نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

پیکسار انیمیشن جدید خود را به طور رسمی معرفی کرد

پیکسار در کنفرانس D23 جدیدترین پروژه خود را که ترکیبی از انیمیشن ماشین‌ها و هواپیما‌ها است، به شرکت‌کنندگان کنفرانس معرفی کرد.

درست زمانی که فکر می‌کنیم فیلم ماشین‌ها دور آخر خودش را طی کرده و می‌خواهد در نقطه اوجش یعنی با فیلم Cars 3 خداحافظی کند، مشخص می‌شود که استودیو Pixar قصد ساختن یک پروژه نامشخص را دارد. در کنفرانس D23 که در آناهایم کالیفرنیا برگزار شد، دیزنی به طور رسمی اعلام کرد که در حال کار کردن روی یک فیلم از ترکیب انیمیشن هواپیما‌ها و ماشین‌ها است که در آینده ساخته و اکران خواهد شد.

در حالی که فیلم ماشین‌ها حکم جوجه اردک زشت را داشت و مانند بقیه فیلم‌های پیکسار موفق نبود، اما می‌توان اعتراف کرد که تبلیغات خیلی خوبی برای استودیو پیکسار و کمپانی دیزنی بود. سری فیلم‌های Cars خیلی برای استودیو و کمپانی‌اش سودآور بود، اما با این حال زمانی که صحبت از فیلم‌های به‌یادماندنی و تاریخی استودیو وسط بیاید، به زودی و خیلی راحت فراموش می‌شود. همچنین در پی سری فیلم‌های ماشین‌ها، انواع اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها و ماشین‌های دیزنی لند ساخته شدند که همین وسایل هم علاوه‌بر فیلم فروش خیلی بالایی داشتند و می‌توان گفت که این اثر، سودآور‌ترین انیمیشن در طول تاریخ شناخته می‌شود.

در کنفرانس D23، پیکسار اعلام کرد که می‌خواهد علاقه و اشتیاق خودش نسبت به ماشین‌ها را در یک قالب جدید و غیرمنتظره به نمایش بگذارد. کارگردان افسانه‌ای جان لستر هم در این مراسم حضور داشت و یک تریلر کوتاه و واضح از پروژه‌ای که او و تیم‌اش قصد ساختش را دارند روی سن به نمایش گذاشت. براساس توصیفاتی که از آن صورت گرفته، کلیپ یک هواپیمای قدیمی و دو جت را نمایش می‌دهد که در آسمان پرواز می‌کنند. همه فکر می‌کنند که همان هواپیما‌های قبلی هستند تا زمانی که آنها چشم‌های ماشینی خود را که علامت ماشین‌های این استودیو است باز می‌کنند. بعد از نمایش این کلیپ مشخص شد که این انیمیشن هنوز هیچ نامی ندارد، اما ما می‌توانیم توقع داشته باشیم که در تاریخ ۱۲ آپریل ۲۰۱۹ روی پرده سینما‌ها اکران شود. دیزنی در این کنفرانس اعلام کرد:

داستان فیلم‌هایی که در آینده اکران می‌شوند، حول محوریت آینده هواپیما‌ها می‌چرخد؛ یعنی باید تماشاگران فیلم را به آسمان‌ها و نقاطی ببریم که برایشان جذابیت بیشتری داشته باشد و بخواهند آن را کشف کنند یا حتی فراتر.

ماشین ها

هنوز مشخص نیست که کدام یکی از ماشین‌ها یا هواپیما‌ها قرار است در این قسمت باشند و آیا اصلا هیچ یک از شخصیت‌های قبلی در این قسمت هم حضور دارند یا خیر. قسمت سوم ماشین‌ها داستان لایتنینگ مک کوئین را حکایت می‌کند که با بالا رفتن سنش و مسائلی که اطرافش اتفاق می‌افتد دست و پنجه نرم می‌کند و شاید همین داستان، موضوع خیلی خوبی برای ساخت قسمت بعدی این سری فیلم‌ها باشد که این شخصیت را بیشتر از قبل به چالش بکشند.

درباره فیلم‌هایی که حول محور ماشین‌ها می‌چرخد اصلا قابل پذیرش نیست که کسی بگوید دیگر ایده‌ای برای ساخت قسمت جدید وجود ندارد. کسانی که سه قسمت آخر سری فیلم‌های سریع و خشن را دیده‌اند می‌توانند این گفته را تایید کنند. حالا زمانش رسیده که خود را محدود به هیچ فضایی نکنیم. این موقعیت خیلی مناسبی برای استودیو پیکسار است. آنها می‌توانند چالش بعدی خود را برای انیمیشن‌سازی، تسخیر کردن سیاره‌های دیگر در نظر بگیرند.

دو انیمیشن آخری که پیکسار اکران کرد، ماشین‌ها 3 و دایناسور خوب بود که به سطوح مختلفی در باکس آفیس دست پیدا کردند. با این حال هر دو فیلم توانستند مرز تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر و توانایی آنها را به جایی برسانند که می‌توان گفت برخی از تصاویر آن خیلی واقعی به نظر می‌رسد و بیننده را به اشتباه می‌اندازد. این پیشرفت‌ها و این امکانات قطعا هنرمندان و سازندگان را تشویق می‌کند که به چیزی فراتر فکر کنند و چالش جدیدی را برای اکران روی پرده سینما به وجود بیاورند. قطعا ما در انیمیشن‌های بعدی این استودیو شاهد خلق صحنه‌های خارق‌العاده و پیشرفت‌های چشمگیر بیشتری خواهیم بود.

تاریخ اکران قسمت جدید انیمیشن Cars که هیچ اسم و رسمی تا به امروز برایش تعیین نشده، ۱۲ آوریل ۲۰۱۹ (۲۳ فروردین ۱۳۹۸) خواهد بود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده