نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰

فروش بازی DOOM در شبکه استیم از مرز دو میلیون نسخه عبور کرد

بازی DOOM توانست پس از یک سال از زمان انتشار، به فروش بیش از ۲ میلیون نسخه در شبکه‌ی استیم دست یابد.

بازی DOOM ساخته‌ی استودیو اید سافتور و چهارمین نسخه از این مجموعه‌ی پرطرفدار، پس از گذشت یک سال از زمان انتشار به فروش بیش از دو میلیون واحد در شبکه‌ی استیم دست یافت.

طبق آخرین اخبار بازی و بر اساس اعلام وب‌سایت SteamSpy که همواره به جمع‌آوری آمار و ارقام مربوط به بازی‌ها در شبکه‌ی استیم می‌پردازد، بازی DOOM بیش از دو میلیون نسخه در استیم فروخته است. فروش فوق‌العاده‌ی این بازی با توجه به نقد‌های مثبت کاربران و میانگین نمره‌ی ۸۵ در وب‌سایت متاکریتیک چندان غافل‌گیر‌کننده نیست. بازی DOOM یک ریبوت موفق از این مجموعه‌ی محبوب و اولین نسخه‌ی اصلی این سری بعد از بازی DOOM 3 است. شایان ذکر است که بازی DOOM 3 در سال ۲۰۰۴ برای پی‌سی، ایکس‌باکس و مک منتشر شده بود.

بازی DOOM در سال ۲۰۰۸ با نام DOOM 4 معرفی شد، ولی به دلایل مختلف ساخت آن بارها لغو و به این خاطر ساخت بازی در سال ۲۰۱۱ از نو آغاز شد. نام بازی در سال ۲۰۱۴ به DOOM تغییر کرد و این اثر نهایتا در سال گذشته در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. شهرت اصلی این مجموعه به خاطر گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیز آن است که با موسیقی‌های زیبای ساخته‌شده توسط مایک گوردون درهم آمیخته است. گوردون ساخت موسیقی بازی Wolfenstein: The New Order، بازی Wolfenstein: The Old Blood، بازی Prey و فصل اول و دوم بازی Killer Instinct را در کارنامه‌ی خود دارد.

بازی DOOM در تاریخ ۲۳ اردیبهشت سال گذشته برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی (از طریق استیم) منتشر شد. نقد و بررسی این بازی را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید و نظرات خود را در خصوص بازی با زومجی در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده