نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱

پس از ۳۲ سال، برنامه Paint از ویندوز حذف خواهد شد

به احتمال فراوان مایکروسافت به زودی برنامه Paint را از ویندوز حذف خواهد کرد.

بدون شک اگر تاکنون با رایانه مجهز به ویندوز کار کرده باشید، حداقل یکبار هم که شده با برنامه Paint مایکروسافت کار کرده‌اید. حدود ۳۲ سال از حضور این برنامه در نسخه‌های مختلف ویندوز می‌گذرد و Paint در طول این سه دهه به عنوان برنامه پیش فرض نقاشی دیجیتالی ویندوز کار کرده است. نتیجه کار با این برنامه در بیشتر اوقات نقاشی‌های خنده‌دار و بسیار بدی را به دنبال دارد و البته گاهی هم مشاهده شده افرادی با همین برناه ساده تصاویر زیبایی خلق کرده‌اند. در هر صورت به تازگی مطلع شدیم که Paint هم احتمالا به سرنوشت کلیپی، دستیار شخصی شما در ویندوزهای قدیمی دچار خواهد شد، چرا که مایکروسافت احتمالا قصد دارد در پاییز آتی Paint را از ویندوز حذف کند.

مایکروسافت به تازگی چندین برنامه جدید به فهرست ویژگی‌هایی که در آپدیت Creators ویندوز 10 در پاییز حذف یا منسوخ خواهند شد اضافه کرده و Paint علامت منسوخ شده دریافت کرده است. طبق گفته مایکروسافت، این عملات به آن معناست که Paint دیگر در دست توسعه فعال قرار نخواهد گرفت و ممکن است در بروزرسانی‌های آینده به طور کامل حذف شود.

در کنار Paint، مایکروسافت چندین برنامه قدیمی دیگر مانند Reader ،Reading List و Outlook Express را هم حذف خواهد کرد. اما چندین ویژگی جدید در بروزرسانی پاییز به ویندوز افزوده می‌شود. بسیاری از این برنامه‌ها برای سهولت استفاده از برنامه‌ها و فایل‌های مایکروسافت در آیفون و آیپد ساخته شده است.

برنامه Paint

اولین حضور Paint در ویندوز به اولین نسخه این سیستم عامل در سال ۱۹۸۵ باز می‌گردد. از آن زمان، این برنامه در تمامی نسخه‌های ویندوز حضور داشته است. با وجود اینکه برنامه اصلی Paint احتمالا در آینده نابود خواهد شد، اما جانشین او در ویندوز حضور دارد: Paint 3D به شما امکان ساخت تصاویر دو بعدی و سه بعدی را ارایه می‌دهد و امکانات بسیار بیشتری در مقایسه با Paint اصلی دارد. این برنامه در بروزرسانی‌های اخیر ویندوز 10 و البته فروشگاه ویندوز در دسترس است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده