نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Super Hexagon

یک بازی مینیمال ساده با گیم‌پلی اعتیادآور و ارائه‌ای جذاب می‌تواند راه طولانی به سوی عظمت را به راحتی طی کند؛ بازی موبایل Super Hexagon دقیقا از همین نوع بازی‌ها است!

بازی اندروید و آیفون Super Hexagon ساخته شخصی بازی‌ساز ایرلندی، تری کاوانا، که از طریق شبکه استیم برای کامپیوتر‌های شخصی نیز در دسترس است، یکی از بهترین نمونه‌ها در زمینه بازی‌های موزیکال سرعتی و مبتنی بر تمرکز بازیکن است که به شکل اعتیادآوری گیم‌پلی جذاب و درگیر‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد! اگر به سبک بازی‌های آرکید علاقه دارید، به هیچ عنوان تجربه بازی موبایل Super Hexagon را نباید از دست دهید. 

Super Hexagon به شکل باورنکردنی چالش برانگیز و در عین‌حال اعتیادآور است، و این موضوع دقیقا تمام چیزی است که باید از یک بازی موبایل کم‌ حجم انتظار داشت. 

Super Hexagon یکی از بهترین و چالش برانگیزترین بازی‌های موجود روی موبایل است

گیم‌پلی در بازی Super Hexagon از یک اصل ساده پیروی می‌کند؛ بازیکن باید با لمس چپ و راست نمایشگر تا جایی که میتواند با حرکت دادن کاراکتر اصلی (مثلث کوچک) در مرکز صفحه نمایش و در ۶ ضلع به جهت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت، از برخورد او با نوار‌های چند ضلعی که به سرعت به سمت آن می‌آیند جلوگیری کرده یا به نوعی از طریق اندک فضای خالی، جا خالی دهد. این اصل ساده در بخش کنترل، در کنار ترکیب بندی فوق‌العاده و استفاده از رنگ‌بندی داینامیک کاملا مناسب، همراه با سرعت بسیار بالا، پس زمینه‌ای را در Super Hexagon ایجاد می‌کند که به شکل هیپنوتیزم کننده‌ای شما را به قعر محیط بازی می‌کشاند. بازی Super Hexagon در آغار ۳ درجه سختی متفاوت با نام‌های Hexagon ،Hexagoner و Hexagonest در اختیار بازیکن قرار می‌دهد؛ نام‌های اشاره شده برای درجه‌های سختی به ‌نوعی همان Normal، Easy و Hard مرسوم هستند با این تفاوت که هیچ کدام از حالت‌های اشاره شده در بازی Super Hexagon واقعا آسان نیستند و اساسا از درجه سخت بازی تازه شروع می‌شوند.

بازی Super Hexagon در ابتدا ۳ مرحله با هرکدام از درجه‌های سختی اشاره شده را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد و شما با پیشروی موفقیت‌آمیز و پاکسازی هرکدام (دوام آوردن تا ۶۰ ثانیه) قادر خواهید بود مرحله بعدی مربوط به هریک را آزاد کنید. البته بازی به حدی مشکل و چالش برانگیز است که شخصا در پائین‌ترین درجه سختی (Hexagon) هم بیشتر از ۱۵ ثانیه نتوانستم دوام بیاورم! ۳ مرحله متفاوت که ابتدا در دسترس بازیکن قرار می‌گیرند اساسا یکسان هستند و تنها از نظر حرکت و سرعت سرسام آور نوارهای چندضلعی با یک‌دیگر تفاوت دارند. Super Hexagon همچنین شامل ۶ دستاورد (اچیومنت) نیز می‌شود که با به‌دست آوردن آنها قابلیت‌های متفاوتی در بازی (مانند برعکس شدن ماهیت آن و حرکت دادن نوارهای چند ضلعی به جای ملث کوچک) را خواهید داشت. روی هم رفته، Super Hexagon یکی از بهترین نمونه‌ها در استفاده حداقلی برای خلق یک بازی فوق‌العاده چالش برانگیز و در عین حال اعتیاد آور است؛ اثری که با ارائه‌ی یک مکانیزم ساده اما خلاقانه و جذاب در بخش گیم‌پلی، شما را برای مدت‌‌ها سرگرم خواهد کرد. 

بخش موسیقی متن در Super Hexagon در یک کلام، خارق‌العاده است!

طراحی بصری در Super Hexagon بسیار ساده است و تنها شامل خطوط رنگارنگ و دیگر اشکال هندسی در کنار پس‌زمینه‌های مملو از رنگ‌های داینامیک می‌شود که مدام در حال تغییر هستند. گرافیک در بازی Super Hexagon با پرداخت حداقل به حواشی و جزئیات یکی از بهترین نمونه‌ها در زمینه طراحی‌های مینیمالیستی به شمار می‌رود و مطمئنا بازی از این نظر شما را راضی خواهد کرد. بخش موسیقی متن در Super Hexagon در یک کلام «خارق‌العاده» است. موسیقی‌های الکترونیک آهنگ‌سازی شده توسط نیو هیستون ملقب به چیپزل (Chipzel) به شکل فوق‌العاده‌ای با گیم‌پلی سرعتی در بازی هماهنگ بوده و نقش به‌سزایی را در ترشح آدرنالین بازیکن و حس غوطه‌وری به‌خصوص در سرعت‌های بالاتر مراحل ایفا می‌کند. همانطور که در خود بازی هم اشاره می‌شود، برای بهترین تجربه از بازی Super Hexagon، حتما بازی را با هدست تجربه کنید و از نت به نت موسیقی‌های بی‌نظیر آن در کنار ریتم فوق‌العاده سریع گیم‌پلی نهایت استفاده و لذت را ببرید. به صورت کلی، بخش موسیقی و طراحی بصری به ‌خوبی تابع اصول زیبایی شناسی است و از بهترین نمونه‌ها در میان بازی‌های موبایل به شمار می‌رود.

|

Super Hexagon بازی برای همه‌کس نیست؛ خیلی‌ها شاید به‌خاطر سختی و چالش بسیار شدید بازی در طول مراحل بیش از ۵ ثانیه دوام نیاورند و از بازی به نوعی متنفر شوند؛ اما برای آن دسته از کسانی که به‌دنبال یک اثر مینیمالیستی با ارائه یک گیم‌پلی فوق‌العاده چالش‌برانگیز، سخت و اعتیاد آور هستند، Super Hexagon قطعا یکی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه دسته‌بندی می‌شود. هم‌اکنون می‌توانید این بازی خوش‌ساخت را از طریق فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور برای تبلت و گوشی‌های مبتنی  بر اندروید و iOS تهیه کنید.

دانلود بازی موبایل Super Hexagon


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده