نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

وال مارت لغو تمامی پیش خرید های کنسول SNES Classic را تایید کرد

فروشگاه وال‌ مارت بالاخره تایید کرد تمامی پیش خریدهای کنسول SNES Classic را لغو کرده است.

چند روز پیش بود که خبر احتمال لغو شدن تمامی پیش خریدهای کنسول SNES Classic در فروشگاه وال‌مارت منتشر شد و دلیل آن فعال شدن زودهنگام امکان پیش خرید به علت مشکل سیستم بیان شد. امروز وال‌مات این خبر را تایید کرده و گفته است که تمامی پیش خریدها لغو شده است. کمپانی از طریق ایمیل به پیش خریدکنندگان اطلاع می‌دهد و برخی از آن‌ها خبرنگار بازی بوده و متن پیام والمارت را در توییتر منتشر کرده‌اند. در این پیام آمده است:

می‌دانیم که این خبر برایتان به شدت ناامیدکننده است و ما واقعا بابت این اشتباه عذرخواهی می‌کنیم.

بنابراین فعلا خبری از پیش خرید کنسول SNES Classic نیست و علاقه‌مندان بایستی فعلا صبر کنند. دیسری دُلانی، مدیر ارشد خدمات مشتری وال‌مارت در ادامه این پیام نوشته است:

متاسفانه، به علت یک مشکل فنی، جمعه گذشته کنسول Super Nintendo Classic Edition پیش از تاریخ عرضه رسمی، به اشتباه برای پیش خرید در دسترس قرار گرفت. متاسفانه ما باید این آیتم را از فهرست سفارشات شما لغو کنیم.

وال‌مارت مانند بسیاری از فروشگاه‌های دیگر، فقط هنگام ارسال محصولات از مشتریان پول دریافت می‌کند، با این حال اگر افرادی هم از طریق پی‌پال یا کارت هدیه حساب خود را شارژ کرده بودند و به علت پیش خرید کنسول مبلغی از حساب آن‌ها برداشته شده است، این پول بازگردانده خواهد شد.

مشخص نیست جمعه هفته گذشته، هنگام موجود شدن کنسول در وال‌مارت چه مقدار پیش خرید صورت گرفته است. افرادی که متوجه فعال شدن صفحه فروش SNES Classic شده بودند، توانستند اطلاعات حساب خود را وارد کرده و حتی تاریخ دریافت محصول معادل با ۶ اکتبر (۱۴ مهر) هم دریافت کند. در ابتدا شرایط بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسید.

کنسول SNES Classic Edition

اما مدتی بعد سرویس خدمات مشتری وال‌مارت از طریق وب‌سایت کمپانی، توییتر و پشتیبانی زنده خود اعلام کرد قرار نبوده امکان خرید کنسول SNES Classic در معرض نمایش قرار گیرد و خیلی زودتر از موعود به نمایش درآمده است. سپس وال‌مارت به صورت تصادفی سفارش یکسری از مشتریان خود را لغو کرد. کل این ماجرا موجب آشفته شدن هواداران نینتندو شد، چرا که برخی همچنان امیدوار بودند که فقط تعدادی پیش خرید لغو شده و بقیه پابرجاست و شاید خرید آن‌ها لغو نشود. سردرگمی و سو تفاهم در اوایل هفته جاری ادامه داشت، چرا که سفارش برخی پیش خریدکنندگان همچنان روی حالت در دست بررسی مانده بود.

حدودا یک هفته طول کشید تا فروشگاه پاسخ مشخصی در مورد لغو شدن کنسول ارایه دهد و همانطور که حدس می‌زنید واکنش مردم به هیچ عنوان مثبت نبود. بسیاری از استراتژی عرضه محصولات نینتندو و عدم صحبت کمپانی پیرامون زمان در دست قرار گرفتن SNES Classic خسته و به خشم آمده بودند.

نینتندو هم‌اکنون پیش خرید کنسول در برخی مناطق دیگر را فعال کرده و شعبه انگلستان آمازون هم‌اکنون کنسول را برای پیش خرید گذاشته است، اما هنوز مشخص نیست که امکان پیش خرید برای علاقه‌مندان ساکن در دیگر نقاط جهان چه زمانی فعال خواهد شد. بدون شک هنگام در دسترس قرار گرفتن SNES Classic، مجددا شاهد هجوم طرفداران برای خرید این کنسول خواهیم بود. حال سوال این است که چه فروشگاهی می‌تواند بدون شکستن دل مردم، برای اولین بار این محصول را در دیگر نقاط جهان پیش فروش کند.


منبع the Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده