نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۳ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

جایزه مسابقات TI 7 بازی Dota 2 رکورد تاریخ مسابقات eSport را شکست

مسابقات The International 7 بازی Dota 2 با جایزه ۲۰.۷ میلیون دلاری، رکورد بیشترین مبلغ جایزه‌ی جمع شده در تاریخ ورزش‌های الکترونیک را به خود اختصاص داد.

مسابقات جهانی سالانه‌ی بازی Dota 2 همچنان به عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزش‌های الکترونیک دنیا از نظر جوایز محسوب می‌شود. کمتر از سه هفته‌ی دیگر تا شروع مرحله‌ی گروهی مسابقات The International 7 باقی است و حال مطابق آخرین اخبار بازی، مبلغ جایزه‌ی جمع‌شده از طرف مردم رکورد خود در سال گذشته را پشت سر گذاشته و رکورد جدیدی را در تاریخ ورزش‌های الکترونیکی به ثبت رسانده است.

سال گذشته مقدار جایزه‌ی جمع‌شده برای این مسابقه به رقم ۲۰ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۴۶۰ دلار رسید که در آن زمان بزرگ‌ترین جایزه‌ی تاریخ ورزش‌های الکترونیکی به حساب می‌آمد و جایزه‌ی امسال با عبور از این مبلغ رکورد جدیدی را ثبت کرده است. شایان ذکر است که بخش بزرگی از این مبلغ از ۲۵ درصد درآمد حاصل‌شده از محل فروش بتل پس امسال تامین شده است و در زمان نگارش این مطلب مبلغ جوایز جمع‌شده به رقم ۲۰ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۳۵۰ دلار رسیده است.

Prize Pool Dota 2

مرحله‌ی مقدماتی مسابقات The International 7 از تاریخ پنجم تا هشتم تیرماه برگزار شد و به این ترتیب ۱۸ تیم به مرحله‌ی گروهی مسابقات راه یافتند. مرحله‌ی گروهی در تاریخ یازدهم تا چهاردهم مرداد برگزار خواهد شد و از میان تیم‌های راه‌یافته، دو تیم با امتیاز پایین از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف می‌شوند و مابقی در مرحله‌ی اصلی در تاریخ شانزدهم تا بیست و یکم مرداد در شهر سیاتل به مصاف هم خواهند رفت.

بازی Dota 2 یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شبکه‌ی استیم است که طرفداران بسیاری نیز در سراسر جهان دارد. در زمان نگارش خبر بیش از ۶۳۵ هزار کاربر از سراسر جهان در حال انجام این بازی بوده‌اند و این بازی در ماه گذشته میزبان ۱۲.۳ میلیون کاربر بوده است.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده