نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱

آکیولس احتمالا در حال ساخت هدست واقعیت مجازی بی سیم است

به نظر می‌رسد کمپانی آکیولس روی ساخت یک هدست واقعیت مجازی بی‌سیم کار می‌کند که برخلاف هدست Gear VR نیازی به رایانه شخصی و موبایل ندارد.

بدون شک تکنولوژی واقعیت مجازی تبدیل به گنجینه‌ای از فرصت‌های تازه برای دنیای بازی‌های ویدیویی، سینما و شبکه‌های اجتماعی شده است، اما یکی از مهمترین ایرادات آن، وابستگی به رایانه شخصی یا موبایل است. هدست‌های واقعیت مجازی قدرتمند ماند آکیولس ریفت و HTC Vive نیازمند اتصال به رایانه‌های شخصی قدرتمندی هستند، در حالیکه هدست Gear VR سامسونگ برای کار کردن به موبایل نیاز دارد. با این حال، به نظر می‌رسد آکیولس و کمپانی مادرش یعنی فیسبوک، به دنبال راه حلی برای این مشکل هستند: یک هدست واقعیت مجازی بی سیم و مستقل به قیمت ۲۰۰ دلار.

طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، این هدست قرار است جایگزین ارزان‌تر هدست‌های سطح بالا باشد. فیسبوک قصد دارد خلا میان هدست ارزان قیمت Gear VR و هدست گران قیمت‌تر ریفت را با این محصول جدید پُر کند؛ هدستی که وابسته به رایانه شخصی و موبایل نیست.

این هدست فعلا با اسم رمز Pacific شناخته شده و طراحی مشابه با ریفت دارد. گفته شده این هدست سبک‌تر از Gear VR بوده و تمرکز فراوانی روی قابل حمل بودن آن شده است. در گزارش مذکور آمده است که امکان کنترل هدست با ریموت بی‌سیم وجود دارد و Pacific با تمرکز روی تجربه بازی، تماشای فیلم و کار با شبکه‌های اجتماعی ساخته می‌شود. قدرت این هدست از Gear VR بیشتر است، اما آکیولس ریفت همچنان تنها هدستی خواهد بود که از تکنولوژی ردیابی موقعیت استفاده می‌کند.

گفته شده فیسبوک قصد دارد این هدست را در سال ۲۰۱۸ عرضه کند، با این حال هیچ اطلاعات رسمی در این رابطه منتشر نشده است. در دیگر اخبار مربوط به آکیولس، کمپانی به تازگی برای مدت محدودی قیمت ریفت را کاهش داده و می‌توانید هدست را با چند بازی به قیمت ۴۰۰ دلار خریداری کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده