نویسنده: رضا اکبری
// یکشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲

یک شرکت خصوصی Corsair را به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خریداری می‌کند

یک شرکت سرمایه گذاری خصوصی قصد دارد Corsair را با قیمتی معادل ۵۰۰ میلیون دلار بخرد. این مذاکره در مراحل پایانی خود قرار دارد.

منابعی موثق تایید کردند که شرکت سرمایه‌گذاری EagleTree Capital در حال رایزنی‌های نهایی خود برای خرید شرکت Corsair به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار است. کورسیر که مدت‌ها سازنده پرچم‌دار حافظه رم در بازار کامپیوتر بود، حالا موفقیت خود را در دیگر بازار‌های مربوط به بازی‌های ویدیویی و ورزش‌های الکترونیکی گسترش داده و به گفته کارشناسان ارزشی بالاتر از ۵۰۰ میلیون دلار پیدا کرده است.

corsair

فروش بازی‌های ویدیویی در سال گذشته از مرز ۳۰.۴ میلیارد دلار هم گذشت و از سوی دیگر محبوبیت روز افزون ورزش‌های الکترونیک قابل چشم پوشیدن نیست. این موضوع برای وال استریت و سرمایه‌گذاران بازار بورس به معنی پول، پول و پول بیشتر است. به همین خاطر سرمایه‌گذاری روی برند مطرحی مانند Corsair انتخاب وسوسه‌انگیزی به شمار می‌رود. کورسیر در پی صورت گرفتن سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون دلاری از سوی شرکت Francisco Partners در سال ۲۰۱۳، به طور کلی از فروش عمومی سهام خود تاکنون اجتناب کرده است و همچنان توسط موسس و مدیرعامل اصلی خود یعنی اندی پل (Andy Paul) اداره می‌شود.

نزدیک‌ترین رقیب Corsair یعنی Razer هم برنامه فروش سهام خودش را در چند ماه آینده در دستور کار دارد. اگر‌چه همین حالا هم Razer حمایت و سرمایه بیلیونر هنگ کنگی Li Ka-Shing و همین‌طور شرکت بزرگ Intel را با ارزش مجموع سه میلیارد دلار در اختیار دارد.


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده