نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹

جدیدترین آپدیت بازی Doom بسته های الحاقی را برای همه فعال می‌کند

جدیدترین آپدیت بازی Doom محتوای فراوانی در خود دارد و علاوه بر فعال کردن بسته‌های الحاقی برای همه بازیکنان، اصلاحاتی در بخش چندنفره اعمال می‌کند.

بازی Doom هنگام عرضه در سال گذشته تحسین منتقدان و بازیکنان را به دنبال داشت، اما بخش عمده این تحسین به بخش تک‌نفره قدرتمندش باز می‌گشت. بخش چندنفره بازی به اعتقاد بسیاری ضعیف‌تر از بخش تک‌نفره بازی ساخته شده بود، اما جدیدترین آپدیت بازی Doom قرار است بهبودهای خوبی را در این بخش پیاده‌سازی کند.

یکی از مهمترین تصمیمات کمپانی بتسدا و استودیو اید سافتور به حذف سیزن‌پس ۴۰ دلاری بازی Doom باز می‌گردد. به این ترتیب تمامی بسته‌های الحاقی بخش چندنفره بازی برای همه بازیکنان فعال خواهد شد. بنابراین تمامی دارندگان بازی و هر کسی که از این پس اقدام به خرید آن کند، می‌تواند به ۹ نقشه اضافی، سه اسلحه، سه دمو و یک زره و تجهیزات جدید به صورت رایگان دسترسی پیدا کند. آخرین بسته الحاقی بازی با نام Bloodfall سال گذشته عرضه شده بود.

یکی دیگر از تغییرات بازی Doom به اصلاح سیستم ماژول هک بازی باز می‌گردد که اعتراضات برخی بازیکنان را به دنبال داشت. این سیستم به واسطه معرفی سیستم جدید Runes از بازی حذف خواهد شد. قبلا ماژول‌های هک آیتم‌هایی مصرفی بودند که با استفاده از آن‌ها می‌توانستید برای مدت محدودی ویژگی‌های مختلف خود را ارتقا دهید. حال، سیستم Runes که جایگزین این ماژول‌ها خواهد شد، مهارت‌ها و پِرک‌هایی به بازی اضافه می‌کند که می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید و مانند بسیاری از بازی‌های چندنفره دیگر، پیش از شروع مسابقه خود را به تعدادی از آن‌ها تجهیز کنید.

سیستم پیشرفت بخش چندنفره بازی هم اصلاح شده و از این پس به جای اینکه به صورت تصادفی موارد جدیدی برایتان فعال شود، همه چیز طبق برنامه مشخصی به شما اهدا خواهد شد؛ به این معنا که در صورت رسیدن به سطحی خاص یا انجام یک سری فعالیت مشخص، می‌توانید به سلاح خاص، دموها، تجهیزات و امکانات شخصی‌سازی دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب، از این پس روی آیتم‌های دریافتی خود کنترل خواهید داشت و می‌توانید برای رسیدن به تجهیزات دلخواه خود از پیش برنامه‌ریزی کنید.

بازی Doom

سطح بازیکنان کنونی با انتشار آپدیت ریست می‌شود؛ اما نه به این معنا که همه آیتم‌هایی که تاکنون فعال کرده‌اید از بین خواهند رفت. بازی به شما دو انتخاب می‌دهد: می‌توانید آیتم‌هایی را که فعال کرده‌اید حفظ کنید یا پیشرفت خود را ریست کنید و از ابتدا به روشی که بازیکنان جدید پیشرفت می‌کنند، تمامی آیتم‌های بازی را فعال کنید. افرادی که پیش از این آپدیت بازی را تجربه کرده باشند یک نشان ویژه دریافت می‌کنند تا دیگران از دستاوردهای آن‌ها آگاه باشند؛ در حالی که افرادی که به بالاترین سطح ممکن برسند، یک نشان ویژه با نام Slayer دریافت می‌کنند. در نهایت هم شاهد بهبود رابط کاربری بازی هستیم تا پروسه اطلاع از چالش‌ها، پاداش‌ها و امتیازبندی به شکل بهتری انجام گیرد.

مارتی استراتون، کارگردان بازی، در یک پست بلاگ بتسدا در این رابطه می‌گوید:

سیستم Kill Card کاملا اصلاح شده تا به بازیکنان گزارش روشن و دقیقی در مورد شخصی که آن‌ها را به قتل رسانده ارائه دهد. در سیستم جدید نه‌تنها نام شخصی که آن‌ها را کشته، بلکه ترکیب بازیکنان، نوع سلاح و میزان آسیبی که موجب مرگ آن‌ها شده نیز به نمایش در می‌آید.

دیگر تغییرات رابط کاربری در منوها و صفحه شرح خلاصه مسابقه اعمال شده‌اند.

پس از انتشار آپدیت امروز که نسخه بازی را به 6.66 ارتقا می‌دهد، افرادی که تاکنون بازی را خریداری نکرده‌اند، می‌توانند در رویدادی آن را به صورت رایگان تجربه کنند. رویداد تجربه رایگان بازی تا پایان ماه جاری به تدریج برای تمام پلتفرم‌ها فعال خواهد شد و افراد علاقه‌مند می‌توانند در جریان این رویداد بازی را به قیمت ۱۵ دلار خریداری کنند. این رویداد رایگان تنها آخر هر هفته فعال می‌شود و دو مرحله ابتدایی بخش تک‌نفره بازی به همراه بخش چندنفره کامل و حالت‌های SnapMap در دسترس بازیکنان خواهد بود. رویداد تجربه رایگان بازی از امروز برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان آغاز شده و در تاریخ ۲۳ جولای (۱ مرداد) به اتمام می‌رسد. بازیکنان پلی استیشن 4 می‌توانند از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ جولای (۵ تا ۸ مرداد) بازی را به رایگان تجربه کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده