هر آنچه که باید در مورد بازی Assassin's Creed Origins بدانید

هر آنچه که باید در مورد بازی Assassin's Creed Origins بدانید

جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

بازی Assassin's Creed: Origins، یکی از مورد انتظارترین‌های امسال است که ما را به یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخ خواهد برد؛ حکم‌فرمایی کلئوپاترا. با زومجی همراه باشید تا نگاهی عمیق و جامع به این اثر داشته باشیم.

ما با سری بازی Assassin’s Creed به زمان‌های مختلفی سفر کردیم، به مکان‌های مختلف رفتیم و با شخصیت‌های زیادی هم رو به رو شدیم. انجمن‌های برادری زیادی تشکیل دادیم و سنتی به قدمت چندین قرن را در شرایط مختلف تثبیت کردیم. در همه حال، از رم گرفته تا پاریس و لندن، با هیدن بلید تاریخی خود اشخاصی را به دلایل مختلف از بین بردیم و پس از مرگ‌شان به آخرین دیالوگ‌های‌شان گوش دادیم. اما سرچشمه همه این‌ها از کجاست؟ آیا این سرچشمه به طور اتفاقی و با رخ دادن یک لحظه منحصر به فرد شروع به جوشیدن کرده یا همه این‌ها بر اساس اتفاقاتی پشت سر هم و برنامه‌ریزی شده آغاز شده است؟ برای رسیدن به جواب این سوال‌ها، ما باید به گذشته‌ای دور سفر کنیم. لندن دوره ویکتوریا و انقلاب پاریس را پشت سر بگذاریم، دزدان دریایی را فراموش کنیم و سرخ‌پوستان را با آتش‌هایشان تنها بگذاریم، به قبل‌تر از قرن پانزدهم، رم و اتزیو جاودانه برویم و حتی سرزمین مقدس را همراه با الطائر پشت سر بگذاریم. ما به سفری دورتر می‌رویم؛ به مصر باستان.

مصر باستان، جایی که مردی به نام Ba Yek بین یکی از سخت‌ترین تصمیم‌ها ایستاده است؛ آیا باید انجمنی را تشکیل دهد که در برابر بدی‌ها ایستادگی کنند، یا چشمانش را نسبت به بی‌رحمی‌ها ببنند. او اولین اساسین انجمن برادری‌ای است که در چند سال اخیر، بسیاری از اعضای آن را در جای‌جای تاریخ همراهی کردیم. او، پیشگام تغییراتی در این دنیا خواهد بود که تا سال‌های سال‌، تا قرن‌ها، از گذشته تا آینده، ادامه خواهد داشت.

aco

سری اساسینز کرید بیش از یک دهه است که برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شده و داستان‌هایی با یک هدف، اما متفاوت از هر جهت را روایت کرده است؛ داستان نبرد بین انجمن برادری حشاشین و تمپلارها که قرن‌ها در دوران کهن و دوران مدرن ادامه داشته است. در سری Assassin’s Creed ما داستان‌هایی نظیر رنسانس ایتالیا و انقلاب آمریکا را پشت سر گذاشتیم و بی انصافی است اگر بگوییم یوبی‌سافت از نظر خلق محیط‌ها و شخصیت‌ها، چیزی برای این سری کم گذاشته است اما خب عدم اضافه شدن هرگونه تحول در این سری، طرفداران را خسته کرده بود. حال پس از تمامی وقایعی که این سری پشت سر گذاشتیم، یوبی‌سافت در بازی Assassin’s Creed Origins ما را به یکی از مورد انتظارترین بازه‌های زمانی و مکانی در این مجموعه خواهد برد و با بررسی‌های مجدد، ایجاد زمانی بیشتر برای تنفس گرفتن این سری، آزادی عمل برای تیم سازنده و ایجاد المان‌هایی جدید، سعی دارد تا این سری را باز هم در دل طرفدارانی که از روند تکراری این مجموعه شکایت داشتند جا کند.

وظیفه ساخت Origins که در کنفرانس مایکروسافت به طور رسمی رونمایی شد، بر عهده یکی از تیم‌های یوبی‌سافت مونترال است؛ همان تیمی که روی بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag مشغول به کار بود و البته اثری خلق کرد که توانست تجربه‌ای متفاوت را در این سری ارایه دهد. طبق گفته کارگردان خلاق تیم، آن‌ها کار ساخت نسخه Origins را دقیقا بعد از ساخت بازی Black Flag آغاز کردند. او برای شروع ساخت این بازی، تیم خود را جمع کرد و گفت بیایید برای چند لحظه اصلا نام Assassin’s Creed را فراموش کنیم و به ایده‌های هیجان‌انگیز فکر کنیم. او می‌گوید:

ما ایده‌ها و تست‌های اولیه جالبی خلق کردیم. ما می‌دانستیم که این بازی قرار است یک Assassin’s Creed باشد، اما همه اعضای تیم یک نفس عمیق و تازه کشیدند و برای ارایه ایده‌های خود این نام را کنار گذاشتند. این کار باعث شد تا تمامی ایده‌های کهنه سری را فراموش کنیم، از ایده‌های متفاوت الهام بگیریم، آن موردی را که مناسب بود ادامه دهیم و برای به دست آوردنش پافشاری کنیم.

یکی از مهم‌ترین ایده‌ها و صد البته، مورد انتظارترین ایده‌ها از سوی تیم و مخصوصا بازیکنان، محیط مصر بود. کارگردان بازی ادامه می‌دهد:

ما می‌دانستیم که طرفداران برای سالیان سال منتظر محیط مصر باستان بودند و این یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ساخت Assassin’s Creed جدید بود. بازی Black Flag نسبت به دیگر بازی‌های اخیر این سری متفاوت بود و ما می‌خواستیم به همه نشان دهیم که این ایده‌های متفاوت همچنان در تیم ما ادامه خواهد داشت و راهی تازه را در این سری پیش خواهیم گرفت.

Assassin's Creed Orgins

تیم سازنده فقط به دنبال تحول در این سری بود،
به طوری که برای انجام این کار تصور می‌کردند این اصلا یک بازی Assassin's Creed نیست

در حقیقت استارت ساخت بازی چند ماه قبل از عرضه بازی Assassin’s Creed Unity زده شد و تا قبل از آن همه اعضای تیم روی ایده‌های تازه فکر می‌کردند. Unity در زمان عرضه تبدیل به یک فاجعه شد و از نظر فنی، آن قدر باگ داشت که حتی یوبی‌سافت برای افرادی که سیزن پس آن را خریداری کرده بودند بازی رایگان هدیه داد. در ادامه بازی Syndicate عرضه شد که کاملا نشان داد یوبی‌سافت از بازی Unity درس گرفته و  یک بازی پولیش شده را به بازیکنان ارایه داد. اما درس‌ گرفتن‌های یوبی‌سافت تمام نشده بود، چرا که آن‌ها اعلام کردند که نسخه بعدی، دیگر به صورت سالانه عرضه نخواهد شد و هر زمان که آماده بود منتشر می‌شود. همین یک مورد باعث شد تا بسیاری از طرفداران به نسخه جدید امید داشته باشند.

کارگردان بازی می‌گوید که این زمان اضافه به آن‌ها اجازه داده بتوانند مسیر و جهت بازی را به آن سمتی که نیاز بود ببرند و روی آن بیشتر و بیشتر کار کنند. او می‌گوید:

برای ارایه بازی Assassin’s Creed Origins به طور تمام و کمال، ما باید تعداد بی شماری از سیستم‌های مختلف را طراحی می‌کردیم تا بازی به طور کامل یک‌پارچه پردازش شود. از اعماق آب گرفته تا نوک قله یک کوه، همه چیز یک‌پارچه خواهد بود. بازی روی یک ستون بزرگ پایه گذاری نشده است، بلکه روی تعداد بی‌شماری از ستون‌هایی که هر کدام نقش مهمی در بازی دارند بنا شده است. به همین دلیل بود که ما به زمان نیاز داشتیم تا بتوانیم آن قول‌هایی را که در مورد محیط مصر دادیم عملی کنیم.

 در ادامه اشرف اسماعیل، کارگردان بازی می‌گوید:‌

یک سیستم مبارزه کاملا جدید، سیستم هوش مصنوعی کاملا جدید، خلق یک چارچوب جدید، همه این‌ها به لطف زمان بیشتر ممکن شد. هرچقدر زمان بیشتر باشد، بسیاری از ستون‌های تکراری گذشته بازنگری می‌شوند و ایده‌های جدید و البته درست، جای آن‌ها را خواهند گرفت و در نهایت، شاهد ثبات بیشتر نیز در عملکرد نهایی تمامی ستون‌ها خواهیم بود. ما این را می‌دانستیم که چه مقدار زمان در اختیار داریم و فشاری روی ما نیست، بنابراین به جای نگرانی در زمان عرضه، به این که چقدر می‌توانیم بازی خود را بزرگ بسازیم تمرکز کردیم و در عین حال روی کیفیت نهایی و ثبات آن نیز توجه داشته باشیم.

aco

بازی Assassin’s Creed Origins قرار است پا روی سنت‌های گذشته بگذارد و در کنار المان‌های جدید، یک سری از عناصر کهنه سری را دور بریزد. یکی از اولین تغییراتی که به چشم می‌خورد، حذف آن نقشه کوچکی است که همیشه شاهد حضورش در گوشه تصویر بودیم. اما در عوض، بازی یک قطب‌نما شبیه به سری Elder Scrolls در بالای صفحه خواهد داشت. اگر به نزدیکی نقاط مهمی مانند دریافت ماموریت یا مکان‌های مختلف برسید آن‌ها در این قطب‌نما ظاهر خواهند شد. اگر هم مشغول انجام ماموریت باشید، مکان‌ آن در این قطب نما ظاهر می‌شود تا آن را به پایان برسانید. البته هر زمان که بخواهید، قادر خواهید بود نقشه را باز کنید و نگاهی به اطراف بیاندازید. اصلی‌ترین دلیل تیم سازنده برای حذف مینی مپ این است که بازیکن به جای این که همیشه حواسش روی نقاط رنگارنگ روی نقشه باشد، به اطراف خود در محیط نگاه کند و جذب جزییات شود. بسیاری از بازیکنان برای رسیدن به نقطه‌ای، همیشه یک گوشه چشم‌شان روی نقشه بود؛ حال دیگر خبری از آن نیست و تمام‌ حواس‌تان روی محیط خواهد بود.

تغییر بعدی، شاید به ظاهر عجیب یا کوچک به نظر برسد، اما تاثیر به شدت زیادی در روند گیم‌پلی بازی دارد؛ دکمه دویدن به کلی حذف شده است. در Origins، به جای این که با فشار دادن یک دکمه کاراکتر سریع بدود، حال بازیکن باید با استفاده از کنترل کردن استیک‌ها، سرعت کاراکتر خود را تنظیم کند. با این کار کاراکتر بازی، حرکتش روان‌تر شده و به خوبی می‌توان در هنگام مخفی کاری، با او به آرامی و کشنده حرکت کرد یا به سرعت دوید و از مخمصه فرار کرد. این مورد یکی از ستون‌های کوچکی بود که تیم سازنده از همان اول می‌خواست انجامش دهد.

Assassin's Creed Orgins

داستان بازی آن قدر به عقب بازمی‌گردد که تک تک خیابان‌های مصر پوشیده از طلا بود و رنگ و رویی شاد و مجلل داشت؛ شما اصلا با یک مصر خشک و برهوت رو به رو نیستید

گیسدون، کارگردان خلاق بازی می‌گوید که تیم سازنده تقریبا تمامی قابلیت‌های سنتی سری Assassin’s Creed را تحت بررسی قرار داد و تقریبا برای تک تک آن‌ها از خود پرسیدند: چرا ما این مورد را در بازی باید داشته باشیم؟ چرا باید این گونه باشد؟ چون این میراث سری است؟ بله درسته اما به جز این که یک میراث است، چه تجربه‌ای در گیم‌پلی بازی ایجاد می‌کند؟ آیا وجود آن هنوز و پس از سال‌ها مثبت است؟ آیا برای بازی بزرگ ما مناسب است؟

با چنین رویه‌ای، برخی از المان‌های بازی سر جای خود باقی ماندند، برخی‌ها به کلی حذف شدند و برخی دیگر جای خود را به ایده‌های تر و تازه دادند. به قول تیم سازنده، برخی از بخش‌های بازی نیاز به بازنگری جدی داشت و به قول معروف، باید ریفرش می‌شد، باید بسیاری از دستور العمل‌هایی که سال‌های سال است تیم‌های سازنده اساسینز کرید روی آن پایبند بودند تغییر می‌کرد. به نوعی، هیچ چیز در بازی دست نخورده باقی نمانده است. شاید برخی از المان‌های مهم بازی سر جای خود باشند، اما همه آن‌ها بازطراحی شده‌اند.

اما تغییرات بیشتر از چیزی است که فکر می‌کنید! بگذارید در مورد یکی از بزرگ‌ترین‌هایش صحبت کنیم؛ Eagle Vision. در نسخه‌‌های گذشته این سری، با زدن دکمه مربوط به Eagle Vision، رنگ‌ بندی محیط کاملا خنثی می‌شد و دشمنان نسبت به محیط قابل شناسایی می‌شدند؛‌ چیزی که کاملا کار بازیکن را راحت می‌کرد.  اما همین حالا با این قابلیت خداحافظی کنید. حال به جای این که محیط بی‌رنگ و دشمنان در محیط قابل شناسایی شوند، یک حالتی موج مانند، مانند یک پالس، در اطراف محیط Ba Yek رخ می‌دهد و آبجکت‌ها و دیگر عناصر مهم بازی برای لحظه‌ای قابل شناسایی خواهند شد، اما دشمنان؟ خیر شما با این روش هرگز قادر به دیدن دشمنان نخواهید بود! حال زمان این رسیده که با یکی دیگر از عناصر فوق‌العاده مهم بازی آشنا شوید؛ سِنو.

ACO

عقاب‌ها همیشه پایه ثابت سری Assassin’s Creed بودند و همیشه بر فراز بلندترین برج‌های منطقه می‌چرخیدند که برای تکمیل کردن نقشه باید از آن‌ها صعود می‌کردیم و شهر را زیر پای خود برانداز می‌کردیم. وقتی کارمان در این نقطه تمام می‌شد، زمان چه چیزی بود؟ Leap of Faith!‌ همان پرش‌های معروف از ارتفاع که حسی عجیب و هیجان‌انگیز داشت. چنین عناصری، از عقاب گرفته تا پرش‌ها، همگی از جمله المان‌های بنیادی این سری محسوب می‌شوند که در بازی Assassin’s Creed Origins قرار است بهبود داشته باشند و به شکلی درخشان‌تر و هیجان‌انگیزتر اما با حس و حالی تر و تازه به ما ارایه دهند. یکی از نمونه‌های این امر، همین تغییر رویه Eagle Vision در بازی است.

به لطف همبستگی بایک با سنو، عقابی که از همین حالا به یکی از شخصیت‌های دوست داشتنی این بازی تبدیل شد، تجربه Eagle Vision حالا حس و حالی کاملا متفاوت را دارد. رد اصل، همان چیزی است که باید از اول صورت می‌گرفت. تیم سازنده امضاهای اصلی سری را حذف نکرده است، بلکه آن‌ها را به شکلی متفاوت به ما ارایه می‌دهد. این مسئله زمانی جذاب‌تر می‌شود که ما قادر هستیم سنو را کنترل و بر فراز مصر پرواز کنیم!

Assassin

سمبل عقاب در Origins اصلا جنبه ظاهری ندارد؛ شما خود عقاب خواهید بود

این موضوع به بازیکنان اجازه می‌دهد تا دیدی کاملا متفاوت نسبت به محیط داشته باشند و به شکلی بسیار بهتر، استراتژی خود را برای انجام ماموریت بچینند. در حین این که در آسمان هستید، سنو قادر است به صورت شناور در آسمان بماند و با چرخش دوربین به خوبی اطراف را مشاهده کنید و دشمنان خود را علامت بزنید. اشرف اسماعیل می‌گوید:

عقاب‌ها همیشه یکی از سمبل‌های مهم سری Assassin’s Creed بودند و ما می‌خواستیم که آن‌‌ها وزن خود را در بازی جدید نیز حفظ کنند. البته این بار نه فقط به صورت ظاهری، نه فقط به عنوان یک سمبل، بلکه به عنوان بخشی از گیم‌پلی. برای ما این موضوع خیلی مهم بود که این مخلوق را در بازی توسعه دهیم و آن را تبدیل به یکی از همراهان همیشگی Bayek کنیم.

اما کار سنو فقط تگ کردن دشمنان و برانداز محیط ماموریت‌ها نیست. او می‌تواند حتی تمامی شخصیت‌های غیرقابل بازی «NPC» را تحت نظر داشته باشد. نکته جالب در مورد Origins این است که تک تک NPCها، دارای اهداف خود هستند و هر کدام راهی به خصوص را در محیط بازی طی می‌کنند. هر کدام‌شان روتین خاص خود را دارند و بر اساس ساعات روز و شب و حتی بر اساس زمان میل کردن غذا، خوابیدن و حتی وقایع طبیعی محیط، عکس‌العمل منحصر به فرد خود را خواهند داشت! سنو همچنین قادر است حیوانات را برای بایک علامت بزند تا شکار کردن برایش راحت‌تر شود یا حتی می‌توان مسیر خاص حیوانان را تحت نظر داشت تا بتوان برای آن‌ها تله ساخت یا کمین کرد.

ACO

اما یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های بازی که دست‌خوش تغییرات فراوانی شده، بخش مبارزات است. در نسخه‌‌های گذشته سری Assassin’s Creed هنگامی که با یک یا چند دشمن رو به رو می‌شدید، به گونه‌ای بود که آن‌‌ها یکی یکی یا حداقل دوتا دوتا به شما حمله می‌کردند، انگار که برای نوبت‌شان منتظر می‌ماندند و سپس حمله می‌کردند. بازیکن نیز در مواقع بسیاری، منتظر می‌ماند تا آن‌ها حمله کنند تا با یک ضدحمله کارشان را بسازد. به طور کلی، مبارزات جوری بود که نگرانی زیادی وجود نداشت و می‌دانستیم که با کمی صبر می‌توان از پس همه دشمنان برآمد. اما حالا مبارزات فرق کرده و با الهام‌گیری از سیستم مبارزات فوق‌العاده سری Dark Souls، قسمت جدید بازی مبارزاتی با عطر و طعمی شبیه به آن، اما با امضای خود سری Assassin’s Creed به خود گرفته است. البته خبری از آن چالش‌های Dark Souls نیست، حتی خبری از استامینا نیست که نگرانش باشید، اما در عین حال خبری از آن مبارزات یک‌پارچه و قابل پیش‌بینی بازی‌های قبلی اساسینز هم نیست.

Assassin

دیگر دشمنان بازی افرادی خونسرد نیستند که منتظر نوبت حمله‌شان باشند، بلکه همه‌جانبه حمله می‌کنند. دیگر خبری از آن نبردهای صاف و ساده نیست و باید برای کشتن دشمنان واقعا تلاش کنید

اشرف اسماعیل می‌گوید:

مبارزات بازی رابطه مستقیمی با قابلیت‌ها و توانایی‌هایی که آزاد می‌کنید دارند. هنگامی که از نهایت قدرت بایک استفاده می‌کنید، او قابلیت‌های مختلفی دارد که قادر است از آن‌ها برای از بین بردن حریف استفاده کند. از طرفی مبارزات دارای انیمیشن‌های از پیش تعیین شده نیستند و بیش‌تر بر اساس هیت باکس‌‌ها دنبال می‌شوند. ما می‌خواستیم تا گیم‌پلی مبارزات و آزاد کردن قابلیت‌های مختلف کاراکتر بازی، ارزش بیشتری به خود بگیرند تا اینکه فقط حالتی نمایشی داشته باشند.

منظور از انیمیشن‌های از پیش تعیین شده یا به قول معروف انیمیشن‌های کنسرو شده این است که فرقی نمی‌کند در چه حالتی و در چه موقعیتی حمله کنید، انیمیشن‌ها همگی یک جور خواهند بود و بسته به شرایط به نمایش در خواهند آمد. اما حالا مبارزات بر پایه هیت باکس خواهد بود، به این معنی که شرایط و موقعیت قرارگیری شما نسبت به دشمن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

حال به لطف تغییر در مبارزات، شما برای زنده ماندن در نبردها، باید بیشتر از قبل به شرایط توجه داشته باشید. به لطف سرزمین مصر، اسلحه‌های گوناگونی در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت. از شمشیر‌ها گرفته تا نیزه‌ها و تیر و کمان. هر کدام نیز بسته به شرایط خاص و فاصله شما با دشمن، قابلیت‌ها و عملکرد خاص خود را دارند. همچنین در طول مبارزات، مقیاسی از آدرنالین وجود دارد که به مرور زمان پر می‌شود و با آزاد کردن آن، قدرت ویژه بایک رها می‌شود تا دمار از دشمنان دربیاورد.

 

ACO

بازیکنان سری Assassin’s Creed برای بیش از یک دهه است که دنبال جواب چندین سوال هستند. حشاشیون از کجا آمده‌اند؟ چگونه این انجمن برادری و سنت‌های آن‌ها شکل گرفته است؟ حال نسخه جدید بازی، یعنی Assassin’s Creed Origins، بازیکنان را در نقش مردی قرار می‌دهد که به بهترین شکل ممکن به سوالات آن‌ها پاسخ خواهد داد؛ Bayek، شخصی که در نهایت انجمن برادری حشاشیون را شکل خواهد داد. 

 

هرچند که حشاشین در اصل در دوره اسماعیلیان الموت که در مناطق ایران و سوریه حکمرانی می‌کردند شکل گرفت. اما خب یوبیسافت در حال حاضر هرگز قصد ندارد داستان بازی را در حال حاضر شرح دهد و به همین اطلاعات بسنده کرده است. در هر صورت ما از نگاه بایک قرار است به این جواب برسیم. بایک یک مرد مصری است که نقشی مهم در دنیا ایفا خواهد کرد. گیسدون، کارگردان خلاق بازی، در مورد او می‌گوید:

بایک آخرین مِجِی است (Medjay ارتشی‌های مصر باستان هستند که به عنوان پهلوان بیابان‌ها و محافظ مناطق مورد علاقه فراعنه شناخته می‌شدند). بایک به نوعی یک محافظ محلی است و از جامعه خود و از مردم، دفاع می‌کند.

بایک به قدری به عنوان یک جنگجوی مجی ابهت خواهد داشت که در طول بازی رفته رفته شاهد ترس گردن کلفت‌های مصری از او خواهیم بود

سمبل آشنای چشم حورس «Eye of Horus» یکی از نشانه‌های گروه مجی بوده است که شما آن را در بخش‌های مختلف بازی و حتی در نشانه اصلی بازی و طرح‌های هنری خواهید دید. چشم حورس به معنای محافظت، قدرت پادشاهی و سلامت در مصر است. این چشم در اصل برای ایزدبانویی به نام وادجت است که با چشم رع نیز شناخته می شود.

یکی از نکات جالب توجه بازی این است که با کاراکتر بایک، انتظار شوخ‌طبعی یا بی‌فکر عمل کردن کاراکترهایی نظیر جیکوب فری در نسخه Syndicate یا شیطنت جوانی‌های اتزیو را نداشته باشید. بایک یک جنگجو قدرتمند است که اهدافش را جدی می‌گیرد و با اقتدار آن‌ها را انجام می‌دهد. البته این موضوع به این معنی نیست که با یک شخصیت بی‌روح و ناراحت رو به رو خواهیم بود. به عنوان مثال هنگامی که او یک کودک را ملاقات می‌کند، با او به نرمی رفتار می‌کند و یک خوش و بش کودکانه را با او انجام می‌دهد. بایک در هنگام انجام ماموریت‌ها جدی است و در مواقع لازم نرمی منحصر به فردی از خود نشان خواهد داد. اما بعید است که دیگر شاهد آن مزه پرانی‌های گذشته باشیم و ارتباطی متفاوت با بایک خواهیم داشت.  گیسدون در مورد بایک می‌گوید:

در Originis، ما می‌خواستیم داستان مردی را بیان کنیم که یک تازه‌کار نیست و جنگجویی نیرومند است، اما در عین حال او باید خود را با تغییرات پیش رو هماهنگ کند. به عنوان سازنده‌ای که چندین سال است روی سری  Assassin’s Creed کار می‌کنیم، ما نیز بزرگ‌تر و باتجربه‌تر شدیم. با این حال باید داستانی را بیان کنیم که بازیکنان جوان نیز بتوانند از عناصر مختلف و قدیمی سری سر در بیاورند. اما در عوض ما تصمیم گرفتیم تا داستان مردی ۳۰ ساله را روایت کنیم، شخصی که تقریبا نیمی از عمرش را گذرانده است و باید خود را آماده انتخاب‌های سنگینی برای ایجاد تغییرات در زندگی‌اش کند که باعث می‌شود دنیا و تاریخ عوض شود.

Assassin

کاراکتر بایک دیگر همانند شخصیت‌های گذشته سری، به آن صورت شوخ‌طبع نیست و مزه‌پرانی نمی‌کند؛ او محکم، مصمم و جدی است

اشرف اسماعیل در ادامه می‌گوید:

شما با مردی رو به رو خواهید شد و کارتان را آغاز خواهید کرد که در یک ماموریت مهم است که او را به سمت تاسیس و شکل‌گیری محوری هدایت می‌کند که برای قرن‌ها تبدیل به حقیقت و اعتقاد خواهد شد. در حال حاضر و ابتدای کار، او یک اساسین «حشاشین» نیست بلکه او در مسیری قرار خواهد گرفت که حشاشیون را به وجود خواهد آورد و این چگونگی به وجود آمدن یکی از مهم‌ترین ستون‌های تاریخ را در قالب این بازی نشان خواهد داد. باید این نکته را به خاطر داشته باشید که شکل‌گیری این انجمن یک شبه انجام نشد بلکه شکل‌گیری آن یک ماجرا، یک داستان و یک سیاحت است. بایک، رفته رفته وارد این ماجرا می‌شود، کم کم تصمیم‌ها آغاز می‌شوند، در ادامه تغییرات شکل می‌گیرند و در نهایت شاهد تشکیل شدن انجمنی خواهیم بود که همیشه برای بازیکنان یک سوال بزرگ بود. با یک در طول بازی، از ماموریت‌های خود درس‌های زیادی خواهد گرفت، با افراد زیادی آشنا خواهد شد و دنیایی را که در آن زندگی می‌کند درک خواهد کرد.

 بایک در محور اصلی داستان بازی Assassin’s Creed Origins قرار دارد، اما او تنها شخص مهم در این بازی نیست. او حتی تنها شخصیت قابل بازی Origins هم نیست! هرچند در حال حاضر یوبی‌سافت قصد ندارد دیگر شخصیت بازی را در حال حاضر معرفی کند. مشخص نیست دیگر شخصیت بازی آیا یک زن است یا چقدر در گیم‌پلی بازی تاثیر خواهد داشت.

ACO

به گفته یوبی‌سافت، حضور Assassin’s Creed در مصر باستان یکی از خواسته‌های بلند مدت طرفداران بوده است. اما سوال این است؛ کدام مصر باستان؟ تاریخ مصر به شکل عجیبی گسترده و غنی است و هزاران سال قدمت دارد. بعد از تحقیقات فراوان که بازیکنان چه چیزی از مصر باستان می‌خواهند، استودیو سازنده تصمیم گرفت تا به سراغ مصر Ptolemaic  برود که به معنای قلمرو عصر هلنسیتی شناخته می‌شود. این عصر دوره‌ای از تاریخ بین درگذشت اسکندر مقدونی و شکل‌گیری امپراطوری رم به شمار می‌رود. این دوره از تاریخ، در مصر، در بازه زمانی بین سلطنت کلئوپاترا جریان دارد؛ کلئوپاترا، آخرین فرعون مصر باستان بود. کارگردان خلاق بازی می‌گوید:

این بازه زمانی یکی از اساسی‌ترین بخش‌های تاریخ به شمار می‌رود. مصر به طور کامل شکل گرفته بود، رم رفته رفته در حال گسترش بود و شرایط دنیا در حال تغییر بود. حال با قرار دادن انجمن برادری خود در این بین، می‌توانیم داستانی قوی را روایت کنیم که حتی می‌تواند معنا و مفهومی دقیق را به مخاطب ارایه دهد. از داستان گذشته، در این بازه زمانی، دنیای مصر به خوبی شکل گرفته بود، اهرام مصر سر به فلک کشیدند و معماری بی‌نظیر مصری شکلی جذاب به خود گرفته بود. در این بازه زمانی می‌توان چندین لایه از شخصیت‌های متفاوت، داستان‌های غنی و محیط‌هایی را که چه در تاریخ به جا مانده‌اند و چه از یاد رفته‌اند در بازی قرار داد.

Assassin

داستان بازی در عصری روایت می‌شود که مصر به باشکوه‌ترین دوره خود رسیده است، اهرام سر به فلک می‌کشند، سمبل‌ها در جای‌جای محیط دیده می‌شوند و معماری منحصر به فرد آن واقعا عطر و بوی مصر می‌دهد

با توجه به نمایش‌های بازی، می‌توان به راحتی گفت که تیم طراحی بازی کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده‌اند. کارگردان هنری بازی می‌گوید که Origins، متنوع‌ترین محیط را در سری Assassin’s Creed ارایه خواهد داد. او می‌گوید:

وقتی مردم تصویری از مصر را در ذهن خود تصور می‌کنند (حتی ما خودمان در ابتدای راه طراحی بازی) صحرایی بزرگ به رنگ قهوه‌ای را تصور می‌کنند که به صورت تک و توک شاهد خانه‌ها و واحه‌هایی در آن هستیم. اما اصلا این‌گونه نیست. اصل ماجرا این است که این منطقه، دلتای نیل را در اختیار دارد که به دریای مدیترانه روانه می‌شود و سرزمینی وسیع و پهناور در بین آن وجود دارد و به همین دلیل بسیار باشکوه و سرسبز است. البته این شکوه و جلال بسیار خطرناک هم هست چرا که شاهد انواع و اقسام حیوانات خطرناکی مانند کروکدیل‌ها  و شیرها هستیم و باتلاق‌ها و گودال‌های خطرناک نیز در بین آن دیده می‌شود. ما در صحرای مصر، طیف وسیعی از حیات وحش گوناگون را داریم که در بازی طراحی شده‌اند.

کارگردان بازی می‌گوید که بازیکنان می‌توانند تک تک این محیط‌های خلق شده را خود‌شان کشف کنند و تنها جنبه ظاهری ندارند. همچنین می‌توان از تمام صخره‌ها، کوه‌ها، ساختمان‌ها و غیره بالا رفت. در کنار طبیعت بازی، مصر دارای گستره وسیعی از شهر‌های بزرگ و کوچک بود که در بازی نیز طراحی شده‌اند. لوکاست می‌گوید:

در بازی ما شاهد شهر ممفیس «منف» بسیار مجذوب کننده و باشکوه هستیم که پر از علائم و اختصارهای مصر باستان است؛ اصلا بوی مصر می‌دهد! در اطراف شهر، شاهد روستاهای مختلفی هستیم که از آجرهای خشتی ساخته شده‌اند. در هنگام طراحی، رقابت تنگانگی بین ممفیس و اسکندریه بود چرا که هر دو شهرهای عظیمی بودند. شما شاهد معماری عظیمی خواهید بود که بسیار پیچیده و غنی هستند. همچنین در آن زمان اهرام مصر با ماسه‌سنگ‌های سفید پوشیده شده بودند و این دقیقا چیزی است که در بازی خواهید دید.

همچنین زمین‌ها و مکان‌های شناخته شده دیگری از مصر نیز در بازی وجود دارند. بایک قادر است به فانوس اسکندریه که یکی از عجایب هفت‌گانه جهان است سفر کند و همچنین وارد کتاب‌خانه افسانه‌ای مصر شود. حتی مجسمه عظیم ابوالهول نیز در بازی وجود خواهد داشت. به گفته اشرف اسماعیل، طراحی محیط Assassin’s Creed Origins، بهترین در کل مجموعه خواهد بود. در دنیای این بازی، راز و رمز، شگفتی و محیط‌هایی برای کشف کردن وجود خواهد داشت.

ACO

داستان بایک، با یکی از شناخته‌ شده‌ترین اشخاص تاریخ مصر و جهان گره خورده است‌؛ کلئوپاترای هفتم، زنی قدرتمند که همیشه به همان نام کلئوپاترا شناخته می‌شود. طبق گفته ماکسیم دوراند، مورخ بازی‌های Assassin’s Creed، داستان زندگی کلئوپاترا همیشه در تاریخ ناتمام مانده است و همین موضوع باعث شده تا او به یک افسانه تبدیل شود. ماکسیم می‌گوید:

ما خیلی چیزهای کمی از کلئوپاترا می‌دانیم، اما نفوذ و اهمیت او در زندگی و تاریخ بشریت بسیار فوق‌العاده است. دلیل اینکه ما در تاریخ چیز زیادی در مورد او نمی‌دانیم این است هر نوشته‌ای که در مورد او وجود دارد، توسط مردمی نوشته شده که فاصله چندان نزدیکی با او نداشتند. او هیچ چیز از خود و زندگی شخصی‌اش باقی نگذاشت. با توجه به این موضوع، بسیار سخت است که بگوییم او در زندگی خود چه احساساتی داشته، چه شخصیتی داشت و حتی چه ظاهری داشته. در تاریخ چیز زیادی در مورد او یافت نمی‌شود اما تاثیر او در تاریخ، عظیم است.

کلئوپاترااز جهاتی، کلئوپاترا به عنوان تنها زن شناخته شده تاریخ است که در آن زمان حکم‌فرمای عظمت مصر بود و این به خودی خود بزرگی شخصیت او را نشان می‌دهد. شاید فکر کنید برادران او باید در کنارش به حکم‌فرمایی می‌پرداختند، اما کلئوپاترا آن‌ها را کنار زد و حتی یکی از آن‌ها را به قتل رساند. او حتی بعدها صاحب یک فرزند شد، اما با این وجود همچنان به حکم‌فرمایی ادامه داد و طبق سنت همیشگی حاضر نشد یک فرد مذکر بر سر تخت پادشاهی بنشیند. حتی پادشاهی مصر در چند دهه اخیر بسیار تقلیل یافته بود اما او توانست شرایط را به خوبی تغییر دهد. ماکسیم دوراند در این باره می‌گوید:

در زمان کلئوپاترا، مصر به قدرت ۲۰۰ ساله خود بازگشت و چیزی جلودارش نبود. او خارق‌العاده است. بیایید همگی قبول کنیم که او در بین ۵ فرد جالب و مهم تاریخ بشر قرار دارد.

اگر تاریخ را مطالعه کرده باشید، باید بدانید که پایان سرنوشت  کلئوپاترا بسیار غم‌انگیز بود. هرچند پایان زندگی او، به شکل‌های گوناگونی روایت شده است. اما یکی از محتمل‌ترین‌ روایت‌‌ها از این قرار است که او اجازه داد یک مار کبرا او را نیش بزند تا زندگی‌اش برای همیشه پایان یابد. این مار توسط آمنت، خدای بنیادین جهان، همسر آمون و مادر رع برای کلئوپاترا آورده شد. آمنت در مصر باستان به عنوان محافظ فرعون شناخته می‌شد؛ خود کلئوپاترا نیز تنها فرعون زن تاریخ مصر محسوب می‌شود. همچنین جالب است بدانید که همسر اول کلئوپاترا نیز یکی از گردن کلفت‌ترین اشخاص تاریخ بود؛ ژولیوس سزار رهبر نامدار سیاسی و نظامی جمهوری روم.

البته بعید است که در بازی Assassin’s Creed Origins شاهد بازسازی این اتفاق باشیم یا حتی اصلا معلوم نیست زمان‌بندی داستان کارش به چنین مقطعی بکشد یا نه اما کارگردان بازی اعلام کرده که آن‌ها هیچ داستان غیر متناقضی را در این بازی روایت نخواهند کرد.

ACO

همان‌طور که گفتیم، یوبی سافت سعی دارد به بهترین شکل ممکن دنیای مصر باستان را خلق کند. شما به همراه بایک به بخش‌های مختلفی از مصر سفر خواهید کرد و قادر خواهید بود تا با گشت و گذار، به اکتشاف‌های مختلفی بپردازید و با سمبل‌های جاودانه مصر رو به رو شوید. جین گیسدون، کارگردان خلاق بازی می‌گوید:

دنیای بازی پر از معابد، مقبره‌ها و صد البته مکان‌های شناخته شده‌ای است که برای گشت و گذار و اکتشاف خلق شده‌اند

با اهرام و دیگر بناهای تاریخی و جاودانه مصر، ما سعی داشتیم تا به واقعی‌ترین شکل ممکن آن‌ها را خلق کنیم، اما این کافی نبود و مصر فراتر از این حرف‌ها است. در بازی پازل‌ها و معماهای مختلفی وجود خواهد داشت، اما این پازل‌ها با دیگر پازل‌هایی که در سری Assassin’s Creed تجربه کرده‌ایم فرق خواهند داشت. برخی از این پازل‌ها، به نوعی تمرکز روی یافتن راهی برای ورود به مکانی خاص خواهد داشت. قرار نیست با کشیدن یک اهرم، درب یک مکان برای‌تان به راحتی باز شود، بلکه بازیکنان برای یافتن یک راه، باید همه چیز را بررسی کنند، پیدا کنند و از عملکرد آن سر در بیاورند. از مهم‌ترین بخش‌های بازی هم که این المان در آن‌ها به کار رفته است، معابدی هستند که رازهای مختلف را در خود جای داده‌اند.

بیش از ۲۰ مکان مختلف پر از اسرار و پر از معما برای گشت و گذار در بازی وجود خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به اعماق اهرام مصر، معابد، مقبره‌ها و دیگر مکان‌های جالب اشاره کرد. البته تیم سازنده کاملا مطلع هستند که برای بایک، به عنوان یک جنگجو، کمی عجیب است که به کشف و گشت و گذار بپردازد، اما به گفته تیم سازنده، بیشتر از شخصیت بایک، بازیکنان مهم هستند. بازیکنان دوست دارند در منطقه‌های مختلف گشت و گذار کنند و چه جایی بهتر از مصر؟

ACO

مصر سکونت‌گاه جانداران بسیار وسیع و گوناگونی است و باور کنید که همه آن‌ها آرام و اهلی نیستند. شما با حیوانات متنوعی رو به رو خواهید شد. اسب‌های آبی همانطور که از ظاهرشان پیداست، با شما شوخی نخواهند داشت و قدرت‌شان به همان اندازه زیاد است که در نگاه‌شان می‌خوانید. شیرها خلق و خویی وحشی دارند و حتی تمساح‌ها نیز تشنه به دست آوردن طعمه هستند. اما حیوانات تنها عضو دنیای بازی نیستند و محیط‌های بازی نیز شما را به وجد خواهند آورد.

یکی از مهم‌ترین عناصر نقش‌آفرینی بازی، سیستم لوت کردن است. دنیای بازی پر از آیتم‌های مختلف است که می‌توان آن‌ها را برداشت، استفاده کرد یا فروخت. یکی از بهترین تصمیم‌های تیم سازنده، ایجاد المان‌های نقش‌آفرینی در بازی است. یکی از شاخه‌های این نقش‌آفرینی موجود در بازی، حمل کردن آیتم‌های مختلف است. مخصوصا که حالا می‌توانید سلاح‌های متنوع را به طور هم‌زمان حمل کنید. بایک قادر است به طور مثال دو شمشیر، نیزه و تیر و کمان و دیگر سلاح‌ها را با خود حمل کند و در مواقع مورد نیاز بین آن‌ها سوییچ کند. هرچند که باید مراقب میزان بار حمل خود باشید؛ البته این امر زیاد دست و پای شما را نخواهد گرفت. می‌توانید آیتم‌هایی را که قابل استفاده نیستند بفروشید یا متریال‌های آن‌ها را برای سیستم ساخت و ساز بازی، جدا کنید. یکی دیگر از خطراتی که شما را تهدید خواهد کرد، راه‌زن‌هایی هستند که چه به عنوان ماموریت‌های فرعی و چه به عنوان خطرات محیطی، همیشه در کمین هستند.

Assassin

حیات وحش مصر شگفت‌انگیز خواهد بود. حیوانات به یکدیگر، به شما و دیگر انسان‌ها حمله می‌کنند و اگر مراقب نباشید به دردسر خواهید افتاد اما اگر باهوش باشید، قادر هستید از آن‌ها به عنوان برتری در شرایط مختلف استفاده کنید

اما خب دنیای وحشی و خطرناک بازی، پر از زیبایی‌های جذاب است و در محیط آن افراد خوبی هم پیدا می‌شوند. به طور مثال شخصی به نام زهرا در بازی وجود دارد که یکی از NPCهای بازی محسوب می‌شود و یک سری ماموریت به شما خواهد داد. اما زیبایی بازی در این است که پس از اتمام ماموریت‌های فرعی، این NPCها در نقشه گم و گور نمی‌شوند، بلکه آن‌ها هنوز در محیط حضور دارند. همچنین برخی از این NPCها همانند زهرا، در ماموریت‌ها به شما کمک خواهند کرد و به طور مثال یا حواس دشمنان را پرت می‌کنند یا به طور مخفیانه آن‌ها را از پای در می‌آورند. همچنین بسیاری از ماموریت‌های فرعی از چندین و چند راه مختلف قابل انجام خواهند بود.

یکی از نکات جالب ماموریت‌های بازی این است که آن‌ها همانند بازی دیویژن، سطح بندی شده‌اند. دشمنان دارای سطح‌های مختلفی از ضعیف تا فوق‌العاده قوی هستند. البته به این معنا نیست اگر سطح کاراکتر‌تان در حد انجام یک ماموریت نباشد، قادر نخواهید بود آن را انجام دهید. به طور مثال اگر ماموریتی سطح ۲۳ داشته باشد و بایک در سطح ۲۰ باشد، شما همچنان قادر به انجام دادن آن هستید، اما کاملا تفاوت سطح‌ها را حس خواهید کرد.

اما مهم‌ترین تاثیر این عنصر در بازی، خداحافظی با چیزی است که ما را در کل مجموعه بد عادت کرده بود. در نسخه‌های قبل می‌توانستیم دشمنان را چه سربازان عادی و چه باس‌ها، با یک حرکت مخفیانه و با استفاده از هیدن بلید از بین ببریم. اما در نسخه Origins هنگامی که بخواهید دشمنان سطح بالاتر از خود را توسط هیدن بلید با یک حرکت از بین ببرید، آن‌ها به سرعت جلوی شما را خواهند گرفت! شاید بتوانید ضربه زیادی به آن‌ها وارد کنید، اما هرگز قادر نیستید سطح‌های بالاتر از خود را با یک حرکت هیدن بلید به صورت مخفیانه بکشید. کار زمانی سخت‌تر می‌شود که باس‌ها یا سردسته راهزن‌ها، در این مورد کله‌شق‌تر عمل می‌کنند و نمی‌توانید همانند گذشته خیلی شیک و مجلسی روی آن‌ها فرود بیایید و آن‌ها را با فرو کردن هیدن بلید در گردن‌شان از بین ببرید. البته اگر آن‌ها از سطح شما پایین‌تر باشند این کار به راحتی صورت می‌گیرد، اما اگر هم‌سطح یا بالاتر باشند، همه چیز نیاز به استراتژی دارد.

Assassin

سیستم لوت بازی آیتم‌هایی در دسته‌های معمولی، کمیاب و افسانه‌ای خواهد داشت و تنوع آن‌ها بی‌شمار است

این امر باعث شده تا در بازی توازن برقرار شود. اما تغییرات به همین‌جا ختم نمی‌شود. در نسخه‌های گذشته، زمانی که دشمنان به دنبال‌تان می‌دویدند و شما قصد فرار داشتید، خیلی راحت می‌توانستید از شعاعی که تعیین شده عبور کنید و با یک مخفی شدن ساده، دشمنان را جا بگذارید. اما در Origins خبری از این مورد نیست بلکه قال گذاشتن دشمنان در این نسخه چالشی‌تر خواهد بود. شما هرگز نخواهید دانست که چقدر باید پا به فرار بگذارید تا دشمنان بی‌خیال شما شوند، فقط این را باید بدانید که حالا حتی فرار کردن هم نیاز به استراتژی دارد، چه در حالت مخفی کاری و چه در حالت دویدن تا حد مرگ.

همانطور که بازی چالش‌های بیشتر و البته درست و حسابی‌تری را پیش روی شما قرار داده است، اما در عین حال آزادی عمل نیز به همان اندازه زیاد است. یکی از آزادی عمل‌های بازی در هنگام انجام ماموریت‌ها خود را نشان خواهند داد و این مورد کاملا شبیه به بازی‌های نقش‌آفرینی شده است. به طور مثال اگر در حین انجام یک ماموریت اصلی هستید و این ماموریت در چند مقطع به طول می‌انجامد، می‌توانید در این بین چند ماموریت فرعی انجام دهید تا سطح‌تان بالاتر برود یا ابتدا سراغ ابزار مورد نیاز بروید و سپس مشغول ادامه انجام ماموریت اصلی شوید. در کل ده‌ها راه مختلف برای پیشروی در خط داستانی اصلی و فرعی وجود دارد که دست بازیکنان در این امر باز است.

ACO

بایک یک مرد پر از استعدادهای مختلف است و این به بازیکنان بستگی دارد که او چگونه پیشرفت کند و چه قابلیت‌هایی داشته باشد. بازی داری بخش قابلیت‌ها و توانایی‌هایی است که در تمامی بازی‌های نقش‌آفرینی مشاهده می‌کنیم. در Origins، بخش آپگرید قابلیت‌ها و توانایی‌ها «Skills» یکی از محورهای اصلی بازی است. اشرف اسماعیل در این زمینه می‌گوید:

خیلی از افراد تیم ما عاشق بازی Final Fantasy X هستند و ما می‌خواستیم که بخش آپگرید توانایی‌ها به آن صورت طراحی شود. برای هر طریق و شیوه‌ای که بخواهید بایک را آپگرید کنید، رشته‌های مختلفی وجود دارد. می‌توان روی یک رشته تمرکز کرد و بایک را فقط در آن بخش آپگرید کرد، یا می‌توان روی چند رشته مختلف قابلیت‌های او را تقسیم کرد. این کار درست برعکس آپگرید به صورت شاخه‌ای است. با طراحی چنین سیستمی، پخش آپگرید بازی انعطاف‌پذیر می‌شود.

شما هر قابلیتی که بخواهید به بایک اضافه کنید، کاملا آزاد هستید و به راحتی این کار انجام می‌شود. یکی دیگر از دلایلی که ما این روش را انتخاب کردیم این است در بسیاری از بازی‌های نقش‌آفرینی که سیستم آپگرید آن‌ها به صورت شاخه‌ای است، برخی قابلیت‌های مهم وجود دارند که بازیکن برای رسیدن به آن، باید کلی آپگرید دیگر قبل از آن انجام دهد. اما این سیستم در Origins اجازه می‌دهد آن قابلیتی را که بیشتر از همه با آن راحت‌ هستید و می‌تواند به لذت‌بخش‌تر شدن بازی شما کمک کند، به راحتی انتخاب و آپگرید کنید.

Assassin

طبق صحبت‌های اشرف اسماعیل، آن‌ها یک تحقیق داخلی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که بازیکنانی که دوست دارند به طور کاملا مخفی‌کاری بازی را انجام دهند و بازیکنانی که دوست دارند هر دو روش اکشن و مخفی‌کاری را پیش بگیرند به رای ۵۰/۵۰ رسیدند و تعداد آن‌ها با هم برابری می‌کند. به همین دلیل، تیم سازنده سعی کرده تا بین این دو روش هم تعادل را کاملا برقرار کند.  اشرف اسماعیل در این باره می‌گوید:

ما می‌خواستیم مطمئن شویم که تمام راه‌هایی که پیش روی بازیکنان قرار می‌دهیم، برای‌شان معنا و مفهوم داشته باشند و بتوانند از هر راهی که می‌خواهند بازی را انجام دهند. می‌خواستیم بازی کاملا با ذائقه‌ مختلف طرفداران در هر روشی هم خوانی داشته باشد. ما اصلا قصد نداریم در زمینه بازی‌های نقش‌آفرینی نوآوری داشته باشیم و بگوییم ما در این زمینه منحصر به فرد هستیم و عناصر جدیدی به آن اضافه کردیم، اصلا چنین چیزی نیست. اما از جهتی دیگر، این را به جرات می‌توانیم بگوییم که ما سعی داریم مکانیزم‌های نوآورانه‌ای را در مجموعه Assassin’s Creed اضافه کنیم که تجربه‌ای کاملا جدید به طرفداران ارایه می‌دهد.

در کنار اسب‌ها، شترسواری هم به بازی اضافه شده است؛ و بله، می‌توان همزمان چندین تیر به سمت دشمنان روانه کرد

به طور کلی بخش آپگرید بازی سه رشته مجزا دارد. بخش اول The Seer نام دارد و به بایک اجازه می‌دهد تا از محیط و دنیای بازی بهترین استفاده را در برابر دشمنان داشته باشد. به طور مثال استفاده از سم یا حیوانات، از جمله ویژگی‌های این بخش به شمار می‌رود. بخش بعدی The Warrior نام دارد و به بایک اجازه می‌دهد تا به یک جنگجوی خالص و قدرتمند تبدیل شود و بتواند کامبوها و ضربات مختلف و متنوعی را روی دشمن پیاده کند. بخش سوم The Hunter نام دارد که بیشترین شباهت را به اساسین‌های گذشته دارد و تمرکز اصلی‌اش روی مخفی کاری است.

فراموش نکنید که شما قادر خواهید بود یا روی یک رشته تمرکز کنید، یا توانایی‌های خود را بین هر سه رشته گسترش دهید. حال هر کدام از این سه رشته دارای راه‌های خاص خود هستند. به عنوان مثال در بخش Warrior می‌توان بایک را به یک مشت‌زن قوی تبدیل کرد یا برعکس، قدرت شمشیر‌زنی‌اش مهار نشدنی شود. سقف سطح بایک نهایتا ۴۰ خواهد بود، اما با پیشروی تمام و کمال در بازی می‌توانید تمامی قابلیت‌ها و توانایی‌های او را آزاد کنید. 

Assassins Creed Origins

شاید با خود بگویید عناصر نقش‌آفرینی به بازی ضربه خواهد زد، اما برعکس، این عناصر می‌توانند الهه نجات بازی Assassin's Creed باشند

در سری Assassin’s Creed همیشه کمدی از لباس‌های مختلف در اختیار داشتیم و می‌توانستیم کاراکتر خود را از حالتی یک‌نواخت خارج کنیم. می‌توان کاراکتر بازی را شخصی‌سازی کرد و با المان‌ها و لباس‌های مختلف حالتی متفاوت به او بخشید. اشرف اسماعیل در این مورد می‌گوید:

یکی از مشکلاتی که در گذشته این سری شاهد بودیم، این بود که بازیکنان لباس‌هایی مختلف برای کاراکتر انتخاب می‌کردند اما به سرعت نظرشان تغییر می‌کرد چرا که هر یک از آن‌ها قابلیت‌های خاص داشتند و اینگونه نسبت به قابلیت سایر لباس‌ها دسترسی نداشتند. حال ما این قابلیت را در Origins از میان برداشتیم.

برای مثال، در بازی Syndicate، لباسی با تم گاتیک به نام Maximum Dracula وجود داشت که اجازه می‌داد ابزار بیشتری را حمل کنیم. اما در بازی Origins، تیم سازنده سعی کرده تا علاوه بر المان‌های تغییر لباس و شخصی‌سازی کاراکترها، این بخش را با سایر اجزای نقش‌آفرینی بازی هماهنگ کند.

بایک در این بازی قادر است از طیف وسیعی از لباس‌های مختلف بهره ببرد. این لباس‌ها شامل لباس‌های سنتی مصریان و مد‌های آن زمان خواهد بود. همچنین تیم سازنده در این یک بخش سعی کرده برخی از مرز‌های واقعیت را کنار بگذارد و لباس‌های فانتزی جالبی را برای بایک طراحی کند. یکی از این نمونه لباس‌های فانتزی را می‌توان لباس آنوبیس، یکی از مشهورترین خدایان تاریخ نام برد. یا لباسی دیگر، ظاهری مومیایی به بایک می‌دهد. اما در عین حال تیم سازنده سعی کرده به گونه‌ای نباشد که انگار به مراسم هالووین آمده‌اید، بلکه طراحی آن‌ها بسیار جذاب و منحصر به فرد خواهد بود. لباس‌های مختلف بایک، هر کدام رنگ‌های مختلفی دارند و با متریال‌های متفاوتی طراحی شده‌اند. حتی برخی از این لباس‌ها دارای افکت‌های جالبی مانند ابری از شن در اطراف خود هستند. می‌توان این لباس‌ها را در طول مراحل بازی به دست آورد یا آن‌ها را خریداری کرد.

بایک به طیف وسیعی از اسلحه‌ها با انواع اقسام قدرت‌ها، نقاط ضعف و حتی ویژگی‌های منحصر به فرد دسترسی خواهد داشت

اما باید به خاطر داشته باشید که لباس‌ها قرار نیست به خودی خود قابلیت‌های بایک را افزایش دهند. در عوض، تیم سازنده برای حل مشکل سیستم قبلی بازی‌های Assassin’s Creed در این مورد، بخش جدیدی را طراحی کرده است. استودیو یوبیسافت بخشی را برای ساخت و ساز طراحی کرده تا بازیکنان بتوانند سینه‌بند، مچ‌بند، هیدن بلید و دیگر اجزای لباس خود را با استفاده از متریال‌های مختلف بهبود بخشند. هر یک از المان‌ها در این بخش، بهبودی خاص را برای بایک به همراه خواهند داشت و همه چیز به اولویت بندی شما برای آپگرید بخش‌های مختلف لباس‌ها بستگی دارد.

آپگرید بخش‌های مختلف لباس، قابلیت‌های مختلفی به همراه دارند. به عنوان مثال با آپگرید زره قسمت سینه بایک، صدمه کمتری به بایک وارد می‌شود. آپگرید بخش‌هایی مانند مچ بند به سیستم مبارزه بایک کمک خواهد کرد به عنوان مثال او می‌تواند هدف‌گیری بهتری در استفاده از تیر و کمان داشته باشد. آپگرید هیدن بلید نیز می‌تواند در بخش مخفی کاری کمک شایانی به بایک کند.

ACO

زمین‌های آرنا بازی Assassin’s Creed Origins تقریبا سایز یک زمین هاکی هستند و دقیقا برای ایجاد درد و خشونت طراحی شده‌اند! تیغه‌های در حال چرخش که منتظرند یک شخص به آن‌ها اصابت کند تا جسم تکه تکه شده آن را تحویل دهد، تله‌هایی پر از نیزه‌هایی که تمام اعضای بدن را سوراخ می‌کنند یا بسیاری دیگر از این دست اجسام خطرناک و کشنده در این آرنا طراحی شده‌اند. در این آرناها چندین و چند مبارز با هم به نبرد می‌پردازند و نتیجه نهایی چیزی جز خون و خشونت نیست.

Assassins Creed Origins

هر کدام از آرناهای مختلف نیز چالش‌های متنوعی را پیش روی شما قرار خواهند داد و هر کدام نیز سلاح‌های خاصی را در اختیارتان می‌گذارند؛‌ ممکن است با یک تبر بزرگ به مبارزه بپردازید یا با دست خالی به سراغ دشمن بروید. مبارزه با نیزه‌ها نیز با کمی فاصله انجام می‌گیرند و کندتر پیش می‌روند، اما اگر مبارزات با شمشیر دنبال شود، مبارزات بسیار سرعتی‌تر و با فاصله کمتر رقبا به یکدیگر صورت می‌گیرند. از آن خطرناک‌تر این است که یکی از دشمنان یک تیر و کمان داشته باشد و از فاصله دورتر به شما صدمه بزند. مبارزات در بازی بسیار هیجان‌انگیز توصیف شده و حسی جدید در سری Assassin’s Creed القا می‌کند. نکته جالب این است که اگر بر حریفان غلبه کنید، می‌توانید یا آن‌ها را مجازات کنید یا زندگی‌شان را به آن‌ها ببخشید! این شما هستید که بایک را به مردی بخشنده تبدیل می‌کنید، یا مردی که خشونت را راهی مناسب برای عدالت می‌داند.

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده