نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

بررسی بازی ARMS از دید سایت های معتبر دنیا

نمره‌های بازی ARMS از یک انحصاری موفق دیگر برای نینتندو سوییچ خبر می‌دهند.

بازی‌های انحصاری نینتندو سوییچ تا به امروز شرایط نسبتا خوبی داشته‌اند. اولین بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بود که نمره‌های فوق‌العاده‌ای کسب و خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ۲۰۱۷ تا به امروز معرفی کرد. با اینکه بازی‌هایی چون 1-2 Switch تا حدودی طرفداران این کنسول را ناامید کردند، اما در عوض بازی Mario Kart 8 Deluxe توانست خود را به عنوان یک بازی انحصاری عالی برای سوییچ معرفی کند. حال، بازی ARMS به عنوان جدید‌ترین بازی انحصاری این کنسول کم‌تر از ۱۰ روز دیگر منتشر خواهد شد و البته نمره‌های آن دقایقی پیش توسط سایت‌های معتبر دنیا منتشر شدند که خبر از یک بازی خوب دیگر می‌دهند.

اما پیش از آنکه سراغ بررسی‌ها و نمره‌های بازی برویم، بد نیست کمی بیش‌تر با ARMS آشنا شویم. این بازی که در جریان رونمایی نینتندو از کنسول معرفی شد، یک بازی مبارزه‌ای است که در آن می‌توانید شخصیت دلخواه خودتان را انتخاب و سپس به وسیله دست‌های وی که قابلیت افزایش طول را دارند، با رقیب مبارزه کنید. داشتن سرعت عمل در زدن کلید‌ها یا حرکت دادن کنترلر‌ها، عاملی حیاتی و مهم در این بازی است. همچنین هریک از شخصیت‌ها ظاهر و توانایی‌های منحصر‌به‌فرد خودشان را دارند و علاوه بر این شاهد محیط‌های متنوعی نیز در بازی هستیم.

در ادامه با زومجی همراه باشید تا مروری بر نمره‌ها و بررسی بازی ARMS از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

ARMS

  • سازنده: نینتندو
  • پلتفرم: نینتندو سوییج
  • سبک: مبارزه‌ای
  • تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد

ARMS

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

بازی‌های مبارزه‌ای به عنوان سبکی شناخته می‌شوند که همواره کاربران جدید کمی سخت می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. با این حال ARMS به خوبی قادر است کاربران مبتدی را هم جذب کند و بدین ترتیب ورودی عالی به این سبک از بازی‌ها داشته باشد. علاوه بر آن، احساسی که از تجربه این بازی به دست می‌آورید، شبیه به حس بازی کردن هیچ اثر مبارزه‌ای دیگری نیست.

گیم اینفورمر: ۸۳ از ۱۰۰

ARMS بازی‌ای است که هر دور از نبرد‌های آن هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است. با اینکه امیدوار بودم بازی محتویات بیش‌تری داشته باشد و با حالت‌های بیش‌تری سرگرمم کند، اما حتی در شرایط فعلی هم بازی قطعا ارزش تجربه کردن را دارد. اگر به دنبال یک بازی و تجربه جدید و متفاوت روی کنسول سوییچ خودتان هستید، ARMS بازی‌ای است که می‌توانید روی آن حساب کنید.

پالی‌گان: ۸۰ از ۱۰۰

ARMS حسی مملو از هیجان و خلاقیت را ارائه می‌دهد و از آن بازی‌هایی است که فقط نینتندو توان ساخت آن را دارد. بازی همچنین خاطره آثار کلاسیکی چون Punch-Out را زنده می‌کند و در عین حال یک تجربه کاملا مدرن و امروزی است. این بازی با داشتن شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی، مکانیزم‌های گیم‌پلی خلاقانه و همچنین بهره بردن درست از توانایی‌های سخت‌افزاری سوییچ، پتانسیل تبدیل شدن به یک مجموعه عالی را برای نینتندو دارد.

آی‌جی‌ان: ۸۰ از ۱۰۰

ARMS تجربه‌ای کاملا جدید از بوکس ارائه می‌دهد که یاد گرفتن آن ساده و حرفه‌ای شدن در آن کار سختی است. علاوه بر این هر بار که با گیمر دیگری مبارزه می‌کنید، حس جدیدی را تجربه خواهید کرد و این باعث شده تا دل کندن از بازی کار سختی باشد. با اینکه فعلا به ازای شرکت در مسابقات یا کسب پیروزی، پاداش با‌ارزشی دریافت نمی‌کنید، اما سازندگان وعده داده‌اند که به مرور با آپدیت‌های رایگان کاری خواهند کرد که به ازای بازی کردن‌تان جوایز خوبی به دست بیاورید.

گیم‌اسپات: ۷۰ از ۱۰۰

ARMS یک بازی موفق و با‌ارزش است که البته برای لذت بردن از آن، باید کمی حوصله به خرج دهید. اصلی‌ترین نقطه قوت این بازی، تجربه متفاوتی است که از یک بازی مبارزه‌ای ارائه می‌دهد. با اینکه این بازی مانند آثار موفق سبک فایتینگ توانایی‌ها و قابلیت‌های شما را به چالش نمی‌کشد، اما در عوض برای موفقیت در آن باید سرعت‌عمل خوبی داشته باشید که همین امر باعث شده تا بازی هیجان بالایی داشته باشد. همچنین همین عدم نیاز به مهارت بالا مولفه‌ای است که موجب شده افراد بیش‌تری بتوانند از بازی ARMS لذت ببرند و بازی فقط مختص گیمر‌های حرفه‌ای نباشد.

دیستراکتوید: ۷۰ از ۱۰۰

ARMS به عنوان یک بازی مبارزه‌ای راضی‌کننده است. با این حال به شخصه امیدوار بودم که بازی محتویات بیش‌تر و غنی‌تری داشته باشد؛ هم از حیث حالت‌های بازی که در شکل فعلی تنوع پایینی دارند و هم از حیث حسی که بازی ارائه می‌کند. چرا که راستش را بخواهید با اینکه از بازی خوشم آمد، اما به آن صورت نتوانستم با جهان و ویژگی‌های آن ارتباط برقرار کنم.

نمره های بازی ARMS

نمره های بازی ARMS


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده