نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۵

کریستوفر نولان از علاقه خود به ساخت فیلم جیمز باند سخن گفت

کارگردان سه‌گانه‌ی بتمن گفت که تصمیم دارد روزی کارگردانی فیلمی از مجموعه‌ی جیمز باند را بر عهده بگیرد.

کریستوفر نولان، کارگردان فیلم Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند)، محصول سال ۲۰۰۵، فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی)، محصول سال ۲۰۰۸ و فیلم The Dark Knight Rises (شوالیه تاریکی برمی‌خیزد)، محصول سال ۲۰۱۲، در صحبت‌های که به‌تازگی داشت گفت که تصمیم دارد روزی کارگردانی فیلمی از مجموعه‌ی جیمز باند را بر عهده بگیرد.

کریستوفر نولان در مصاحبه با سایت وِرایتی (Variety) گفت که حتماً در زمان مناسب به سراغ ساخت فیلم جیمز باند خواهد رفت. وی حتی بدین موضوع نیز اشاره کرد که با تهیه‌کنندگان این مجموعه یعنی باربارا براکلی و مایکل جی. ویلسون سال‌ها در این مورد صحبت داشته، ولی هنوز فرصت ساخت این فیلم به او دست نداده است. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

من بسیار به شخصیت جیمز باند علاقه‌مندم و همیشه هم برای دیدن فیلمی از این مجموعه هیجان‌زده می‌شوم و منتظرم ببینم این مرتبه سازندگان چه کرده‌اند. شاید هم روزی نوبت به من برسد؛ باید درخواستی باشد که بتوانم به آن فکر کنم. باید نیاز به تغییر به وجود بیاید و البته که درخواستی وجود داشته باشد. در هر صورت، گروه فعلی به خوبی از پس کار برآمده‌اند.  

این اولین مرتبه نیست که نام کریستوفر نولان برای کارگردانی فیلمی از مجموعه‌ی جیمز باند مطرح شده است. پیش از این، تام هاردی که رابطه‌ی خوبی با این کارگردان داشته و سابقه‌ی همکاری با وی را در The Dark Knight Rises، فیلم Inception (تلقین) و آخرین ساخته‌ی نولان یعنی فیلم مورد انتظار Dunkirk (دانکرک) در کارنامه‌ی خود دارد، گفته بود که علاقه‌مند است روزی کریستوفر نولان بر مسند کارگردانی این فیلم بنشیند.

Bond

در دیگر اخبار مربوط به فیلم جدید مجموعه‌ی جیمز باند نیز به تازگی در خبری خواندیم که دنیل کریگ در بیست‌وپنجمین فیلم جیمز باند، برای پنجمین مرتبه در نقش مأمور 007 حضور خواهد داشت. در همین خبر متوجه شدیم که باربارا براکلی، تهیه‌کننده‌ی این فیلم، قصد دارد بعد از تجربه‌ی موفق فیلم Skyfall (اسکای‌فال)، بار دیگر ساخت آهنگ اصلی فیلم جدید این مجموعه را به ادل، خواننده‌ی مطرح پاپ بریتانیا بسپارد.  

از دیگر آثار معروف نولان می‌توان به فیلم Memento (ممنتو)، محصول سال ۲۰۰۰، فیلم Insomnia (بی‌خوابی)، محصول سال ۱۹۹۷، The Prestige (پرستیژ)، محصول سال ۲۰۰۶ و فیلم حماسی علمی-تخیلی Interstellar (میان‌ستاره‌ای)، محصول سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.

همان‌طور که در متن اشاره کردیم، آخرین فیلم کریستوفر نولان Dunkirk خواهد بود که چند روز پیش تریلری جدید از آن پخش شد. تاریخ اکران آخرین ساخته‌ی وی ۲۱ جولای ۲۰۱۷ (۳۰ تیر ماه ۱۳۹۶) خواهد بود. در این فیلم بازیگرانی همچون تام هاردی، مارک رایلنس، هری استایلز، کنت برانا، کیلین مورفی و جیمز دارسی ایفای نقش کرده‌اند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده