نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۰

اولین اطلاعات از کنسول جدید آتاری با نام آتاری باکس منتشر شد

امروز آتاری با فرستادن یک ایمیل به طرفداران این برند، اولین اطلاعات از کنسول جدید خود با نام آتاری باکس را ارائه کرد.

در جریان نمایشگاه E3 2017 بود که برند نام‌آشنای آتاری،‌ با انتشار یک ویدیو، از کنسول جدید خود با نام آتاری باکس رونمایی کرد اما به غیر از یک ویدیو کوتاه، هیچ‌گونه اطلاعاتی از این کنسول ارائه نشد. با توجه به ویدیو ۲۰ ثانیه‌ای که توسط Atari منتشر شده بود، می‌توانستیم حدس بزنیم که محصول جدید آتاری که Ataribox نام داشت، یک کنسول با الهام از آتاری 2600، یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های دوران بازی‌های ویدیویی باشد. بالاخره امروز آتاری با فرستادن یک ایمیل،‌ اولین جزئیات از این کنسول را اعلام کرد.

در ابتدای این ایمیل،‌ آتاری گفت که آنها قصد دارند که یک محصول جدید تولید کنند که بتواند به میراث این شرکت وفادار باشد و در عین حال بتواند رضایت طرفداران قدیم و جدید این شرکت را جلب کند. با یک نگاه ساده به آتاری باکس می‌توان به راحتی فهمید که برای طراحی آن، الهام بسیار زیادی از کنسول Atari 2600 گرفته شده است. چراغ‌های LED، پشتیبانی از حافظه SD، پورت HDMI و چهار پورت USB روی این کنسول وجود دارند. Ataribox در دو نسخه چوبی و مشکی / قرمز عرضه می‌شود که می‌توانید عکس‌های این دو نسخه را در زیر مشاهده کنید:

Ataribox / آتاری باکس

Ataribox / آتاری باکس

آتاری قصد دارد علاوه بر انتشار بازی‌های کلاسیک خود، محتوای جدیدی هم برای کنسول جدید خود عرضه کند. هنوز مشخص نیست که منظور از این محتوای جدید چیست اما به نظر می‌رسد از لحاظ محتوا، این کنسول چیزی شبیه به NES و SNES کلاسیک نینتندو باشد که با استقبال بی‌سابقه طرفداران روبه‌رو شد.

به غیر از این اطلاعات اولیه، آتاری از ارائه اطلاعات دیگری از قبیل قیمت، بازی‌ها، زمان عرضه و مشخصات سخت‌افزاری خودداری کرد و در ادامه ایمیل خود گفت:

ما می‌دانیم که شما بی‌صبرانه منتظر شنیدن اطلاعات بیشتر مانند قیمت، مشخصات سخت‌افزاری، بازی‌ها و زمان عرضه هستید. ما به طور عامدانه از ارائه اطلاعات خودداری نمی‌کنیم بلکه می‌خواهیم مطمئن شویم که این کار را درست انجام می‌دهیم و به همین دلیل می‌خواهیم اطلاعات را به صورت قدم به قدم به شما ارائه کنیم و بتوانیم محصولی با شنیدن تمام بازخوردهای شما تولید کنیم.

Ataribox / آتاری باکس


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده