نویسنده: علیرضا قاسمی
// چهار شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵

تعداد کاربران نت فلیکس به ۱۰۴ میلیون مشترک رسید

تعداد کاربران شبکه‌ی پخش آنلاین نتفلیکس تا آخر بهار امسال به عدد ۱۰۴ میلیون مشترک رسید که رشدی ۱۰ درصدی را برای سهام این شرکت به دنبال داشت. 

Netflix در دی‌ماه سال گذشته، با بیش از ۹۳ میلیون مشترک، در تلاش برای رسیدن به ۱۰۰ میلیون کاربر، بودجه‌ای ۶ میلیارد دلاری برای تولید فیلم و سریال‌های انحصاری جدید اختصاص داد. حالا نت‌فلیکس اعلام کرده که تا آخر بهار امسال، با رسیدن تعداد مشترکانش به ۱۰۴ میلیون نفر، به این هدف دست یافته است. 

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، از ابتدای سال میلادی، نت فلیکس موفق به جذب ۱۱ میلیون مشترک شده است و حالا هدف آنها، تعداد ۱۲۸ میلیون کاربر تا سال ۲۰۲۲ است. اگر نت‌فلیکس موفق به تولید بیشتر محصولاتی مانند سریال Stranger Things شود، حتی امکان دارد در پایان مهلت تعیین‌شده، تعداد کاربران بیشتر از هدف‌گذاری این شرکت باشد. 

در مقابل، سرویس Prime Video آمازون حدود ۶۰ میلیون کاربر فعال دارد. بنابراین Netflix فاصله زیادی با رقیبش دارد. به هر حال، بخش بزرگی از رشد نت‌فلیکس به دلیل قابلیت دسترسی به آن در ۱۸۰ کشور جهان است. این شرکت همچنین به دنبال اجرای کامل «حقوق جهانی پخش آنلاین» است؛ مخصوصا پس از ممنوعیتی که در مورد استفاده از VPN برای کاربران وضع کرد. 

در پی دستاوردهای فراتر از انتظار Netflix در سه‌ماهه‌ی دوم سال میلادی، سهام این شرکت با رشدی ۱۰ درصدی مواجه شد. این شرکت برای سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری، جهت تولید فیلم و سریال‌های انحصاری در پنج سال آینده برنامه‌ریزی کرده است. 


منبع Kitguru
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده