نویسنده: سهند عباسپور
// شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

نینتندو تولید کنسول New Nintendo 3DS را در اروپا متوقف کرد

پس از توقف تولید نینتندو 3DS در ژاپن، حالا خبر از پایان تولید New Nintendo 3DS در حوزه‌ی اروپا می‌رسد و گویا کم کم باید منتظر پایان عصر طلایی این کنسول جذاب و دوست‌داشتنی باشیم.

از سال ۲۰۱۱ که 3DS توسط نینتندو به بازار عرضه شد، این کنسول همیشه جایگاه بسیار خوبی را از نظر فروش به خود اختصاص داده و محصولی بسیار سود‌آور برای این کمپانی تلقی شده است؛ محصولی که حتی با وجود عرضه شدن سوییچ به بازار، فروشش چندان دست‌خوش تغییر نشده است. اما با وجود این، نینتندو از چند هفته‌ی قبل، آهسته آهسته، تولید این کنسول را در مناطقی از جمله اروپا کاهش داده و گویا قصد دارد، کم کم پرونده‌ی این کنسول نو‌آور را برای همیشه ببندد.

در گزارشی از وب‌سایت گیم‌اسپات، نینتندو پایان تولید New Nintendo 3DS (نسخه‌ی معمولی آن و نه مدل XL) را در حوزه‌ی اروپا تایید کرده است. شایان ذکر است که مدتی پیش، پایان تولید این کنسول در ژاپن نیز تایید شد و گویا تا چند وقت دیگر، هیچ 3DS جدیدی چه در اروپا و چه در ژاپن تولید نخواهد شد.

بازی Tank Troopers کنسول 3DS

نینتندو بیانیه‌ای هم به سایت تامز هاردور داده که در آن بیان کرده این اخبار هیچ ارتباطی به منطقه‌ی آمریکا ندارد؛ چرا که 3DS در آن ناحیه به تعداد محدود و تنها به صورت پیشنهاد‌های ویژه و در قالب باندل برای فروش ارائه شده است. از سوی دیگر نینتندو اظهار داشته که هیچ تغییری در وضعیت فروش کنسول‌های 3DS XL جدید، 2DS یا 2DS XL جدید که قرار است ۶ مرداد‌ماه به خانواده‌ی 3DS/2DS اضافه شود، ایجاد نخواهد شد.

نینتندو هیچ توضیح دیگری در رابطه با اینکه چرا تولید این کنسول در حال کاهش است، ارائه نکرده؛ اما منطقی‌ترین دلیل ممکن برای اتخاذ این تصمیم، سوییچ یعنی کنسول جدید نینتندو است که از زمان عرضه‌اش در اسفند‌ماه، محبوبیتش مدام در حال افزایش بوده است. با وجود تمام این گفته‌ها هنوز چندین بازی جدید از جمله Hey Pikmin و Metroid: Samus Returns قرار است امسال برای 3DS عرضه شوند و بازی‌های این کنسول را به‌روز نگه دارند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده