نویسنده: محسن حقانی
// یکشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱

بازی موبایل Avatar پیش از اکران فیلم Avatar 2 در سینما منتشر می‌ شود

کمپانی فاکس‌نت اعلام کرد که بازی موبایل Avatar در دست ساخت است و برای انتشار در تاریخی پیش از اکران فیلم Avatar 2 در نظر گرفته شده است.

پروسه ساخت بازی موبایل Avatar به کار خود با کمپانی فاکس‌نت ادامه‌ می‌دهد و در تاریخی قبل از اکران نسخه دوم فیلم Avatar روی پرده سینما به کارگردانی جیمز کامرون، منتشر می‌شود. واحد تازه تاسیس شده بخش سرگرمی کمپانی فاکس‌ (FoxNet) استودیو سازنده بازی موبایل آواتار (Aftershock)، پس از جدایی از کمپانی کبام (Kabam) به مبلغ ۸۰۰ میلیون دلار را به خدمت گرفت. در طی همکاری استودیو افترشاک با کمپانی کبام، آنها با ساخت بازی‌های Marvel Contest of Champions و The Hobbit: Kingdoms of Middle-earth برای این کمپانی، اعتبار لازم را به‌دست آوردند. تصاحب استودیو افترشاک به‌وسیله‌ی فاکس، آنها را به زیر مجموعه‌ای از بخش سرگرمی‌های این کمپانی بدل می‌کند.

در حال حاضر، بازی موبایل Avatar برای مدتی در استودیو افترشاک در دست ساخت بوده است. استودیو افترشاک حتی با کمپانی فاکس و کمپانی فیلم‌سازی شخصی جیمز کامرون، لایت‌استورم اینترتینمنت (Lightstorm Intertainment) صحبت‌هایی در مورد ساخت بازی موبایل استراتژی چندنفره بر اساس فیلم علمی تخیلی معروف این کمپانی داشته است. اگرچه، نزاع‌های درگرفته در کمپانی کبام باعث تعجب بسیاری شد که آیا ساخت این پروژه ادامه خواهد یافت یا خیر.

در رابطه با این مساله، سلیل میتا، رئیس فاکس‌نت بیانیه‌ای را از طریق سایت هالی‌وود ریپورتر پیرو روند ساخت این بازی منتشر کرد:

ما در حال حاضر در حال ارزیابی زمان انتشار بازی هستیم و باور داریم که بازی Avatar پیش از اکران ادامه‌های فیلم منتشر خواهد شد. بازی ویدئویی، یک راه باورنکردنی برای تجربه بسیاری از طرفداران از دنیای پاندورا است.

او در ادامه اشاره کرد که پس از انتشار بازی موبایلAvatar، آنها از موقعیت ایجاد شده به عنوان سکوی پرتابی برای برگردان فیلم‌های دیگر و پتانسیل آنها در تبدیل به یک بازی ویدئویی، استفاده خواهند کرد:

ما به داستان‌گویی تعاملی به‌عنوان یک راه با پتانسیل بالا برای انتشار مجموعه‌های دیگر در کنار گسترش دیگر کار‌های موجود کمپانی فاکس نگاه می‌کنیم. ما IPهای زیادی در اختیار داریم که به دنبال توسعه‌ی آنها در استودیو افترشاک هستیم. تکنولوژی با سرعت باورنکردنی در حال پیشرفت است و ما در تلاش هستیم تا در بالاترین نقطه‌ی آن بمانیم و فرصت‌های بهره‌برداری و ساخت را برای خالقان داستانگویی تعاملی فراهم کنیم.

انتشار یک بازی بر اساس جهان آواتار پیش از اکران نسخه دوم فیلم می‌تواند یک حرکت تجاری هوشمندانه از طرف کمپانی فاکس باشد. انتشار بازی آواتار توجه‌ را نسبت به این فرنچایز زمانی که فیلم آن در دست ساخت است در سطح مطلوبی نگه ‌میدارد. به گفته برخی‌، ساخت ادامه‌های مجموعه فیلم Avatar جیمز کامرون تا انتشار آنها چندین سال زمان باقی مانده است و علاقه‌ و توجه نسبت به این سری تا حد قابل توجه‌ای در چندسال اخیر کاهش داشته است! اما بالا بردن شور و اشتیاق مردم نسبت به سری Avatar با مدیوم‌هایی مانند بازی‌های ویدیویی یا افتتاح یک پارک به سبک کار‌های کمپانی دیزنی (Disney) می‌تواند راه متفاوتی برای معرفی دوباره این مجموعه به مردم باشد.

کمپانی قرن 21 فاکس (21st Century Fox) به‌نظر می‌رسد با فاکس‌نت در قسمت سرگرمی‌های تعاملی درحال تلاش برای تولید محتوا هستند. غیر از مورد اشاره شده برای بازی آواتار، یک اثر با تم مجموعه فیلم‌های Planet of the Apes نیز در دست تولید دارند که برای ارتباط با اکران آخرین نسخه از این سری (War for the Planet of the Apes) در یکی از زیرمجموعه‌های بخش سرگرمی این کمپانی در دست ساخت است. قسمت فاکس‌نت وی آر (FoxNet VR)، یکی دیگر از بخش‌های مجزا این کمپانی با مقاصد به‌خصوص بوده که گفته شده است قرار است بر اساس سری فیلم Alien، بازی‌ چند نفره محور برای هدست واقعیت مجازی تولید کند.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده