// شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲

عملکرد یکسان RX Vega و GTX 1080 در آزمایش AMD

کمپانی AMD در مراسمی، عملکرد کارت گرافیک RX Vega را به نمایش گذاشت که به عملکرد GTX 1080 بسیار نزدیک است.

تور ای ام دی در حال حاضر در اولین مقصد خود یعنی شهر بوداپست مجارستان در حال برگزاری است. این کمپانی مشغول نمایش توانایی‌های گیمینگ کارت‌های گرافیک سری Radeon RX Vega است که بازدیدکنندگان می‌توانند شخصا قابلیت‌های گیمینگ آنها را در عمل تجربه کنند. دو سیستم برای آزمایش در کنار هم تدارک دیده شده که یکی از سیستم‌ها به RX Vega و دیگری به نسخه‌ی مرجع GTX 1080 مجهز شده بود. عملکرد این دو در رزولوشن 4K، نتایج بسیار مشابهی را نشان داد.

کارت گرافیک RX Vega به همراه پردازنده‌ی Ryzen 7 آزمایش شده است. هر دو سیستم بسته بودند و راهی برای تشخیص اینکه کدام‌یک کارت ای‌ام‌دی دارد و کدام انویدیا، وجود نداشت. سیستم‌ها یک بازی انتخابی را اجرا کردند. بازی بتلفیلد 1، محصول استودیوی DICE، با رزولوشن ۳۴۴۰x۱۴۴۰ اجرا شد. یکی از نمایندگان ای‌ام‌دی تأیید کرد که نسخه‌ی مرجع NVIDIA GeForce GTX 1080، کارت منتخب بوده است. هر دو سیستم به نمایشگری خمیده متصل شده بودند که یکی از آنها از فناوری FreeSync و دیگری از G-Sync بهره می‌برد. بر اساس تجربه می‌دانیم که ای‌ام‌دی از FreeSync و انویدیا از G-Sync استفاده می‌کند؛ اما این موضوع نیز مشخص نشده بود.

AMD Radeon RX Vega Budapest

هر دو سیستم یکی پس از دیگری در اختیار کاربران قرار گرفت تا بازی Battlefield 1 را بازی کنند. بنچمارک‌ها پیش از این ثابت کرده‌اند که GTX 1080 توانایی اجرای بازی Battlefield 1 را با‌ رزولوشن 4K و تنظیمات Ultra و نرخ بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه دارد. این اطلاعات بسیار مفید هستند، اما هیچ شمارنده‌ی فریمی روی صفحه‌نمایش وجود نداشت. با وجود این هر دو سیستم بتلفیلد 1 را بدون هیچ لگی و با عملکردی تقریبا یکسان و تنظیمات Ultra و 4K اجرا کردند. تفاوت‌ها بسیار ناچیز بودند و هر دو سیستم، بازی را بسیار روان و واضح اجرا کردند. به طور بصری و بر اساس گیم‌پلی، غیرممکن است کسی بتواند تشخیص دهد که کدام کارت گرافیک، روی کدام سیستم نصب شده است.

نمایندگان AMD بیان داشتند که سیستم ای‌ام‌دی قیمت متفاوتی دارد. البته این موضوع می‌تواند چند معنی داشته باشد. نماینده مدعی بود که قیمت سیستم ای‌ام‌دی ۳۰۰ دلار کمتر از سیستم Nvidia است. قیمت نمایشگرهای FreeSync به طور طبیعی کمتر از نمایشگرهای G-Sync است و می‌تواند ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار ارزان‌تر باشد. کارت گرافیک Radeon RX Vega نیز به همین منوال در روز عرضه، ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار ارزان‌تر از GeForce GTX 1080 خواهد بود. این خبر خوبی برای علاقه‌مندان به بازی‌های سطح بالا و این کارت قدرتمند خواهد بود؛ به ویژه اینکه عملکرد آن بسیار نزدیک به GTX 1080 است.

AMD Radeon RX Vega

این آزمایش و گیم‌پلی نشان می‌دهد که انویدیا رقیبی جدی را در مقابل خود خواهد دید. با این حال باید توجه داشت که این آزمایش فقط با یک بازی و یک تنظیمات خاص انجام شده است. در حقیقت این نتایج ممکن است با توجه به بازی‌ای که قصد انجام آن را دارید، متفاوت باشد. همچنین، مشخصات پردازنده، رم، مادربرد و حافظه‌ی SSD، عوامل تعیین‌کننده‌ای هستند. درایورهای پیش از عرضه رسمی را هم فراموش نکنید. به این ترتیب، این آزمایش‌ها گوشه‌ای از توانایی‌های محصولی را نشان می‌دهد که به زودی عرضه خواهد شد.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده