نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰

بررسی بازی Pyre از دید سایت های معتبر دنیا

Pyre بازی جدید سازنده Transistor و Bastion است که استقبال خیلی خوب منتقدین را در پی داشته است. با مروری بر نمره‌ها و بررسی‌های بازی همراه باشید.

استودیو سوپر جاینت گیمز را می‌توان یک استودیوی بسیار موفق دانست. در کارنامه این بازی‌ساز، بازی‌هایی چون Bastion و Transistor دیده می‌شوند که هر دو از بازی‌های بسیار تحسین‌شده سال‌های گذشته هستند. بازی جدید این استودیو از مدت‌ها پیش با نام Pyre معرفی شده بود و حال، این بازی برای پی سی و پلی استیشن 4 منتشر شده است. Pyre یک بازی نقش‌آفرینی است که در آن می‌توانید گروهی از شخصیت‌ها را کنترل کنید. این اثر، یک بخش داستانی دارد که در آن باید اعضای تیم‌تان را هدایت کنید. در این قسمت از بازی، شما تیمی چهار نفره دارید که در طول روز باید در جهان بازی سفر کنید و در شب هم به استراحت بپردازید. البته در مدت استراحت می‌توانید کار‌هایی به منظور ارتقای سطح گروه و اعضای تیم‌تان انجام دهید. بازی Pyre در جهانی کاملا فانتزی جریان دارد و علاوه بر بخش داستانی، شامل یک حالت چندنفره نیز می‌شود که در آن می‌توانید با گیمر‌های دیگر مبارزه کنید. 

Pyre امروز (۳ مرداد) منتشر شده و سایت‌های معتبر نقد و بررسی بازی، آن را بررسی کرده و نمره‌های خیلی خوبی هم به بازی داده‌اند. به همین دلیل هم می‌توان گفت که استودیو سوپر جاینت گیمز، پس از تجربه‌های موفق پیشین خود، توانسته یک بازی عالی دیگر را نیز بسازد و عرضه کند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر بررسی بازی Pyre و نمره‌های آن از سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Pyre

  • سازنده: سوپر جاینت گیمز
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4 و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۳ مرداد
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

Pyre

آی‌جی‌ان: ۹۷ از ۱۰۰

Pyre شبیه به یک ماجراجویی حماسی و عظیم است که قادر است گیمر را سرگرم و هیجان‌زده کند. به‌شخصه از صحنه‌های نبرد این بازی لذت بسیار زیادی بردم و علاوه بر آن، پایان احساسی آن هم تاثیر واقعا عمیقی روی من داشت. تنها چیزی که پس از تمام کردن بازی می‌دانم، این است که تا مدت‌ها نخواهم توانست تجربه Pyre را فراموش کنم و به جرات می‌گویم که این بازی، بهترین ساخته استودیو سوپر جاینت است. این در حالی است که این استودیو، بازی‌های تحسین‌شده‌ای چون Bastion و Transistor را ساخته و وقتی می‌گویم Pyre بهترین بازی آن‌ها است، باید خودتان متوجه شوید که ساخته جدید این استودیو چه کیفیتی دارد. 

گیم‌اسپات: ۹۰ از ۱۰۰

استودیو سوپر جاینت موفق به خلق بازی‌ای شده است که دوست نداشتن آن واقعا سخت است و می‌تواند تبدیل به تجربه‌ای به‌یادماندنی برای‌تان شود. این بازی گیم‌پلی خلاقانه‌ای دارد که حتی بدون داستان هم برای موفقیت بازی کافی بود، اما سازندگان داستانی عالی هم در کنار این گیم‌پلی مهیج قرار داده‌اند تا بازی‌شان به اثری عالی تبدیل شود. 

پالی‌گان: ۹۰ از ۱۰۰

علاوه بر اینکه بازی داستانی عالی و غنی و گیم‌پلی‌ای کاملا هیجان‌انگیز و خلاقانه دارد، یک مورد بسیار مهم در رابطه با Pyre وجود دارد و آن هم اینکه استودیو سوپر جاینت گیمز، این‌بار سراغ خلق بازی‌ای کاملا جدید و متفاوت با ساخته‌های پیشینش رفته و در این راه کاملا هم موفق شده است. شاید افرادی که انتظار تجربه‌ای مشابه بازی‌های پیشین استودیو را از Pyre داشتند، کمی پس از تجربه بازی ناامید شوند. اما کار سازندگان در مورد رفتن به سراغ ایده و تجربه‌ای کاملا جدید و به ثمر نشاندن آن، واقعا قابل تحسین است. 

گیم اینفورمر: ۸۸ از ۱۰۰

داستان، موسیقی و زیبایی بصری در Pyre دست به دست هم داده و یک تجربه رویایی را خلق کرده‌اند؛ تجربه‌ای که همه اجزای آن در عین مجزا بودن، موفق شده‌اند یک زیبایی واحد و عالی برای بازی به ارمغان بیاورند. علاوه بر این، گیم‌پلی بازی نیز واقعا عالی است و مبارزه‌های آن، هیجان فوق‌العاده‌ای دارند و از طرفی دیگر، دیالوگ‌های بازی هم به قدری خوب هستند که می‌توانند برای مدتی شما را از آن هیجان مبارزات خارج و در عوض غرق در داستان و روابط بین شخصیت‌ها کنند. استودیو سوپر جاینت گیمز موفق شده تجربه‌ای عجیب و عالی خلق کند؛ تجربه‌ای که آن‌قدری خوب است که بتوان نقاط ضعف جزئی‌اش را نادیده گرفت. 

دیستراکتوید: ۸۵ از ۱۰۰

با اینکه بازی مشکلاتی دارد، اما قطعا از وارد شدن به دنیای آن و غرق شدن در وقایع بازی لذت فراوانی خواهید برد. درست است که آن‌طور که باید و شاید با شخصیت‌های بازی ارتباط برقرار نکردم، اما به هر حال بازی حتی در این زمینه هم عملکرد خوبی دارد و علاوه بر آن، مخصوصا جهان بازی و وقایعی که در آن رخ می‌دهند، واقعا عالی کار شده‌اند. شاید Pyre بازی‌ای مطابق میل عموم گیمر‌ها نباشد، اما تجربه‌ای با گیم‌پلی بسیار عالی و دنیایی جذاب است که قطعا از بازی کردن آن لذت زیادی خواهید برد. 

هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

Pyre یک تجربه عالی و لذت‌بخش دیگر از استودیو سوپر جاینت گیمز است. بازی جهانی بسیار زیبا و کاراکتر‌های مثبت و منفی بسیار جذابی دارد. این بازی دنباله‌ای بر سبک کاری همیشگی این استودیو در خلق بازی‌هایی خاص با گیم‌پلی جذاب است. البته بخش داستانی طولانی بازی که گاهی خسته‌کننده می‌شود و همچنین حالت Versus نه‌چندان جذاب آن، باعث شده‌اند تا Pyre یک بازی بی‌نقص نباشد. با این حال، افرادی که به دنبال یک بازی خاص با داستانی تاثیرگذار هستند، حتما باید این بازی را تجربه کنند.

بررسی بازی Pyre

بررسی بازی Pyre


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده