نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

پیش‌درآمد مجموعه Stargate تنها به صورت دیجیتال پخش خواهد شد

مجموعه‌ Stargate Origins که پیش‌درآمدی بر فیلم Stargate خواهد بود، قرار است در سال ۲۰۱۷ و از طریق پلتفرم جدید سرویس استریم MGM پخش شود.

مجموعه Stargate (دروازه ستارگان) که یکی از مجموعه‌های تلویزیونی محبوب دهه‌ی ۹۰ بود و ده فصل آن بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ بر روی آنتن رفت، قرار است بازگشت دوباره‌ای به جعبه‌ی جادویی داشته باشد و سرویس استریم MGM پخش آن را عهده‌دار خواهد بود. طبق گزارشات به دست آمده، نمایش مجموعه‌ی جدید برای پاییز امسال برنامه‌ریزی شده است. این خبر در نمایشگاه Comic-Con شهر سن دیگو و در جریان جشن بیستمین سالگرد مجموعه‌ی تلویزیونی Stargate SG-1 (دروازه ستارگان: اس‌جی-۱) به صورت رسمی اعلام شد.  

هر قسمت از مجموعه‌ی جدید که عنوان آن Stargate Origins (دروازه ستارگان: ریشه‌ها) است، مدت زمان ۱۰ دقیقه‌ای خواهد داشت و اولین فصل آن که ده قسمت است به صورت انحصاری از سایت جدیدی با نام Stargate Command قابل مشاهده است. طبق اعلان MGM، تمام قسمت‌های پیشین مجموعه‌های Stargate و نیز دیگر محتوای مربوط با این مجموعه که طی این ۲۵ سال گردهم آمده است، از این به بعد تنها از طریق این سایت ارائه خواهد شد.     

کوین کانرای، مدیرعامل سرویس استریم MGM، در این خصوص چنین گفت:

بسیار مشتاق بودیم که این مجموعه را از سربگیریم و داستانی کاملاً جدید را خلق کنیم که به ریشه‌های مجموعه‌ی ابتدایی و فیلم این مجموعه پایبند باشد. هدف ما از ساخت Stargate Origins تشکر از آن دسته طرفدارانی است که طی این ۲۵ سال همواره روح این مجموعه را زنده نگه داشتند.

اینکه سرویس استریم MGM این تصمیم را در رابطه با مجموعه‌ی جدید Stargate گرفته است ما را به یاد استراتژی شبکه‌ CBS می‌اندازد که همین تصمیم را در مورد مجموعه‌ی جدید Star Trek (پیشتازان فضا) گرفت. قرار است شبکه‌ CBS، مجموعه‌ی Star Trek: Discovery (پیشتازان فضا: کشف) را اواخر امسال از طریق سرویس استریم All Access پخش کند.

مجموعه تلویزیونی علمی-تخیلی Stargate SG-1 بر اساس فیلمی با نام Stargate (دروازه ستارگان - ۱۹۹۴) ساخته شده است. کارگردانی فیلم Stargate را رولند امریش بر عهده داشت که سینمادوستان وی را با کارگردانی آثاری چون Independence Day (روز استقلال - ۱۹۹۶)، Godzilla (گودزیلا - ۱۹۹۸)،  The Patriot (میهن‌پرست - ۲۰۰۰)، The Day After Tomorrow (روز پس از فردا - ۲۰۰۴)، 2012 (۲۰۱۲ - ۲۰۰۹) و Independence Day: Resurgence (روز استقلال: بازخیز - ۲۰۱۶) به خاطر می‌آورند. فیلم Stargate نقدهای متوسطی را از منتقدان دریافت کرد، ولی با بودجه‌ی ۵۵ میلیون دلاری توانست ۱۹۶ میلیون دلار فروش داشته باشد که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

Stargate-II

داستان مجموعه‌ی علمی تخیلی Stargate SG-1 در مورد دستگاه‌هایی با نام دروازه‌ی ستارگان بود که با استفاده از کرم‌چاله‌های مصنوعی به مردم و اشیاء امکان جابجا شدن و طی مسافت‌های عظیم از این سوی کهکشان تا آن سوی کهکشان را می‌دادند. در این مجموعه داستان گروهی به نام اس‌جی-۱ که یک پایگاه فوق سری نیروی هوایی آمریکایی بود روایت می‌شد؛ آن‌ها از زمین در برابر تهدیدات موجوادت فضایی دفاع می‌کردند. هر قسمت این مجموعه نزدیک ۴۵ دقیقه بود و بعد از ۱۰ فصل به کار خود پایان داد. بعد از آن دو اسپین‌آف نیز با نام‌های Stargate: Atlantis (دروازه ستارگان: آتلانتیس) و Stargate Universe (دروازه ستارگان: کیهان) ساخته شد. مجموعه‌ی Stargate Origins در واقع پیش‌درآمدی بر داستان فیلم Stargate است و قرار است دوران جوانی شخصیت کاترین لانگ‌فورد (ویوکا لینفورس ایفاگر این نقش بود) را روایت کند. در روایت اسطوره‌ای این مجموعه، پدر کاترین لانگ‌فورد دروازه ستارگان را کشف می‌کند. این طور که به نظر می‌رسد مجموعه‌ی Stargate Origins ماجراجویی‌های پیشین کاترین لانگ‌فورد را تا پیش از متخصص شدن وی در این امور و تبدیل به شخصیتی که از او در  فیلم رولند امریش دیده‌ایم، به تصویر خواهد کشید.      

مطمئناً خبری که MGM اعلام کرده است با استقبال طرفداران این مجموعه‌ی قدیمی روبرو خواهد شد و بی‌صبرانه به انتظار پخش این مجموعه خواهند نشست. آخرین نمایش این مجموعه یعنی Stargate Universe که در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید، بینندگان را تشنه‌ی اتفاقات آینده نگه داشت. البته هنوز هم هیچ‌گونه اطلاعاتی از مجموعه‌ی جدید به بیرون درز نکرده است و تنها کتاب‌های کمیکی آن‌ها می‌توانند حدس و گمان‌هایی را برای بینندگان به وجود آورند. مشخص هم نیست که MGM در فکر ساخت فیلمی جدید از این مجموعه هست یا نه، ولی هم خبرهای پیرامون این مجموعه و هم اطلاعاتی که در سایت زده شده است، نشان از این موضوع دارد که MGM کاملاً نسبت به بازار داغ این روزهای فیلم های علمی تخیلی آگاه است و در آینده بعید نیست که فیلمی جدید از این مجموعه‌ی قدیمی و پرطرفدار ساخته شود.  

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده