نویسنده: محمود محرابی
// شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

گزارش مالی Koei Tecmo به احیای بازار کنسول های بازی اشاره دارد

طبق گفته‌ی کمپانی Koei Tecmo فروش خوب کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوییچ بازار کنسول‌ها را دوباره احیا کرده است.

کوئی تکمو گزارش مالی اولین سه‌ماهه‌ی سال مالی جاری، یعنی از ۱۲ فروردین تا ۹ تیرماه، را منتشر کرد.

طبق این گزارش، فروش خالص این شرکت ۷ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ین بوده که نسبت به سال گذشته و در همین بازه زمانی ۱۵.۳ درصد کاهش داشته است. همچنین درآمد عملیاتی این شرکت یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون ین بوده است که در مقایسه با سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته ۱۶.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد. البته طبق پیش‌بینی‌های کوئی تکمو، فروش کل سالیانه نسبت به سال گذشته ۱۳.۴ درصد و درآمد عملیاتی شرکت نیز ۳۱ درصد افزایش خواهد داشت.

همچنین Koei Tecmo عنوان کرد که افزایش فروش نینتندو سوییچ و پلی استیشن 4 (که اخیراً از مرز ۶۰.۴ میلیون دستگاه هم گذشت) باعث شده تا بازار کنسول‌های خانگی دوباره در حال احیا شدن باشد. همچنین با توجه به اینکه بازار گوشی‌های هوشمند مخصوصاً در بازارهای نوظهور (مثل هند) در حال رشد است، انتظار می‌رود که بازار بازی‌ها نیز همچنان رشد کند.

بخشی از سود مالی این شرکت به خاطر موفقیت نسبی مجموعه‌ بازی Samurai Warriors در خارج از کشور ژاپن است. همچنین بازی Dynasty Warriors: Unleashed در بازارهای هدف خود به غیر از ژاپن و چین ۷ میلیون بار دانلود شده است. بخش دیگری از سود شرکت به‌خاطر منتشر شدن بسته‌ی الحاقی بازی NiOh با نام Dragon of the North بود که جریان مالی خوبی را برای شرکت به وجود آورد. همچنین همان‌طور که قبلاً هم اعلام شده بود، این شرکت اشاره کرد که بازی Dead or Alive 5: Last Round بیش از ۹ میلیون بار دانلود شده است. 

همان‌طور که قبلا در زومجی خواندید، بسته‌ی الحاقی دوم بازی NiOh با نام Defiant Honor در حال حاضر برای این بازی قابل دریافت است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده