نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۸

کارگردان فیلم Metal Gear Solid از نحوه انتخاب شدن خود سخن گفت

جردن چارلز وگ رابرتز، کارگردان انتخاب‌شده برای ساخت فیلم Metal Gear Solid، توضیح داد که چگونه توانسته نظر سونی را برای کارگردانی این فیلم عوض کند.

کارگردان جوان آمریکایی انتخاب‌شده برای کارگردانی فیلم بسیار مورد انتظار Metal Gear Solid (متال گیر سالید)، جردن چارلز وگ رابرتز (Jordan Charles Vogt-Roberts)، هیچ‌گاه علاقه‌ی خود را برای ساخت فیلم این مجموعه بازی‌ تاریخ‌ساز پنهان نکرده است. او همواره از طرفداران متال گیر سالید برای اعتمادشان به وی تشکر کرده و طرفداران هم با خلق‌وخوی او تا حدی آشنا هستند. سخنان جدید جردن چارلز وگ رابرتز در واقع به نوعی تشکر از تهیه‌کنندگان و سازندگان فیلم است. می‌دانیم که وی علاقه و اصرار زیادی برای کارگردانی فیلم این مجموعه بازی بسیار محبوب داشته است و همین مصمم بودن رابرتز تا حد زیادی باعث اعتماد سازندگان به او شد. بدون شک فیلم Metal Gear Solid یکی از مورد انتظارترین فیلم‌هایی محسوب می‌شود که قرار است از روی یک بازی ویدیویی بسیار موفق ساخته شود و صد البته یکی از حساس‌ترین و ریسکی‌ترین بازی‌هایی است که قرار است به فیلم تبدیل شود!    

جردن چارلز وگ رابرتز، در زمان برگزاری نمایشگاه Comic-Con شهر سن دیگو، مصاحبه‌ی کوتاهی با سایت IGN داشت و کمی از سختی‌های پشت صحنه صنعت فیلم‌سازی صحبت کرد. وی توضیح داد که کاملاً به صورت اتفاقی موضوع ساخت فیلم Metal Gear Solid را فهمیده است و در همان لحظه هم به وی جواب رد داده‌اند:     

روی میز مدیر اجرایی پروژه کتاب Metal Gear Solid قرار داشت و من بلافاصله با دیدن کتاب گفتم می‌خواهم فیلم این کتاب را بسازم؛ این پروژه در دستور کارتان است، این‌طور نیست؟ او هم گفت نه، تو نمی‌توانی این فیلم را بسازی.  

MGS-II

جردن چارلز وگ رابرتز علی‌رغم شنیدن این حرف و نااُمیدی از کارگردانی فیلم Metal Gear Solid، تصمیم می‌گیرد پروژه را دنبال کند و دور از چشم سازندگان نزدیک سه ماه روی این پروژه کار می‌کند و کتابی جامع از آن گرد می‌آورد. در این کتاب یا بهتر بگوییم دست‌نوشته، وی تمام جزئیات مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid را روی کاغذ می‌آورد و آن قسمت‌هایی از بازی را که فکر می‌کند هنگام تبدیل به فیلم به نقاط ضعف آن تبدیل می‌شود مشخص می‌کند. علاوه بر این، او موضوع بسیار مهم تبدیل یک تجربه‌ی اکتیو همچون فعالیت بازیکن در محیط بازی به تجربه‌ی پسیو تماشای فیلم را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ ولی در انتهای کار به‌جای اینکه به تهیه‌کنندگان بگوید من همان شخصی هستم که باید این فیلم را کارگردانی کند، به آن‌ها گفته است:

برایم اهمیتی ندارد که بدون ذکر نام من و انتخاب من به عنوان کارگردان از این ایده‌ها و نکات در فیلم استفاده کنید. تنها چیزی که در زندگی‌ام می‌خواهم دیدن یک فیلم Metal Gear Solid عالی است.    

خوشبختانه مسئولین شرکت سونی دست‌نوشته‌ها و ایده‌های جردن چارلز وگ رابرتز را ندزدیدند و در عوض به او گفتند که صندلی کارگردانی را برایش کنار گذاشته‌اند. گویا این مرتبه شیفتگی زیاد، فردی را به آرزویش در زندگی رسانده است.

جردن چارلز وگ رابرتز در ادامه چنین گفت:

به شما قول می‌دهم که حتی یک نفر هم چیز بیش‌تری از این صحبت‌ها و از جزئیات داستان فیلم نمی‌داند.

هنوز مشخص نیست که فیلم Metal Gear Solid برای اکران در چه تاریخی برنامه‌ریزی شده است، ولی این‌طور که به نظر می‌رسد، فیلم‌نامه‌ی این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است و اعضای تیم همچنان در حال کار روی آن هستند.

MGS-III

سینمادوستان، جردن چارلز وگ رابرتز را با کارگردانی آثاری چون The Kings of Summer (پادشاهان تابستان - ۲۰۱۳) و فیلم Kong: Skull Island (کونگ: جزیره جمجمه - ۲۰۱۷) می‌شناسند. در واقع آخرین فیلم وی همین فیلم Kong: Skull Island بوده است که در آن بازیگرانی همچون تام هیدلستون، بری لارسن، جان گوودمن و ساموئل ال. جکسون به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با بودجه‌ی ۱۸۵ میلیون دلاری نزدیک ۵۷۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. فیلم Kong: Skull Island نقدهای متفاوتی دریافت کرد و در کل نمی‌توان گفت منتقدان به چشم یک اثر عالی به آن نگاه کردند. رضا حاج‌محمدی هم در نقد این فیلم نوشت که فیلم Kong: Skull Island به جای یک فیلم سینمایی واقعی، بیشتر شبیه یک تیزر تبلیغاتی دو ساعته برای معرفی کینگ کونگ جدید سینما است.

لازم به توضیح چندانی هم در مورد بازی معروف Metal Gear Solid نیست. نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجموعه بازی‌های اکشن، ماجراجویی و مخفی‌کاری Metal Gear Solid برعهده هیدئو کوجیما بوده است و آثار وی همواره مورد تحسین و تمجید بازیکن‌ها و منتقدان قرار گرفته است. چندی پیش نیز یادداشتی مفصل به مناسبت سی سالگی مجموعه Metal Gear Solid ‌به قلم یونس بهرامی منتشر شد که مطمئناً یادآور خاطرات زیادی برای طرفداران این مجموعه بوده است.  


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده