نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲

واکنش مدیر بازاریابی ایکس باکس به گزارشات استفاده محدود قابلیت Backwards Compatibility

مدیر ارشد بازاریابی ایکس‌باکس نسبت به گزارشات استفاده محدود کاربران ایکس‌باکس وان از قابلیت Backwards Compatibility واکنش نشان داد.

اوایل این هفته بود که گزارشی ادعا کرد عمده دارندگان ایکس‌ باکس وان قابلیت Backwards Compatibility کنسول را نادیده گرفته‌اند. امروز، مایکروسافت در جدیدترین اخبار ایکس‌باکس نسبت به این ادعا واکنش نشان داد.

مایک نیکولز، مدیر ارشد بازاریابی ایکس‌ باکس، امروز آمار و ارقامی در مورد استفاده از قابلیت Backwards Compatibility در توییتر به اشتراک گذاشت. او گفت که نزدیک به نصف دارندگان ایکس‌باکس وان از قابلیت Backwards Compatibility استفاده کرده‌اند و مجموعا بیش از ۵۰۸ میلیون ساعت به تجربه بازی‌های ایکس‌باکس 360 در ایکس‌باکس وان مشغول بوده‌اند. این آمار بسیار بیشتر از آمار ۱۴۵ میلیون ساعت در آگوست ۲۰۱۶ (مرداد ۹۵) و ۲۱۰ میلیون ساعت در نوامبر ۲۰۱۶ (آبان ۹۵) است. این قابلیت در نوامبر ۲۰۱۵ (آبان ۹۴) منتشر شده بود.

نمونه تهیه شده از حدود یک میلیون حساب کاربری فعال ایکس‌باکس وان توسط موسسه Ars Technica نشان داد که تنها ۱.۵ درصد از بیش از ۱.۶۵ میلیون دقیقه استفاده از ایکس‌باکس وان توسط این حساب‌های کاربری مختص به قابلیت Backwards Compatibility بوده است.

در صورتیکه این آمار صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد که قابلیت backwards compatibility به اندازه دیگر قابلیت‌های ایکس‌باکس وان استفاده نشده است، اما زمان بازی کردن تنها عنصر برای نتیجه گیری محسوب نمی‌شود. دانش یک شخص از امکان تجربه بازی‌های قدیمی در ایکس‌باکس وان ممکن است عامل کلیدی در افزایش انگیزه شخص جهت خرید این کنسول نسل هشتمی باشد.

در دیگر اخبار مربوط به قابلیت Backwards Compatibility، جیم رایان، مدیر اجرایی پلی‌استیشن، اخیرا به طرفداران پلی‌استیشن 4 گفته است که فعلا منتظر افزوده شدن این قابلیت، به کنسول سونی نباشند.

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ بازی در فهرست بازی‌های قابلیت backwards compatibility ایکس‌باکس وان وجود دارند. در ضمن پروژه اسکورپیو، کنسول جدید مایکروسافت، از قابلیت Backwards Compatibility برای اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 استفاده خواهد کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده