نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

بازی RuneScape برای موبایل منتشر می شود

قرار است بازی RuneScape که یکی از بازی‌های کلاسیک سبک MMO محسوب می‌شود، برای موبایل منتشر شود.

قرار است بازی آنلاین Runescape که ابتدا به عنوان یک بازی تحت مرورگر اینترنت آغاز به کار کرد، برای موبایل عرضه شود. امروز در جدیدترین اخبار بازی موبایل مطلع شدیم که هر دو نسخه مدرن و کلاسیک بازی RuneScape برای موبایل منتشر خواهند شد.

کمپانی Jagex، سازنده بازی RuneScape اعلام کرد که نسخه کلاسیک این بازی زمستان امسال برای دستگاه‌های موبایل و تبلت عرضه می‌شود. هنوز تاریخ انتشار نسخه مدرن بازی مشخص نشده است. بازی RuneScape ابتدا به عنوان یک بازی تحت مرورگر و در سبک MMO نقش آفرینی در سال ۲۰۰۱ عرضه شد. برای این بازی رایگان تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر ثبت شده داشته است.

بازی RuneScape در طول سال‌های اخیر بارها به‌روزرسانی و بازسازی شده است و اگر نسخه‌های ابتدایی بازی را تجربه کرده باشید، نسخه کنونی بازی برایتان غیر قابل تشخیص است. نسخه کلاسیک بازی RuneScape برای طرفداران قدیمی بازی ساخته می‌شود تا حس و حالی نوستالژیک داشته باشد و شرایطی مشابه با روزهای اولیه بازی دارد.

هر دو نسخه RuneScape از قابلیت بازی میان پلتفرمی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید از شخصیتی مشابه در رایانه و موبایل استفاده کنید. فیل منسل، مدیر ارشد عملیاتی کمپانی Jagex در بسته مطبوعاتی گفته است:

این اتفاق گامی حقیقی و‌ متحول برای بازی‌های نقش آفرینی MMO بوده و نشانه‌ای از نیت کمپانی Jagex برای از میان برداشتن محدودیت‌های بازی‌های زنده است. بازی‌های RuneScape به اولین بازی‌های نقش آفرینی MMO غربی ایجاد شده در موبایل تبدیل می‌شوند و برای اولین بار امکان بازی میان پلتفرمی بین رایانه‌های شخصی و پلتفرم‌های موبایل را فراهم خواهند کرد. ما معتقدیم باید بازی‌های‌مان را به هر مکانی که بازیکنان بخواهند انتقال دهیم. نظرسنجی‌های اخیر از بازیکنان نشان دهنده این بود که ۹۰ درصد از بازیکنان فعال و ۶۴ درصد از بازیکنان سابق ما از اشتیاق فراوان خود برای تجربه بازی در موبایل خبر داده بودند.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده