نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵

سازندگان سریال بازی تاج و تخت از دیالوگ «این تو نیستی» صحبت می‌کنند

دیالوگ «این من نیستم» را از فصل اول سریال Game Of Thrones به یاد دارید؟

این مطلب ممکن است بخش‌هایی از قسمت دوم فصل هفتم سریال Game Of Thrones را فاش کند

 

در دومین قسمت از فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت، ما شاهد به‌هم پیوستگی و تجدید دیدار آریا استارک و گرگ‌اش نایمریا هستیم که از فصل اول یکدیگر را ندیده بودند. اگر به یاد داشته باشید، بعد از اینکه نایمریا به جفری حمله کرد، آریا او را فرستاد که برود.

بعد از اینکه آریا تصمیم گرفت تا برنامه‌اش برای کشتن سرسی لنیستر در King's Landing را عملی کند و زمانی که فهمید جان اسنو حالا پادشاه شمال است، با نایمریا و گروهش در جنگل دیدار کرد. او از نایمریا خواست که دوباره با او به وینترفل برگردد، ولی در عوض نایمریا قصد ترک کردن او را می‌کند که باعث می‌شود آریا دیالوگ «این تو نیستی» را به زبان بیاورد.

آیا منظورش این بود که از نظر هویتی نایمریا نیست؟ نه، البته که او یکی از دو گرگی است که تنها برای استارک باقی مانده است. در عوض، تولیدکنندگان سریال Game Of Thrones یعنی دیوید بنیاف و دی بی وایس توضیح می‌دهند که این دیالوگ بازگشت به فصل یک را نشان می‌دهد و می‌خواهد ما را به آن فصل ببرد. وایس توضیح داد:

«این تو نیستی» یک عقب‌گرد مستقیم است به زمانی که آریا چنین جمله‌ای را به پدرش گفت؛ پدری که داشت نقاشی آریا را می‌کشید و زندگی را برای او به عنوان یک اشراف‌زاده و بانوی قلعه که با یک لرد ازدواج می‌کند و یک لباس زیبا به تن دارد به تصویر درمی‌آورد. آریا رام و اهلی‌شدنی نیست و این کاملا قابل درک است که چرا گرگ‌اش هم این‌گونه رام نیست. زمانی که گرگ او قصد ترک‌اش را دارد، آریا ابتدا احساس دل‌شکستگی می‌کند، اما بعد به این نتیجه می‌رسد که اگر او هم جای آن گرگ بود دقیقا همین عکس‌العمل را انجام می‌داد.

در ادامه بنیاف اضافه می‌کند:

این صحنه ما را به فصل یک می‌برد؛ صحنه‌ای که آریا بالاخره نایمریا را پیدا می‌کند یا نایمریا او را پیدا می‌کند و آریا از او می‌خواهد که دوباره با او به خانه برگردد و دوباره همراه وفادارش بشود. اما نایمریا در این مدتی که از آریا دور بوده زندگی خودش را پیدا کرده است.

در فصل یک، زمانی که پدرش برای او زندگی شادی را در قلعه توصیف کرده و کشیده بود، آریا به او گفت: «این من نیستم». او با گفتن «این تو نیستی» به نایمریا می‌خواهد به روش خودش نشان دهد می‌داند که به‌هم پیوستگی دوباره، آن هم به آسانی، اصلا به نایمریا نمی‌آید؛ مخصوصا با توجه به اتفاقاتی که در گذشته بین آنها افتاده است. اما این اتفاق بر برنامه‌ها و نقشه‌های آریا تاثیری خواهد گذاشت؟

اگرچه برنامه آریا برای کشتن سرسی با برخوردش با Hot Pie و فهمیدن اینکه جان اسنو در شمال است به هم خورد، اما به نظر می‌رسد احتمالش هست که ملاقاتش با نایمریا بتواند موجب این شود که او دوباره راهش را عوض کند. این می‌تواند یک زنگ بیدارباش برای آریا باشد و به او می‌فهماند که تجدید دیدار با خانواده‌اش دقیقا مانند گرگ‌اش به او هم نمی‌خورد و راهی که آریا دارد اصلا راحت و آسان نیست. با توجه به این مسأله، ممکن است او تصمیم بگیرد که دوباره به مسیر اصلی خودش بازگردد و به قصد کشتن ملکه به King's Landing برود. حتی اگر آریا به وینترفل برود باز هم به جان نمی‌رسد، زیرا جان به قصد ملاقات دنریس تارگرین به سمت دراگون‌استون رفته است. حداقل به نظر می‌رسد که برن (Bran) مسیر وینترفل را در پیش دارد تا سانسا استارک را پیدا کند.

سوالی که در این میان به وجود می‌آید این است که آیا نایمریا باز هم نقشی در قسمت‌های آینده خواهد داشت یا خیر. در رمان جورج مارتین و در داستان اصلی، آریا و نایمریا ارتباط ناگسستنی و خاصی دارند؛ درست مانند ارتباطی که برن با سامر دارد.

نظر شما درباره این قسمت چیست؟ به نظر شما باز هم نایمریا در قسمت‌های بعد حضور دارد؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده