نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹

فیلم Wonder Woman پرفروش ترین فیلم دنیای DC در امریکا شد

رکوردشکنی‌های فیلم Wonder Woman همچنان ادامه دارد و اکنون این اثر، پرفروش‌ترین فیلم دنیای دی‌سی در آمریکا شده است.

اوایل این هفته بود که متوجه شدیم فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) تبدیل به پرفروش‌ترین فیلمی شده که کارگردانی آن بر عهده‌ی یک زن بوده است. حال طی گزارشی اعلام شد که این فیلم رکوردی جدید از خود بر جای گذاشته و توانسته است عنوان پرفروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی دی‌سی را در آمریکای شمالی از آن خود کند.    

طبق گزارش سایت Mashable، فیلم Wonder Woman با عبور از رکورد فروش فیلم Batman vs. Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت)، بیش‌ترین درآمد را برای استودیو دی‌سی در آمریکا به همراه داشته است. با احتساب درآمد فروش آن تا پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی پیش، فیلم Wonder Woman توانسته است در گیشه‌ی آمریکا به فروش ۳۳۱ میلیون دلار برسد و از فیلم قبلی استودیو دی‌سی یعنی Batman vs. Superman: Dawn of Justice که ۳۳۰ میلیون دلار فروش داشت پیشی گیرد.

نکته‌ی قابل توجه دیگر در مورد میزان فروش فیلم Wonder Woman در خاک آمریکا، به بازه‌ی زمانی عبور از رکورد قبلی که در اختیار فیلم Batman vs. Superman: Dawn of Justice بود، بازمی‌گردد. فیلم Batman vs. Superman: Dawn of Justice طی ۱۲ هفته به میزان فروش ۳۳۰ میلیون دلار رسید؛ ولی فیلم Wonder Woman تنها به ۴ هفته برای رسیدن به این رکورد زمان نیاز داشت. تفاوت بزرگ دیگر این دو فیلم هم به بازخورد دوگانه‌ی تماشاچیان و نیز منتقدان با این دو اثر استودیو دی‌سی مربوط می‌شود. در حالی که فیلم Batman vs. Superman: Dawn of Justice در گیشه آغاز قدرتمندی داشت، ولی نقدهای بسیار تندوتیز منتقدان تأثیر خود را بر فروش فیلم گذاشت و در ادامه، این فیلم نتوانست شروع بسیار خوب خود در گیشه را ادامه دهد. از طرف دیگر فیلم Wonder Woman بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفت و تحسین بسیاری را به همراه داشت و همین امر مطمئناً تأثیر زیادی بر میزان فروش فیلم داشته است.

Wonder-Woman

شاید میزان فروش هفته‌ی اول فیلم Wonder Woman نسبت به سه فیلم قبلی استودیو دی‌سی، یعنی فیلم Man of Steel (مرد پولادین)، فیلم Suicide Squad (جوخه‌ی انتحار) و Batman vs. Superman: Dawn of Justice کمتر بوده باشد، ولی با گذشت زمان، افت خیلی کمتری در فروش نسبت به سه فیلم ذکر شده داشته است و انتظار می‌رود همچنان روند خوب فروش خود را ادامه دهد. با این حال باید این نکته را هم در نظر داشت که در گیشه‌ی جهانی و نیز در آمار کلی فروش، فیلم هنوز فاصله‌ی زیادی با میزان فروش فیلم Batman vs. Superman: Dawn of Justice دارد که توانست به عدد خیره‌کننده‌ی ۸۷۳ میلیون دلار برسد. میزان فروش کلی فیلم پتی جنکینز، ۶۶۶ میلیون دلار است که البته با این روند قطعاً این رقم افزایش محسوسی خواهد داشت.   

گل گدوت، کریس پاین، رابین رایت، دیوید تیولیس، دنی هوستون، ایون برمنر، النا آنایا، لیزا لاون کانگلسلی، سعید تغماوی و لوسی دیویس از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Wonder Woman حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده پتی جنکینز بوده و کار نوشتن فیلمنامه نیز بر عهده‌ی جف جانز و آلن هینبرگ بوده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده