نویسنده: سارا مرتضوی
// یکشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵

نینتندو نشان تجاری کنترلر جدید N64 را ثبت کرد

ثبت نشان تجاری کنترلر N64 توسط نینتندو، امیدها را برای معرفی مینی کنسول جدیدی از سوی این کمپانی قوی‌تر کرده است.

طبق اعلام قبلی کمپانی نینتندو، مینی کنسول بعدی این کمپانی قرار است در پاییز سال جاری به بازار عرضه شود. اما به نظر می‌رسد عرضه این کنسول، پایان کار تولید کنسول‌های مینی از طرف این کمپانی نخواهد بود. با ثبت نشان تجاری جدید از طرف نینتندو، می‌توان امیدوار بود نسخه مینی کنسول Nintendo 64 انتخاب بعدی این کمپانی باشد.

نشان تجاری ثبت شده به کنترلر جدیدی تعلق دارد که از نظر ظاهری بسیار شبیه کنترلرهای کنسول نینتندو 64 است. از آن‌جایی که نام محصول مورد نظر در قسمت کالاها و خدمات ثبت شده، می‌توان مطمئن بود این نام به یک محصول فیزیکی تعلق دارد.

کنترلر N64

تصویر ثبت شده توسط کمپانی نینتندو

کمپانی نینتندو در گذشته نیز چنین روندی را طی کرده و برای معرفی کنسول‌های نینتندو NES و نینتندو SNES خود ابتدا نشان تجاری کنترلرهای آن‌ها را ثبت کرده بود. به همین دلیل دور از انتظار نیست که در آینده شاهد عرضه نسخه کلاسیک کنسول N64 نیز باشیم.

کنسول NES کلاسیک در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار عرضه شد. خریداران می‌توانستند با خرید این کنسول که قیمتی معادل ۶۰ دلار داشت، به ۳۰ بازی از بازی‌های کلاسیک این کنسول نیز دسترسی پیدا کنند. این کنسول پس از عرضه با استقبال گرمی از سوی طرفداران مواجه شد، به نحوی که تمامی نسخه‌های موجود به سرعت پس از ارائه به بازار به اتمام ‌رسیدند و در نتیجه بسیاری از طرفداران از تهیه این کنسول ناکام ماندند. هرچند علی‌رغم این استقبال گسترده، کمپانی نینتندو تولید این کنسول را تنها شش ماه پس از راه‌اندازی خط تولید آن، برای همیشه متوقف کرد.

از طرفی دیگر طبق وعده کمپانی نینتندو، کنسول جدید این کمپانی با نام SNES کلاسیک قرار است در تاریخ ۲۹ سپتامبر سال جاری میلادی (۷ مهرماه ۹۶) به بازار عرضه شود. خریداران با تهیه این دستگاه می‌توانند علاوه بر دسترسی به ۲۱ بازی از بهترین بازی‌های این کنسول، نسخه جدیدی از بازی Star Fox 2 را نیز تجربه کنند. هرچند طبق اعلام کمپانی نینتندو، این کنسول نیز مانند رفیق دیرینه خود یعنی کنسول NES برای مدت محدودی عرضه خواهد شد. این کمپانی پایان سال ۲۰۱۷ را تاریخ پایان عرضه کنسول جدید خود اعلام کرده و از طرفی وعده داده این‌بار نسخه‌های بیش‌تری از این کنسول را در اختیار خریداران قرار خواهد داد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده