نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

کالین ترورو: قطعا از جنگ ستارگان 9 لذت خواهید برد

کالین ترورو که به طور رسمی کارگردانی قسمت نهم جنگ ستارگان را برعهده دارد، بالاخره سکوتش را شکست و از مردم خواست که به او اعتماد کنند.

کالین ترورو کارگردان قسمت نهم سری فیلم‌های جنگ ستارگان، زمانی که به طور رسمی برای کارگردانی این فیلم انتخاب شد قول اتفاقات خیلی خوبی به ما داد. حتی با وجود ادعا‌های طرفداران و منتقدان که مدام می‌گفتند او برای این فیلم مناسب نیست، اما او قرار است خلاف حرف‌های آنها را اثبات کند و نشان دهد که توانایی‌اش را دارد. این فیلمساز بعد از آخرین فیلم خود به نام کتاب هنری انتقادات شدید و نظرات منفی گستره‌ای را دریافت کرد که حتی برخی از آنها لقب بدترین فیلم تاریخ را به آن نسبت داده‌اند. شایعه‌ها حاکی از آن است که به احتمال خیلی زیاد بخواهند کارگردان دیگری را جایگزین کالین ترورو بکنند. مخصوصا از زمانی که فیلم هنری اکران شده و هرچقدر که زمان بیشتر می‌گذرد، طرفداران بیشتر به این نتیجه می‌رسند که این کارگردان مناسب این فیلم نیست و بهتر است هرچه زودتر فرد دیگری جایگزین او شود. 

از آنجایی که قسمت نهم سری فیلم‌ جنگ ستارگان قرار است قسمت نهایی سه‌گانه The Force Awakens و The Last Jedi باشد، این نگرانی زیاد از طرف طرفداران کاملا قابل درک است زیرا در این قسمت قرار است تمامی قصه‌ها و شخصیت‌هایی که در دو قسمت قبل ایجاد شده‌اند به یک پایانی برسند و همه نگران این هستند که کسی که این فیلم را کارگردانی می‌کند، این سه گانه را به خوبی به سرانجام برساند. هیجان خیلی زیاد و حرف‌های خوب درباره فیلم The Last Jedi حتی از حالا هم میان طرفداران هست، حتی قبل از اینکه فیلم به مرحله اکران برسد. به همین علت اطمینان نداشتن به کالین ترورو و کاری که می‌خواهد با قسمت نهم فیلم Star Wars بکند، نقل محافل طرفداران جنگ ستارگان است و مدام درباره این موضوع صحبت است.

اما در نهایت ترورو سکوت خود را در برابر تمام این حرف‌ها شکست و توضیح داد که چرا امیدوار است طرفداران بتوانند این را درک کنند که او می‌تواند فرد مناسبی برای کارگردانی این فیلم باشد و می‌خواهد اثبات کند که فرد مناسبی است. کالین ترورو اخیرا با گزارشگر هالیوود مصاحبه کرده و در این مصاحبه با بررسی نظرهای منفی که نسبت به فیلم قبلی‌اش وجود داشت و فیلمنامه‌ای که برای قسمت نهم جنگ ستارگان و فیلم هان سولو نوشته شده، هدف‌هایش را برای این فیلم و کارگردانی آن بیان کرد که به این شرح است:

من نه تنها با این داستان‌ها بزرگ شدم، مثل خیلی از شما، بلکه احساس می‌کنم ارزشی که جنگ ستارگان برای من دارد با ارزش خیلی چیزهایی که در زندگی من وجود دارد و به من نزدیک هستند و دوست‌شان دارم برابری می‌کند. من امیدوارم مردم این را بفهمند که این سری از داستان‌ها همان‌قدر در زندگی من تاثیر عمیقی داشته که در زندگی آنها تاثیر داشته است. فکر می‌کنم چیزی که من را به چالش می‌کشد این است که باید این را درک کنم که هر فرد چگونه با این داستان‌ها ارتباط به خصوصی را برقرار کرده و این مستلزم آن است که شخصیت‌ آنها را بشناسم و بفهمم. من باید فیلمی بسازم که در نهایت شما خیلی آن را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید، هرچند ممکن است تجربه شما با این فیلم نسبت به فیلم‌های قبلی متفاوت باشد. من باید این فیلم را به گونه‌ای بسازم که به طور عمیق روی احساسات مردم کل دنیا اثر گذاشته و به شدت رضایت بخش باشد. درباره اینکه این فیلم باید چگونه باشد و چطور ساخته شود خیلی فکر می‌کنم.

کالین ترورو

با اینکه آخرین فیلم ترورو چندان برای خودش و طرفداران جنگ ستارگان دلچسب نبود و کسی توقع نداشت بعد از فیلم کتاب هنری، کارگردانی این فیلم را به او بسپارند اما می‌‌توان به راحتی فهمید چرا دیزنی و لوکاس فیلم انقدر با او راحت هستند که او را در رأس ساخت این فیلم قرار دادند. او نه تنها یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ به نام دنیای ژوراسیک که بیشترین نظر‌ها و نقد‌های مثبت را داشت کارگردانی و هدایت کرد، بلکه اولین فیلم کامل او به نام Safety Not Guaranteed به یکی از بهترین فیلم‌های مستقل ۲۰۱۲ تبدیل شد که این فیلم هم نظرات و نقد‌های مثبت خیلی زیادی نسبت به بقیه فیلم‌های آن سال دریافت کرد.

با فرض اینکه فیلمی که ریان جانسون به اکران می‌رساند فیلم خوب و قابل قبولی از نظر طرفداران و منتقدان باشد، باز هم با این اوصاف برای کالین ترورو کار راحتی نیست که بخواهد داستان را از همانجا که جانسون و جی.جی.آبرامز رها کرده‌اند از سر بگیرد و قصه را به پایان برساند، گرچه در حال حاضر خودش کاملا به این قضیه واقف است و سختی کار را می‌داند. همچنین او قرار است با بااستعداد‌ترین افراد و خلاق ترین صدا گذار‌ها در کل کمپانی لوکاس فیلم و دیزنی کار کند که همه آنها باید ترورو را در ساخت یک فیلم و پایانی عالی و رضایت بخش به عنوان قسمت آخر این سه‌گانه همراهی و کمکش کنند. درست است که هیچ تضمینی نیست اما امیدواریم همین ذوق و اشتیاق ترورو و تجربه‌اش برای آرام کردن تعداد زیادی از منتقدان و طرفداران جنگ ستارگان کافی باشد. فیلم Star Wars: The Last Jedi  در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۴ آذر ۱۳۹۶)، فیلم Han Solo در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) و فیلم Star Wars: Episode IX برای ۲۴ می سال ۲۰۱۹ (۳ خردادماه سال ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده