// چهار شنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۲

فروش پلی استیشن 4 در ژاپن از مرز ۵ میلیون عدد گذشت

آمار جدید فروش پلی‌استیشن 4 در ژاپن نشان می‌دهد که بیش از پنج میلیون عدد از این کنسول توسط مردم خریده شده است.

با توجه به گزارش فروش کمپانی ژاپنی Media Create، بیش از ۵ میلیون عدد از کنسول‌های پلی استیشن 4 توسط مردم ژاپن (و نه خرده‌فروش‌ها) خریداری شده است. این آمار تا تاریخ یکشنبه ۲۳ جولای ۲۰۱۷ (۱ مرداد) ۵ میلیون و ۲ هزار و ۳۳۶ عدد و فروش PS4 در هفته‌ی پیش نیز (با وجود منتشر نشدن بازی‌های معروف) عدد قابل‌ توجه ۳۰ هزار دستگاه بوده است.

از پنج میلیون پلی‌استیشن 4 فروش رفته، ۴ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۶۹ عدد کنسول معمولی و ۳۱۷ هزار و ۲۷۹ عدد نیز پلی استیشن 4 پرو است. همچنین در نظر بگیرید که پلی‌استیشن 4 پرو در ژاپن محدود نبوده؛ چرا که سونی از زمان عرضه این کنسول تاکنون، آن را در فروشگاه‌های ژاپن عرضه کرده؛ طوری که پیدا کردنش در بیشتر فروشگاه‌های بزرگ ژاپن آسان است.

پلی‌استیشن 4 در فوریه ۲۰۱۴ عرضه‌ی نسبتا ضعیفی در ژاپن داشت و دلیل اصلی این موضوع، کمبود بازی‌های موردعلاقه‌ی مردم ژاپن روی این کنسول بود. ولی بعد از چند ماه، با انتشار بازی‌های ژاپنی و کم‌ شدن قیمت، فروش پلی‌استیشن 4 در ژاپن افزایش خوبی را تجربه کرد.

فروش پلی‌استیشن 4 از ماه مارس (اسفند-فروردین) تاکنون حدود نیم میلیون افزایش داشته است. آخرین آماری که از فروش جهانی این کنسول توسط سونی منتشر شده تعداد ۶۰.۴ میلیون عدد است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده