نویسنده: محسن حقانی
// جمعه, ۲۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل illi، بازی رایگان هفته اپ استور

همراه بازی illi، در نقش یک موجود عجیب‌وغریب و البته دوست‌داشتنی، راه خود را از درون مسیر‌های ناهموار و خطرناک پیدا کنید. با معرفی این اثر همراه زومجی باشید.

بازی موبایل illi، ساخته استودیو ست اسنیل (Set Snail، سازنده بازی Daddy Long Legs) که به‌جز آیفون، برای اندروید نیز با قیمت ۲ دلار در دسترس است، در فروشگاه اپ استور به صورت کاملا رایگان برای دانلود قرار گرفته است. شما می‌توانید تا آخر هفته آینده (پنجشنبه ۱۲ بامداد) بازی illi را برای تبلت و گوشی‌های هوشمند خود با پلتفرم‌ ‌‌‌iOS، تهیه کنید.

بازی‌های پلتفرمر خصوصا از نوع پازل آنها، طرفداران بسیاری دارند. بازی illi تجربه‌ای شیرین در سبک پازل-پلتفرمر است که شما را در نقش یک موجود ترکیبی از حلزون و بز قرار می‌دهد؛ جایی که با عبور از سه دنیای متفاوت، همراه به‌دست آوردن کریستال‌های روشنایی، باید به این جانور دوست داشتنی برای گذر موفقیت‌آمیز از مسیرهای ناهموار و البته خطرناک کمک کنید.

۶۰ مرحله‌ گوناگون و چالش‌برانگیز در بازی illi انتظار شما را می‌کشند

در بخش گیم‌پلی، همان‌طور که اشاره شد بازیکن نقش کاراکتر ایلی را برای عبور از ۶۰ مرحله متفاوت در قالب سه جهان جادویی گوناگون به‌عهده خواهد داشت. اساس عملکرد شما در کنترل بازی بسیار ساده است؛ بازیکن باید با لمس صفحه‌ی نمایش و پرش دادن کاراکتر ایلی از روی موانع گوناگون و بلوک‌های مجزا، به‌دست آوردن کریستال‌های تعبیه‌شده در محیط و رسیدن به دروازه‌های تعیین‌شده، برای عبور موفقیت‌آمیز از مرحله مورد نظر اقدام کند.

با لمس نمایشگر و شروع هر مرحله، ایلی به دور بلوکی که روی آن قرار دارد به صورت ۳۶۰ درجه و مداوم چرخش خواهد کرد (بازیکن کنترلی روی سرعت و حرکت خطی کاراکتر نخواهد داشت). پس از آن وظیفه‌ی شماست تا با ضربه زدن به‌موقع روی صفحه‌ی نمایش، ایلی را جهش دهید، کریستال‌ها را به‌دست آورید و او را به درون دروازه اصلی هدایت کنید. توجه داشته باشید که میزان زمان‌بندی لمس شما از نمایشگر با پریدن ایلی نسبت مستقیم دارد؛ لذا برای پرش‌های بلند‌تر با ریسک بالا، باید انگشت خود را برای مدت طولانی‌تری روی نمایشگر نگاه دارید.

مراحل در بازی illi، رفته رفته با پیشروی شما سخت‌تر می‌شود و چالش‌های مربوط به‌دست آوردن کریستال‌ها وارد فاز جدیدی می‌شوند. علاوه بر چالش‌های کریستال‌ها، بازی ماموریت‌های گوناگونی (کوئست) را مانند اتمام مرحله با تعداد پرش‌های محدود مشخص‌شده، زمان‌بندی معین برای تمام کردن مراحل و غیره، پیش از شروع هر مرحله در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. با انجام موفقیت‌آمیز هرکدام از ماموریت‌های مشخص‌شده، مدال‌هایی را به‌دست خواهید آورد که دروازه‌های دسترسی به مراحل بعدی را می‌گشایند. این موارد از محرک‌های اصلی برای ثبت رکورد و گذران وقت بیشتری همراه بازی جذاب illi نیز تلقی می‌شوند.

روی هم رفته بخش کنترل و گیم‌‌پلی در بازی illi با بهره‌گیری صحیح از یک مکانیزم کاملا ساده اما کارآمد، تجربه‌ی یک اثر پازل سرگرم‌کننده و خوش‌ساخت را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. 

طراحی هنری و دیزاین بصری در بازی illi واقعا چشم‌نواز است

طراحی هنری و دیزاین بصری در بازی illi واقعا چشم‌نواز است. استفاده از محیط‌های دو بعدی با بافت‌های برجسته در کنار رنگ‌بندی مناسب و افکت‌های نوری پر زرق و برق، نمای فوق‌العاده چشم‌نوازی را به جلوه‌ی بصری illi بخشیده است. شاخص‌ترین بخش گرافیک در بازی illi اما به طراحی فوق‌العاده شخصیت اصلی و انیمیشن‌های کم‌نظیر آن مربوط می‌شود. illi در کنار جلوه‌های بصری، از صداگذاری و بخش موسیقی متن مناسبی نیز بهره می‌برد. استفاده از موسیقی‌هایی با تم اسرارآمیز در کنار افکت‌های صوتی گوشنواز، تجربه شما از بازی illi را مطمئنا وارد سطح دیگری می‌کند.

| |

بازی illi ار آن دست ساخته‌هایی است که در عین سادگی تجربه فوق‌العاده سرگرم‌کننده، اعتیادآور و البته چالش‌برانگیزی را به مخاطب ارائه می‌دهد. اگر از طرفداران بازی‌های پازل-پلتفرمینگ هستید، بازی illi با ارائه‌ی یکی از بهترین تجارب در این سبک انتظار شما را می‌کشد. می‌توانید هم‌اکنون این اثر خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه اپ استور به‌صورت کاملا رایگان دانلود کنید.

دانلود بازی موبایل illi


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده