نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

صحبت سازندگان بازی 2 Destiny در مورد الهام گیری از بازی Call Of Duty 4

طراحان استودیو بانجی از گیم‌پلی بازی 2 Destiny و الهام گیری از بازی Call Of Duty 4 سخن گفتند.

در صورتیکه بازی Destiny را تجربه کرده باشید یا با گیم‌پلی آن آشنا باشید، می‌دانید که این بازی آنلاین تیراندازی اول-شخص براساس حلقه‌های گیم‌پلی ساخته شده است، به این صورت که بازیکنان بایستی بارها ماموریت‌ها و فعالیت‌های مشابه را انجام دهند تا تسلط کاملی روی انجام دادن آن‌ها پیدا کنند و سطحشان افزایش پیدا کند. برخی ماموریت‌ها در بازی Destiny به طور ویژه‌ای روی این حلقه‌های تکرار تاکید دارند؛ مانند ماموریت مخفی که برای گرفتن اسلحه دورزن Black Spindle بایستی انجام دهید. در جدیدترین قسمت پادکست استودیو بانجی، چندین تن از اعضای استودیو در مورد ریشه و نحوه پیداش ماموریت‌های اینچنینی توضیح داده‌اند و چگونگی انتقال تجربیتاشان از ساخت این ماموریت‌ها به بازی 2 Destiny را تشریح کرده‌اند.

در این پادکست، راب انگلن یکی از طراحان بازی در مورد نحوه ساخت ماموریت Black Spindle توضیح داده است. این ماموریت به واسطه درک انگلن از ارزش ماموریت‌هایی به وجود آمده که با وجود کوتاه بودن، سخت و سریع هستند، موانع بزرگی برای بازیکنان به حساب می‌آنید و برای کامل کردن آن‌ها نیازمند آشنایی بالا از محیط و مهارت فراوان هستید. در واقع، ماموریت Black Spindle به طور ویژه تحت تاثیر نمونه قدیمی‌تر از اینگونه ماموریت‌ها ساخته شده است: ماموریت Mile High Club در بازی Call of Duty 4: Modern Warfare.

بازی Call of Duty 4: Modern Warfare

انگلن که یکی از افراد موثر در ساخت ماموریت Black Spindle بوده است، در این پادکست گفت برای ساخت این ماموریت از نحوه به خاطر سپردن هر ثانیه ماموریت Mile High Club توسط بازیکنان الهام گرفته است. ماموریت Black Spindle بخشی از مرحله Lost to Light در بخش داستانی اصلی بازی Destiny: The Taken King محسوب می‌شود. برای فعال کردن مسیر ثانویه رسیدن به این ماوریت، شما بایستی به سریع‌ترین شکل ممکن این مرحله را تمام کنید؛ پس از ورود به مسیر دیگر، شما ۱۰ دقیقه فرصت دارید تا تمامی دشمنان حاضر در محیط را بکشید. در صورتیکه ماموریت را با موفقیت سپری کنید، جایزه شما اسحله دورزن Black Spindle خواهد بود. انگلن می‌گوید:

در واقع مورد الهام بخش بزرگ برای من مشاهده تعدادی ویدیو از ماموریت Mile High Club بازی Modern Warfare بود که مردم در تلاش بودند در سریع‌ترین زمان ممکن و در درجه سختی Veteran این ماموریت را به اتمام برسانند. نکته‌ای که مرا مجذوب خود کرد، مفهوم پایدار تسلط برای انجام این ماموریت بود. جایی در این ویدیوها مشاهده می‌کردید که آن‌ها مکان دقیق هر دشمن را پیش بینی می‌کنند. آن‌ها نقشه‌ای داشتند که برای انجام ماموریت آن را دنبال می‌کردند.

نکته کلیدی که موجب می‌شد این ماموریت به خوبی کار کند به محدودیت زمانی آن باز می‌گشت. به این ترتیب شما واقعا تلاش می‌کردید مرحله را در سریع‌ترین زمان ممکن کامل کنید.

ماموریت Mile High Club به بی‌رحمی فراوان بدنام بوده و برای انجام دادن آن در بالاترین درجه سختی بایستی ده‌ها بار آن را تکرار کنید. این ماموریت هنگامی که بخش داستانی Modern Warfare را کامل کنید فعال می‌شود و تجربه موفقیت آمیز آن تنها یکی دو دقیقه زمان می‌برد.

بازی Destiny 2

سازندگان همچنین در این پادکست توضیح دادند که چگونه فلسفه طراحیشان (تمرکز بر تسلط روی مراحل) در بازی 2 Destiny پیاده سازی شده است. قرار است در نسخه دوم هم شاهد تاکید روی حلقه‌های تکرار گیم‌پلی باشید، در حالیکه این بار تشویق به انجام کاری شویم که بانجی از عبارت «فرهنگ بدوش گرفتن» از آن یاد می‌کند. در واقع بانجی امیدوار است بازیکنان سطح بالا و با تجربه بتوانند بازیکنان تازه کار را برای انجام برخی مراحل بسیار سخت و پایانی بازی یاری کنند. انگلن می‌گوید:

در ماموریت Black Spindle و Trials of Osiris شاهد رخ دادن این فرهنگ بودیم. بازی Destiny می‌تواند بازی باشد که برخی از این بازیکنان واقعا ماهر بتوانند بازیکنانی که لزوما به دنبال چالش نیستند را با خود با خود به این ماموریت‌ها برده، برای انجامش آن‌ها را یاری کنند و نهایتا هم پاداش جذابی به آن‌ها دهند که یک خاطره هم برایشان محسوب شود. این موردی است که برایش ارزش قائل هستیم و هنگامی که پیرامون مواردی که حضورشان در بازی Destiny 2 برای ما اهمیت داشت صحبت کردیم، این موضوع یکی از مواردی بود که لوک اسمیت، کارگردان بازی به من گفتم برایش اهمیت فراوانی دارد.

اسمیت در ادامه سخنان انگلن گفت:

اینکار به ایجاد انجمنی از بازیکنان ختم می‌شود که از بسیاری جهات مفید هستند. به این واسطه شما برای خود متحدانی می‌سازید، حتی اگر این اتحاد فقط برای یک شب باشد.

بازی Destiny 2 به تازگی وارد فاز بتا شده است؛ بازیکنانی که این بازی آنلاین را پیش خرید کرده‌اند می‌توانستند از دیروز در پلی‌استیشن 4 و از امروز در ایکس‌باکس وان به تجربه بتا بازی بپردازند. بقیه بازیکنان می‌توانند از تاریخ ۲۱ جولای (۳۰ تیر) تجربه بتا بازی را آغاز کنند. تاریخ اتمام بتا مصادف با ۲۳ جولای (یکم مرداد) است. بازیکنان رایانه‌های شخصی هم اوایل شهریور ماه می‌توانند بتا مخصوص خود را تجربه کنند.

نسخه کامل بازی Destiny 2 در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) برای رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده