار متعصب فیلم‌های جیمز باند است و اخیرا گفته است که تنها زمانی در ساخت فیلم دخالت می‌کند که نیاز باشد، کنار زده است.

در بین این سه گزینه، دنی ویلنو کارگردان باسابقه‌ای است و در کارنامه و رزومه کاری خود فیلم‌های درخشانی را مانند زندانیان (Prisoners)، سیکاریو (Sicario)، ورود (Arrival، که برای این فیلم او نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلم و فیلمبرداری شد) و همچنین فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ (Blade Runner: 2049) که واقعا امیدوارکننده است دارد. مک‌کنزی هم که کارگردان بسیار باسابقه‌ای است و از سال ۱۹۹۴ کار خودش را آغاز کرده هم به نظر می‌رسد گزینه‌ای مناسب و قوی است؛ با‌توجه به تاثیری که فیلم «اگر از آسمان سنگ ببارد» (Hell or High Water) سال گذشته روی بینندگان، منتقدان و ... داشت. همانند فیلم ورود ویلنو، فیلم Hell or High Water اثر مک‌کنزی هم نامزد جایزه بهترین فیلم و فیلمبرداری شد.

علی‌رغم اینکه ویلنو و مک‌کنزی مزیت‌هایی نسبت به دمانگ دارند، اما بر اساس گزارش‌هایی که از Variety رسیده، این کارگردان فرانسوی شانس بیشتری برای انتخاب شدن برای این مسئولیت دارد. با اینکه آخرین فیلم خوبی که او در کارنامه خود دارد به سال ۲۰۱۴ و به فیلم '71 با بازی جک اوکانل برمی‌گردد، اما به نظر می‌رسد که او با فیلم جدیدش به نام White Boy Rick که در سال ۲۰۱۸ اکران می‌شود و در آن متیو مک کانهی و جنیفر جیسون لی ایفای نقش می‌کنند، توانسته به سرعت احترام و توجه هالیوودی‌ها را جذب خودش کند. 

از آنجایی که پنج کمپانی مختلف (که نام کمپانی سونی که چهار قسمت قبلی فیلم جیمز باند را حمایت کرده هم در میان آنها به چشم می‌خورد) در قرارداد بستن برای حق توزیع این فیلم بر سر جنگ هستند، استخدام یک کارگردان خوب و کاربلد قطعا حرکت حیاتی و خیلی مهمی برای تهیه‌کنندگان فیلم جیمز باند ۲۵ یعنی مایکل جی. ویلسون و باربارا بروکلی و همچنین استودیو MGM است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده