نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰

واکنش منتقدان به فیلم Spider-Man: Homecoming - مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

در فاصله تقریبا یک هفته مانده به اکران فیلم Spider-Man: Homecoming، مروری بر نقد‌های فیلم از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت.

بدون شک شخصیت مرد عنکبوتی یکی از محبوب‌ترین کاراکتر‌ها است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. به همین دلیل هم هر محتوایی از کامیک گرفته تا فیلم و بازی که با محوریت وی منتشر شود، با استقبال خوبی رو‌به‌رو می‌شود. تا به امروز فیلم‌های زیادی با محوریت شخصیت اسپایدرمن ساخته و اکران شده است و جدید‌ترین فیلم این شخصیت، فیلم Spider-Man: Homecoming است که قرار است در تاریخ ۱۶ تیر رسما اکران شود. در این فیلم، نقش مرد عنکبوتی را تام هالند ایفا می‌کند که برای اولین بار در فیلم Captain America: Civil War این نقش را بازی کرده است. 

علاوه بر تام هلند، مایکل کیتون، زندیا، دونالد گلاور، جیکوب باتالون، لورا هریر، تونی ریولوری، تاین دالی، بوکیم وودبین، مریسا تومه و رابرت داونی جونیور از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Spider-Man: Homecoming حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم هم برعهده یان واتس بوده و کار نوشتن فیلمنامه آن بر عهده جان فرانسیس دالی و جاناتان گلدشتاین بوده است. همچنین مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه اولین فیلم مرد عنکبوتی است که توسط مارول ساخته شده و مدت زمان آن هم ۱۳۰ دقیقه است. 

در حالی که هنوز چند روزی تا اکران فیلم باقی مانده، سایت‌های معتبر نقد فیلم دنیا، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. بر این اساس Spider-Man: Homecoming توانسته امتیاز متای خوب ۷۲ را ثبت کند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Spider-Man: Homecoming از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ای از داستان این فیلم را هم بخوانید:

پیتر پارکر پس از اتفاقات فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) به محله کوئینز در شهر نیویورک بازگشته است و با هویت جدید مرد عنکبوتی در فیلم Spider-Man: Homecoming تصمیم دارد خود را ثابت کند. او از تجربه‌ای که با انتقام‌جویان داشته است، بسیار هیجان‌زده است. با این حال، او همچنان با زن عمو می زندگی می‌کند و پیتر اکنون تحت مراقبت تونی استارک نیز است. پیتر تلاش می‌کند تا بتواند بین زندگی جدید خود و دوستانش، تعادل ایجاد کند؛ اما زمانی که ولچر ظاهر می‌شود پیتر باید با مهم‌ترین تهدید خود مقابله کند.

Spider-Man: Homecoming

برایان ترویت | یو‌اس‌ای تودی 

۸۸ از ۱۰۰

جادویی که فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه را به اثر شگفت‌انگیزی تبدیل کرده، این است که پس از تماشای فیلم حس خواهید کرد که این فیلم بیش‌تر مربوط به دنیای سینمایی جان هیوز است تا دنیای Avengers

جیم وج‌وودا | آی‌جی‌ان

۸۷ از ۱۰۰

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه یک فیلم هیجان‌انگیز، سرگرم‌کننده و مملو از شوخی‌های جالب است که به دلیل داشتن روندی نسبتا سریع، حسابی لذت‌بخش می‌شود. 

تاشا رابینسون | ورج

۸۳ از ۱۰۰

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه کاراکتر مرد عنکبوتی را به ریشه‌هایش برمی‌گرداند و نشان می‌دهد که چرا این شخصیت تا این حد محبوب است. علاوه بر این، فیلم داستان خوبی در یک گوشه از دنیای سینمایی مارول روایت می‌کند. 

نیک د سملین | امپایر

۸۰ از ۱۰۰

با اینکه شخصیت‌ها و جهان فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه کاملا آشنا است و پیش از آن هم آن‌ها را دیده‌ایم، اما این ترکیب هیجان‌انگیز، سرگرم‌کننده و مفرح ویژگی‌های این جهان با یکدیگر باعث شده تا فیلم حس و حال اثری جدید را داشته باشد. 

بنجامین لی | گاردین

۸۰ از ۱۰۰

اگر از دیدن فیلم‌های ابرقهرمانی حوصله‌سربر خسته شده‌اید، مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه فیلمی است که می‌تواند دوباره شما را با چنین آثاری آشتی دهد و خستگی ناشی از آن‌ها را از تن‌تان خارج کند. داستان جالب و سرگرم‌کننده فیلم در ترکیب با المان‌های مفرح دیگر آن باعث شده‌اند تا شاهد فیلمی سرگرم‌کننده باشیم؛ فیلمی که نشان می‌دهد آثار این چنینی در صورت درست کنار هم قرار گرفتن اجزای‌شان می‌توانند به چه اثر خوبی تبدیل شوند. 

پیتر تراورس | رولینگ استون

۷۵ از ۱۰۰

خبر فوری! تام هالند بهترین مرد عنکبوتی فیلم‌های این شخصیت است. هالند به بهترین شکل، کودک درون این کاراکتر را حس کرده و توانسته آن را به بهترین شکل ممکن به فیلم هم منتقل کند. 

Spider-Man: Homecoming

استفانی زاخارک | تایم

۷۰ از ۱۰۰

درست است که خود فیلم گاهی فاقد عمق کافی است و گاهی هم بیش از حد سعی در سرگرم‌کننده بودن دارد و فرصت درک اتفاقات را به مخاطب نمی‌دهد، اما تام هالند چه در نقش پیتر پارکر و چه در نقش مرد عنکبوتی عالی است و باعث می‌شود از تماشای وی و آن حس ذوق‌زدگی خاص و پسرانه‌اش لذت ببرید. 

اوون گلیبرمن | ورایتی

۶۰ از ۱۰۰

اینکه مارول قصد ساخت فیلمی با محوریت مرد عنکبوتی جوان را داشته، به خودی خود اتفاق بدی نیست؛ اما مشکلی که در رابطه با مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه وجود دارد این است که فیلم از طرفی آن حس شور و شوق کاراکتر را به شکلی اغراق‌آمیز نشان می‌دهد و از طرفی دیگر حس و حال کلی فیلم تا حدودی کسل‌کننده و حوصله‌سربر است. 

جان دفور | هالیوود ریپورتر

۵۰ از ۱۰۰

در حالی که اندرو گارفیلد چهره باورپذیری از شخصیت پیتر پارکر ارائه کرده بود، تام هالند این شخصیت را به ریشه‌هایش برمی‌گرداند. عملکرد تام هالند حتی در مواقعی که فیلم‌نامه ضعف دارد و قادر نیست با وی همراهی کند، خوب و یک برگ برنده برای فیلم است. 

نمره فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده