// سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱

Frontier Edition کارت گرافیک GTX 1080 را در بازی DOOM شکست داد

کارت گرافیک AMD Vega Frontier Edition در بازی DOOM کارت گرافیک GTX 1080 را پشت سر گذاشت.

گیمرها کارت گرافیک AMD Radeon Vega Frontier Edition را علی‌رغم اینکه برای استفاده در ایستگاه‌های کاری طراحی شده است، وادار به رقابت با محصولات دیگر کرده‌اند. یکی از یوتیوبرها به نام DudeRandom84، عملکرد Vega Frontier Edition را با کارت‌های گرافیک GTX 1080 و GTX 1080 Ti از کمپانی انویدیا مقایسه کرده است. نتایج با اینکه شگفت‌انگیز نیستند، اما دیدنشان هم خالی از لطف نیست. علاوه بر آن، با اینکه Frontier Edition مخصوص ایستگاه‌های کاری است، اما حالت Gaming Mode هم دارد و کانال یوتیوب GamersNexus بنچمارک آن را آزمایش کرده است.

Radeon Vega Frontier Edition برای گیمرها؟

طبق آزمایش DudeRandom84، کارت گرافیک Radeon Vega Frontier Edition در زمان اجرای بازی DOOM، عملکرد بهتری نسبت به GTX 1080 دارد، اما نسبت به GTX 1080 Ti ضعیف‌تر است.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

آزمایش با حالت Gaming Mode

نتایج آزمایش Gaming Mode کانال GamersNexus کمی ناراحت‌کننده بود و از آن حکایت داشت که تفاوت بین حالت‌های Pro و Gaming بسیار ناچیز است. در ویدیوی زیر می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید:

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

به گفته‌ی کمپانی AMD، هدف از Gaming Mode در کارت گرافیک Frontier، در اختیار قرار دادن مجموعه‌ی کاملی از ویژگی‌های گیمینگ رادئون است. ای‌ام‌دی در این‌باره گفته است:

برای تست و بهینه‌سازی بازی‌ها، توانایی منحصربه‌فرد Radeon Vega Frontier Edition در انجام تغییر تنظیمات Radeon Pro به Radeon و بالعکس، تنها با چند کلیک قابل انجام است و امکان جابجایی سریع بین ویژگی‌های مختلف نرم‌افزار را به دفعات در جریان کار فراهم می‌کند.

هنگامی که تمام ویژگی‌های گیمینگ Radeon Software از جمله Radeon Chill 5 و Radeon WattMan 6 در حالت گیمینگ در دسترس قرار گیرند، توسعه‌دهندگان بازی می‌توانند از ابزارها و نرم‌افزارهای رایگان و ارزشمند ویژه توسعه که در وب‌سایت GPUOpen.com قرار گرفته است، در جهت بهینه‌سازی نسل جدید بازی‌های خود برای پرچمدار گرافیکی ای‌ام‌دی بهره ببرند.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده