نویسنده: یونس بهرامی
// یکشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵

احتمال عرضه بازی Salt & Sanctuary روی نینتندو سوییچ

سرپرست سازندگان بازی Salt & Sanctuary غیرمستقیم به پورت این بازی روی پلتفرم نینتندو سوییچ اشاره کرد. 

بازی Salt & Sanctuary که به دلیل الهامات زیاد از سری بازی‌های Dark Souls، گاهی میان طرفدارها به «Dark Souls دوبعدی» هم شناخته می‌شود، اثری تحسین‌شده و مستقل از سوی استودیوی Ska است. این بازی سال پیش برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر و چندی پیش برای پلی استیشن ویتا نیز عرضه شد.

با این حال، الهام‌گیری از مؤلفه‌های سری بازی‌های Dark Souls و تبدیل کردن آن به یک اثر دوبعدی، ایده‌ی تازه‌ای بود که باعث شد بازی Salt & Sanctuary بیشتر به نسخه‌های دوبعدی سری بازی‌های Metroid یا مجموعه Castlevania شباهت پیدا کند.

حال به‌تازگی در اخبار بازی، با توجه به جوابی که از سوی جیمز سیلوا، از سازندگان بازی Salt & Sanctuary، در پاسخ به یک طرفدار داده شده، می‌توان احتمال داد که این بازی برای نینتندو سوییچ نیز عرضه شود. او در توییتر خود نوشته است:

ممنونم! بله. به پورت بازی روی نینتندو سوییچ فکر می‌کنیم.

بازی Salt & Sanctuary علی‌رغم اینکه ایده‌های زیادی را از سری بازی‌های Dark Souls گرفته است، اما هویت مستقلی دارد؛ هرچند شما هنوز هم باید از «روح» (در این بازی «نمک») برای ارتقای شخصیت‌تان استفاده کنید. با این حال، بازی از عناصر بازی‌های دیگر مانند سری Castlevania نیز بهره می‌برد. 

این بازی دارای باس‌فایت‌های زیاد و چالش‌برانگیزی است که شما از سری Dark Souls انتظار دارید؛ با این تفاوت که این‌بار باید به‌طور دوبعدی با آن‌ها مبارزه کنید و با استراتژی‌هایی جدید. کلاس‌ها، زره‌ها و اسلحه‌های زیادی در بازی وجود دارد که تعداد آن‌ها تقریباً به ۶۰۰ عدد می‌رسد. همچنین مانند خیلی از نقش‌آفرینی‌های دیگر، شخصیت اصلی را خود مخاطب می‌تواند بسازد. البته برای علاقه‌مندان حالت کوآپ نیز تا سقف دو کاراکتر وجود دارد. 

زومجی نیز این بازی را بررسی کرده و به آن نمره‌ی ۸.۵ را داده است. در بخشی از این بررسی می‌خوانیم: 

Salt and Sanctuary برخلاف حجم بالایی از بازی‌های دیگر کمپانی‌های بزرگ، سایه‌ای از پول‌هایی نیست که سرمایه‌گذاران دنیای بازی‌های رایانه‌ای با حساب و کتاب کم و زیاد شدن‌شان دست به خلق آن زده باشند. این ساخته‌ی جذاب، بدون شک تنها حاصل فعالیت صادقانه‌ی اشخاصی است که سرگرمی‌سازی را دوست دارند و می‌دانند چگونه می‌توان فقط با یک محیط دوبعدی، ساعاتی شگفت‌انگیز و مبارزاتی سخت و نیازمند فکر و دقت را تحویل مخاطبانی داد که پس از مدت‌ها دل‌شان فقط تفریح می‌خواهد. حال این وسط اگر بازی عیوبی مانند داستان‌پردازی ضعیف هم داشته باشد ایرادی ندارد؛ چرا که این اثر در گیم‌پلی و اغلب موارد دیگر آن‌قدر عالی است که لذت‌بخش بودن آن برای بازیکنان جدی‌تر امروز، اما و اگری ندارد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده