// یکشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی انیمیشن کوتاه Wonder Garden - باغ عجایب

با معرفی انیمیشن کوتاه Wonder Garden (باغ عجایب)، اثری که تمام اصول یک انیمه را در خود دارد، همراه باشید.

دنیای کودکان سر‌شار از خیال‌پردازی‌های گو‌نا‌گون و متفاوت است که نه تنها زمینه‌ساز رشد خلاقیت آن‌ها در سنین بالا‌تر می‌شود، بلکه با به وجود آوردن شادی و نشاط مانع از بروز انواع مشکلات روحی و روانی می‌شود. بدون شک کودکانی را مشاهده کرده‌اید که با اسباب بازی‌ها یا وسایلی از این دست ساعت‌ها در دنیای شگفت انگیز خود غرق شده‌اند و فارغ از جهان اطراف، کودکی خود را جشن گرفته‌اند. انیمیشن کوتاه Wonder Garden بخشی از یک خیال‌پردازی کودکانه را به تصویر می‌کشد.

انیمیشن با نمایی از یک مغازه عادی آغاز می‌شود که افراد مختلفی بی‌توجه به مغازه در حال عبور از رو‌به‌روی آن هستند. اما در این بین لباس پوشیده شد بر تن مانکن و عروسک خرسی که در کنار آن قرار داده شده، توجه کودکی را به خود جلب می‌کند. عروسک خرس که به یکباره زنده شده است، در اقدامی لباس و مو‌های مانکن و کودک را با یکدیگر تعویض می‌کند. از این مرحله است که ماجرا‌جویی‌های کودک و عروسک خرس در باغ عجایب آغاز می‌شود.

انیمیشن کوتاه Wonder Garden

یوجیرو آرای، کارگردان انیمیشن کوتاه Wonder Garden از اعضای سابق استودیو جیبلی است

انیمیشن کوتاه باغ عجایب، اثری تبلیغاتی محصول استودیو Colorido است که پیش از این علاوه بر آثار کوتاه منحصر‌به‌فرد از جمله Typhoon Noruda و Sonny Boy & Dewdrop Girl انیمیشن‌های تبلیغاتی متعددی برای کمپانی‌ها و محصولات مختلف اعم از کمپانی مک‌دونالد و بازی Puzzle & Dragons ارائه کرده است. کارگردانی این انیمیشن که به سفارش فروشگاه Control Bear ساخته شده، بر‌عهده یوجیرو آرای، از انیما‌تور‌های سابق استودیو جیبلی بوده که در تیم تولید انیمیشن‌های The Secret World of Arrietty و From Up on Poppy Hill حضور داشته است. در واقع انیمیشن کوتاه Wonder Garden به دلیل همین تاریخچه مشترک، چنان از آثار استودیو جیبلی تاثیر گرفته که اگر مشخصات اثر را ندانید، بدون شک تصور می‌کنید که با یکی از ساخته‌های این استودیو رو‌به‌رو هستند.

انیمیشن کوتاه Wonder Garden

همان‌طور که اشاره شد، روح استودیو جیبلی به خوبی در انیمیشن کوتاه باغ عجایب مشهود است و تمامی بخش‌های اثر تحت تاثیر آن قرار گرفته‌اند. سبک طراحی و رنگ‌آمیزی دقیقا یاد‌آور سبک و سیاق انیمه‌های سال‌های گذشته هستند. سبکی که در عین سادگی، بی‌نهایت زیبا و چشم‌نواز است. رنگ‌بندی‌های شاد ابتدای اثر که کم کم جای خود را به رنگ‌های تیره می‌دهند، به نوعی امضای استودیو جیبلی است که در انیمیشن کوتاه Wonder Garden نمونه‌ای از آن را مشاهده می‌کنید. در زمینه داستانی نیز به‌واسطه رخداد‌های سمبلیک و طفره رفتن از انتقال یک معنای خاص، هر فرد می‌تواند درک و برداشت شخصی خود را از انیمیشن داشته باشد. نما‌ها و زوا‌یای دور‌بین متنوع هستند و یوجیرو آرای سعی کرده روند آرام و نه‌چندان در‌گیر‌کننده اثر را جبران کند که تا حدودی می‌توان گفت در این امر موفق عمل کرده است. کات‌های به‌موقع، بهره‌گیری از زوایای نا‌متعارف و استفاده از تکنیک‌های مختلف تصویر‌برداری تنها سه نکته مثبت از بین چندین نقطه قوت کارگردانی این انیمیشن هستند. محیط‌ها کم تعداد اما با جزئیات هستند و تمامی المان‌هایی که در نمونه‌های واقعی وجود دارد، در طراحی آن‌ها لحاظ شده است. 

انیمیشن کوتاه Wonder Garden

موسیقی انیمیشن کوتاه باغ عجایب به خوبی توانسته است جای خالی دیالوگ را پر کند

به جز شخصیت کودک، بخش اعظمی از شخصیت‌های انیمیشن کوتاه Wonder Garden را عروسک‌های خرس تشکیل می‌دهند که به دلیل ماهیت‌شان احساس خاصی را منتقل نکرده و اکشن را جایگزین کرده‌اند. اما در مقابل شخصیت کودک در سکانس‌های مختلف واکنش‌های احساسی متعددی از جمله تعجب و شادی را به نمایش می‌گذارد. از آن جهت که دیالوگ و کلام جایی در انیمیشن کوتاه باغ عجایب ندارد، تاثیر موسیقی اثر دو‌چندان شده است که تاکاآکی ناکا‌هاشی با خلق ریتمی آرامش‌بخش و در عین حال گوش‌نواز توانسته است زیبایی انیمیشن را دو‌چندان کند. جلوه‌های صوتی در حد‌اقل‌ترین حالت ممکن قرار دارند و به جز مواردی در مواقع لزوم، عملا تنها صدای انیمیشن مربوط به ساز‌های موسیقی از جمله پیا‌نو است.

برای دانلود انیمیشن کوتاه از آپارات اقدام کنید

خیال‌پردازی‌های کود‌کانه بخش اعظمی از خاطرات دوران کودکی بسیاری از افراد را تشکیل می‌دهند. خاطراتی که شاید تصور شود از بین رفته‌اند، اما هیچگاه فراموش نمی‌شوند. کافی است تا یکی از المان‌های آن‌ها را مشاهده کنید تا تمام خاطرات دوران کودکی در ذهنتان مرور شود. اما چرا خیال‌پردازی تنها باید مختص کودکان و سنین پایین باشد. در روز‌گاری که انسان‌ها دچار روز‌مره‌گی و تکرار مکررات شده‌اند، خیال‌پردازی بدون شک راه نجات خواهد بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده