نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲

ولو تغییرات بیشتری در استیم ایجاد خواهد کرد

کمپانی ولو پس از متوقف کردن سرویس استیم گرین لایت، قصد ایجاد تغییرات جدیدی در سرویس در دست توسعه Steam Direct دارد.

اوایل امسال بود که کمپانی ولو از برنامه خود برای متوقف کردن برنامه استیم گرین لایت خبر داد تا آن را با یک روش جدید برای امکان راه یابی بازی‌ها به این پلتفرم که سرویس Steam Direct نام دارد، جایگزین کند. حال، اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کارکرد این سرویس منتشر شده و نقش مهم اعضای Steam Curators در گزینش بازی‌های جدید فاش شده است.

یکی از جنبه‌های ستیز برانگیزی که ولو در ماه فبریه آن را مطرح کرد، به هزینه ارسال بازی‌ها برای بررسی در سرویس Steam Direct باز می‌گشت. ولو در آن زمان گفته بود که هزینه ارسال را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار در نظر خواهد گرفت. البته کمپانی گفته بود که این هزینه قابل جبران خواهد بود. با این وجود پرداخت این مبلغ برای بسیاری از استودیوهای کوچک تبدیل به مانع سختی شده بود.

ولو با در نظر گرفتن این موضوع تصمیم گرفته است که هزینه ثبت بازی در استیم به ازای هر بازی فقط ۱۰۰ دلار باشد و در مورد هزینه اولیه که ۵۰۰ دلار بود، تجدید نظر کرده است. ولو امروز در یک پست انجمن استیم گفت که این قیمت گذاری برای همه سازندگان شانسی برای ارایه بازیشان به بازیکنان را خواهد داد. در ضمن هزینه ۱۰۰ دلار در حال حاضر هم برای ثبت بازی در استیم گرین لایت وجود دارد.

با حذف پروسه تصویب گرین لایت، مسلما تعداد بازی‌های منتشر شده در استیم از مقدار کنونی هم بیشتر خواهد شد. به همین علت، ولو در نظر دارد به بروزرسانی استیم ادامه دهد تا به مشتریان فقط بازی‌هایی که دوست دارند را ارایه دهد. بخشی از آن مستلزم گشتن به دنبال مکان‌های خاصی است که چشم انسان توانایی درک الگوریتم فروشگاه را داشته باشد تا از نحوره کارکرد مدنظر فروشگاه اطمینان حاصل شود و هیچ مورد جالبی دید مشتری پنهان نماند. در ادامه پست ولو آمده است:

ما معتقدیم که اگر بتوانیم تفکر انسان را وارد الگوریتم فروشگاه کنیم و در عین حال شفافیت خروجی آن را افزایش دهیم، ما یک روند عمومی خلق خواهیم کرد که به تدریج موجب خدمت رسانی بهتر فروشگاه به همه خواهد شد.

استیم

ولو برای رسیدن به این هدف قصد بهبود ابزارهای سرویس Steam Curators را دارد. به همراه آپدیت سرویس Steam Direct، اعضای Curators می‌توانند فهرست مشخصی از بازی‌های پیشنهادی خود را خلق کنند و ویدیوهایی که در مورد این بازی‌ها تهیه کرده‌اند به اشتراک بگذارند. موارد پیشنهادی آن‌ها در استیم به صورت برجسته به نمایش در خواهد آمد که ولو هدف از انجام این کار را لزوم انتخاب موارد پیشنهادی عضو Curators در قدم اول خوانده است.

تاریخ انتشار دقیق سرویس Steam Direct هنوز مشخص نشده است؛ ابتدا گفته شده بود که انتشار این سرویس به بهار جاری موکول شده که تنها چند هفته به اتمام آن باقی مانده است. ولو امروز در یک پست دیگر به نحوه انتشار این سرویس و تعطیلی استیم گرین لایت پرداخته است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده