نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۶

رونمایی اپل از Metal 2؛ اضافه شدن قابلیت های گیمینگ بیشتر

اپل دقایقی پیش در جریان WWDC 2017، از تکنولوژی Metal 2 برای ارائه تجربه گیمینگ و واقعیت مجازی بهتر روی کامپیوترهای خود رونمایی کرد.

دقایقی پیش، اپل کنفرانس خود در جریان WWDC 2017 را برگزار کرد و در این کنفرانس، از تکنولوژی Metal 2 رونمایی کرد. این تکنولوژی به کامپیوترهای Apple اجازه می‌دهد عملکرد گیمینگ بهتری داشته باشند و همچنین قابلیت‌های واقعیت مجازی را به کامپیوترهای این شرکت اضافه می‌کند.

Metal 2 با سیستم‌عامل High Sierra در دسترس قرار می‌گیرد که یک بروزرسانی بسیار بزرگ برای این API محسوب می‌شود. بنا به ادعای اپل، این تکنولوژی باعث می‌شود که سخت‌افزار اپل بتواند ۱۰ برابر خروجی قدرتمندتری را تولید کند. نرخ فریم‌های بالاتر نیز توسط این API میسر می‌شود که در نتیجه باعث ارائه تجربه گیمینگ بهتری روی کامپیوترهای این شرکت می‌شود.

API متال 2 ابزاری برای توسعه‌دهندگان است که به آنها اجازه می‌دهد بازی‌ها و محصولات خود را با عملکرد بهتری روی کامپیوترهای اپل عرضه کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های Metal 2، پشتیبانی از کارت‌های گرافیکی خارجی است و از این پس شما می‌توانید از این کارت‌ها روی لپ‌تاپ‌های مک خود استفاده کنید. Metal 2 تکنولوژی واقعیت مجازی را به کامپیوترهای اپل می‌آورد و همچنین موتورهای Unity و Unreal نیز از این پس روی مک‌ها قابل دسترس است تا توسعه‌دهندگان بتوانند بازی‌های واقعیت مجازی را برای کامپیوترهای این شرکت تولید کنند. پلتفرم واقعیت مجازی ولو با نام Steam VR نیز با سیستم‌عامل High Sierra در دسترس قرار می گیرد. 

نسخه بتای این سیستم‌عامل هم‌اکنون برای توسعه‌دهندگان در دسترس است و بتای عمومی آن نیز به زودی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد و پاییز ۲۰۱۷، نسخه نهایی آن عرضه می‌شود. اپل امید دارد با Metal 2، تجربه گیمینگی نزدیک به تجربه گیمینگ رایانه‌های شخصی ویندوزی را ارائه دهد.


منبع Venture Beat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده